K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2012, 18:04   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Spørgsmål, forsikringsudbetaling indtil 2046

Hej alle

Er der nogen af jer der har erfaring med noget nær livslang udbetaling af forsikringssum, fra danica pension?

Jeg har nu fuld udbetaling, for mig er det 4.000 kr. ca. om md.
Nu skriver de så, at deres lægekonsulent har vurderet at jeg har halvdelen af min arbejdsevne, og derfor kan få halv udbetaling ca. 2000. kr. om md. indtil 2046.

Det med 2046 er selvfølgelig en god nyhed, men hvordan i alverden deres lægekonsulent kan komme frem til at jeg har halv arbejdsevne, det er mig ubegribeligt.

For jeg har lige fået en speciallæge erklæring på jeg ingen har, og kommunens lægekonsulent er enig i at det er pension nu.

Men så står der så i brevet, at hvis jeg får førtidspension, skal jeg give besked med det samme da det kan have betydning for udbetalingen.

Så kommer spørgsmålene endelig:

Bortfalder forsikrings summen,

betaler de fuld erstatning pr. md. fordi kommunen giver førtidspenison (som jo kun gives ved 1/3 arbejdsevne eller mindre, som tommelfinger regel, så vidt jeg ved),

eller kan de holde fast i at jeg har halv arbejdsevne selv om jeg bliver førtidspensionist.

Det var vist det

Det skal lige siges hvis I ikke ved det derude, så ringer jeg til dem imorgen. Det er bare mit utålmodige sind, der gerne vil vide det. Hvis en af jer skulle have svaret
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 18:25   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal kigge i dine betingelser på din forskring

er så heldig og have 3 forskellige, de 2 får jeg allerede udbetaling fra
da de dækker ved 50 procent nedsat erhversvevne

den sidste giver ikke noget før kommunen tildeler pension
er blevet indstillet til pension, men de udtaler intet før de har dokumentation på jeg har fået en FP.
de to første vurdere ud fra deres egen vurdering.
de skal også udbetale et beløb hver måned de næste 30 år

så ja vil skyde på du står noget bedre, hvis kommunen tildeler dig en FP

med den nye reform i vente, kommer alle forsikringer til at spare rigtig mange penge
når folk bliver sat på kontanthjælp i mange år på ressourceforløb
over eller under 40 år er lige meget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 18:39   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du skal kigge i dine betingelser på din forskring

er så heldig og have 3 forskellige, de 2 får jeg allerede udbetaling fra
da de dækker ved 50 procent nedsat erhversvevne

den sidste giver ikke noget før kommunen tildeler pension
er blevet indstillet til pension, men de udtaler intet før de har dokumentation på jeg har fået en FP.
de to første vurdere ud fra deres egen vurdering.
de skal også udbetale et beløb hver måned de næste 30 år

så ja vil skyde på du står noget bedre, hvis kommunen tildeler dig en FP

med den nye reform i vente, kommer alle forsikringer til at spare rigtig mange penge
når folk bliver sat på kontanthjælp i mange år på ressourceforløb
over eller under 40 år er lige meget
Det er så det jeg ikke kan finde, hvilke vilkår der gælder. Har tjekket på pensionsinfo, men syntes ikke jeg kan finde noget om hvad indflydelse førtidspension vil have.

Ja den reform vil holde mange nede på overlevelses niveau. Håber
min sag bliver afgjort, eller minimum sendt til pensionsnævnet i år, så det bliver på 2012 vilkår.

Der står i brevet fra danica, at kommunen har skrevet til dem, min sag bliver afgjort snarest.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:16   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Thomas1981,

Jeg syntes, at når der skrives herinde omkring problemer med forsikringsselskaberne og udbetaling af TAE eller hele forsikringsudbetalinger, så er Danica involveret. Det lyder til at være det samme i din sag!!

Jeg syntes ikke at du skal tage dig til takke med at forsikringsselskabet vurdere som de gør pt. Du bør lave en skrivelse til dem hvor du ligger vægt på hvorfor du bør få fuld forsikringsudbetaling både før og fremover.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:26   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Thomas1981,

Jeg syntes, at når der skrives herinde omkring problemer med forsikringsselskaberne og udbetaling af TAE eller hele forsikringsudbetalinger, så er Danica involveret. Det lyder til at være det samme i din sag!!

Jeg syntes ikke at du skal tage dig til takke med at forsikringsselskabet vurdere som de gør pt. Du bør lave en skrivelse til dem hvor du ligger vægt på hvorfor du bør få fuld forsikringsudbetaling både før og fremover.
Hej Enteneller

Det vil jeg helt sikkert også gøre hvis det kommer dertil. Hvis førtidspensionen går igennem, så bliver det dem jeg retter skytset mod igen. Vi har nemlig haft vores ture igennem de sidste snart 5 år.

Og jeg syntes det lugter rigtig meget af at deres lægekonsulent er "ansat" til at give dem ret, eller slipper billigst muligt. Jeg har regnet lidt på det, og det vil spare dem for ca. 750.000 - 800.000 kr. I årene op til jeg bliver 65 år.

Men jeg håber da at førtidspenison med alt tydelighed understreger, også overfor dem, at jeg ingen arbejdsevne har tilbage. Så det vil jeg lige have svar på imorgen, fra dem.

Og du har ret, Danica dukker op igen og igen syntes jeg også, når der er problemer med forsikring.

Men efter at have lagt arm med systemet igennem mange år, så er jeg i skarp træning. Så de slipper ikke

Jeg er stædig anlagt, og jeg går meget op i at ret skal være ret. Jeg er en af dem har lyst til at løfte en pegefinger, bare folk går over for rødt (gør det selvfølgelig ikke)
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:36   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har kigget lidt på deres betingelser og de ligner ikke dem som jeg har
lyder til mere og være en forsikring i forbindelse med tab af arbejdesevne i en kort periode
så man har noget mere og leve af i en periode
så ja jeg tror kun du vil få de 4000 kr hvis kommunen tildeler en pension

men så godt er jeg ikke inde i forsikringer, da mine har kørt efter bogen
som det eneste i min sag

beløbet er også mindre end det jeg får fra den forsikring som giver det mindste beløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 20:49   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har kigget lidt på deres betingelser og de ligner ikke dem som jeg har
lyder til mere og være en forsikring i forbindelse med tab af arbejdesevne i en kort periode
så man har noget mere og leve af i en periode
så ja jeg tror kun du vil få de 4000 kr hvis kommunen tildeler en pension

men så godt er jeg ikke inde i forsikringer, da mine har kørt efter bogen
som det eneste i min sag

beløbet er også mindre end det jeg får fra den forsikring som giver det mindste beløb
Det er var det også i starten, for en kort periode. Men de 4000 har jeg fået indtil videre hver måned i ca. 4½ år. Og så har deres lægekonsulent mirakuløst givet mig ½delen af min arbejdsevne igen, så de kun skal betale 2000 i md.
Det er sjovt det tilfældigvis lige falder sammen med at jeg er på vej mod førtidspension, også fortsat skal have udbetalt forsikring de næste 32½ år.

Grunden til at det er 4000, er fordi det var igennem min sidste arbejdsgiver at jeg fik forsikringen, og den er regnet ud efter den lærlingeløn jeg fik dengang. + de sætter noget ind på en pensionsordning hos Danica også.

Jeg har præmiefritagelse, tror den blev tegnet som led i ansættelsesforhold, det var i hvert fald gennem min tidligere arbejdsgiver.
Og nu skriver de så den gælder til 2046. En masse modsigelser, i forhold til vilkårene nedenfor.
Jeg har dobbeltchecket, der står samme forsikringsnummer i brevet, som på pensionsinfo. Så de kan ikke have byttet rundt, og bare have skrevet mit navn og min adresse.

Her er hvad der står på pensionsinfo:

Dækningen er under udbetaling:
Du får udbetalt 47.197 kr. om året før træk af skat.

Modtager:
Danica Pension har ikke oplyst, hvem udbetalingen sker til.

Beskatning:
Dækningen er skattepligtig.

Tegningsmåde:
Dækningen er ikke tegnet som led i et ansættelsesforhold.

Øvrige udbetalingsoplysninger
Udbetalingen af dækningen ophører senest 01.04.2013 (31 år).

Præmiefritagelse:
Dækningen er ikke tegnet med ret til præmiefritagelse.

Indbetalingsoplysninger:
Der er ikke leveret oplysninger om indbetalingen til denne specifikke dækning. Klik her for at se den samlede årlige indbetaling på aftalen.

Sidst redigeret af Thomas1981; 18-10-2012 kl. 21:10.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 09:32   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Så fik jeg snakket med Danica Pension. Tsk. Tsk.

De siger at de vurderer på andre grundlag end kommunen. Fordi kommunen vurderer også ud fra det sociale, hvor de kun vurderer ud fra det helbredsmæssige. (kommunen vurderer i den grad på det helbredsmæssige, det ved vi alle vist. Undtagen dem åbenbart)
Og beslutningen var taget, med hensyn til at deres læge mente at min arbejdsevne var halvdelen.

Men hvis jeg var uenig, så var jeg velkommen til at skrive.

Sagde så, det bliver jeg nødt til, for hvis jeg havde halvdelen af min arbjedsevne. Så ventede jeg på flexjob nu.

Så fløjelshandskerne må af, og så må jeg til tasterne igen.
Sjovt nok så har jeg fået udbetalt en anden forsikring fra Danica, via Danske Bank.
En invalidesum som følge af at min arbejdsevne er nedsat til 1/3 eller derunder...
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 10:14   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommer jo som nævnt an på betingelserne i din police.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 10:28   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Går den indeværende forsikrings udbetaling også på 1/3? Den skal jo være lig nul i forbindelse med ftp. Hvis lægekonsulenten har vurderet den er til 50% så er det jo heller ikke 1/3, men som Stampe skriver det kommer jo an på dine forsikringsbetingelser.

Mange forsikringsselskaber taler også om erhvervsevne frem for arbejdsevne, meget indviklet. Men hellere skriv til dem en gang for meget, det betaler sig sikkert.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
erstatning/forsikringsudbetaling momsemor65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 05-12-2012 11:22
Erhvervsevne tab/forsikringsudbetaling PiaTT Alt det andet 3 02-04-2012 11:51
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension