K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2011, 14:11   #1
eirmac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
eirmac er ny på vejen
sygedagpenge - ??

Hej.

Jeg har i dag meddelt min praktikplads (går på pædagogstudiet) at jeg stopper. Jeg har været der i 2 måneder og jeg har svært ved at komme tilbage og da jeg simpelhen får det rigtig dårlig psykisk af den arb plads og så er jeg ret sårbar. Nu skal jeg så finde ud af hvordan min økonomi kan blive, jeg får jo ikke mere elevløn bortset fra en lille uge af oktober. Min læge har sagt hun gerne sygemelder mig, jeg skal bare lige have kontaktet hende for at det træder i kraft. Nu er mit spørgsmål så, kan jeg få sygedagpenge? har aldrig fået det før, kun kontanthjælp.Ifølge det jeg læser ved at søge, så kan jeg, men hvad forskel har det fra alm. kontanthjælp hvor man også kan være sygemeldt ?? Hvad skal jeg gøre nu for at få det og hvor meget får man - er enlig forsørger til et barn. Ved ikke om det har en betydning overhovedet. Håber der er nogen der vil svare

Vh.mig
eirmac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 14:20   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis du er dagpengeberettiget ved en a-kasse, er du osse berettiget til sygedagpenge, at du er forsørger til et barn har ingen indflydelse på dagepengene.

Eller hedder den kontanthjælp, hvad det kan give må du høre din kommune om.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2011, 14:56   #3
eirmac
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
eirmac er ny på vejen
..

Tak for svar. Er ikke dagpengeberretiget via en a kasse, derfor min tvivl. Men læste alt muligt blandet på nettet. Men er kommet frem til at jeg alligevel er sygedagpengeberretiget da jeg har været i lønnet praktik, det har også en betydning. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan det foregår, kender ikke reglerne på det område endnu.
eirmac er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension