K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2018, 17:47   #21
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af en patientforening, og jeg kender ikke nogen retshjælp i lokalområdet, jeg er også for syg til at tage rundt og lede efter den slags.

Jeg synes det er meget trist, hvis man som borger ikke har bedre retsikkerhed, helt ærlig der er folk som bliver udsat for ting som er langt mindre alvorligt og som får hjælp og erstatning.

Det er sgu ikke i orden.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2018, 18:32   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
For alle, er det bevisets stilling, der gælder - i forhold til lovgivningen.

Prøv at kontakte een af de gratis erstatningsadvokater og få en vurdering af, om din sag har gang på jord. Du kan nok få lov at sende noget materiale.

Desværre er det jo ikke altid, at ens egen vurdering har gang gennem systemet.
Selv om man selv synes det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2018, 18:01   #23
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Hvem er de gratis erstatningsadvokater som du snakker om?
Jeg har skrevet rundt, og de eneste som ville hjælpe er elmer advokater, men de vil have 15.000 kr i depositum.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2018, 17:42   #24
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Jeg har sendt mails til alle de gratis erstatningsadvokater som jeg kunne google mig frem til, så må vi se om nogle af dem vil hjælpe mig.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2018, 23:18   #25
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Jeg synes jeg har støvsuget det hele. Så jeg er ved at være løbet lidt tør for ideer. Skal jeg betale de penge i depositum eller er der nogle bedre bud?
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 08:22   #26
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ikke betale et depositum før jeg var helt sikker på om der juridisk er en sag.

Er der dokumentation på de påstande du vil fremsætte i retssagen

Har du været forbi retshjælpen for at se om du kan give dig en vurdering af om der er materiale nok at gå videre med

Det er ikke sikkert det du mener er dokumentation er det i en retssag.

Har du bevis på at det ikke kan være andet som har forværret din tilstand, for tænker at det er rigtig svært at bevise at det lige præcis er jobcenterets skyld og ikke alt muligt andet og måske også svært at finde en spiciallæge der vil skrive under på og evt. Vidne om at det udelukkende er jobcenterets skyld og intet andet, for uden det tror jeg du spilder dine penge


At du ikke har kunnet finde en erstatningsadvokat som har villet vurdere din sag uden depositum vill få mig til at overveje at der måske ikke er nok materiale til at løfte bevisbyrden. Du skal uomtvostligt kunne bevise at jobcenteret alene er skyld ikke jobcentereret som skal bevise at de ikke har gjort det og det er en meget svær bevisbyrde at skulle løfte
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 09:38   #27
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er mange advokater som kun tager imod penge, hvis erstatningen kommer.

"No cure no pay"

https://www.erstatningsadvokaterne.dk
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2018, 13:38   #28
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aleom Se meddelelser
Jeg har sendt mails til alle de gratis erstatningsadvokater som jeg kunne google mig frem til, så må vi se om nogle af dem vil hjælpe mig.
De er en eneste grund til at advokater ikke vil tage disse sager uden depositum.
De vil nemlig være sikre på at få deres penge og ikke bare slide sig op på en sag de ved de taber.

Mange herinde har prøvet, og lige så mange er ikke kommet videre med det, uanset om de har brugt advokat eller ej.

Så glem alt om erstatning, kommunen kan til enhver tid påpege en mindre fejl fra dig og hele sagen vil falde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 02:03   #29
Aleom
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2018
Indlæg: 36
Styrke: 6
Aleom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg ville ikke betale et depositum før jeg var helt sikker på om der juridisk er en sag.

Er der dokumentation på de påstande du vil fremsætte i retssagen

Har du været forbi retshjælpen for at se om du kan give dig en vurdering af om der er materiale nok at gå videre med

Det er ikke sikkert det du mener er dokumentation er det i en retssag.

Har du bevis på at det ikke kan være andet som har forværret din tilstand, for tænker at det er rigtig svært at bevise at det lige præcis er jobcenterets skyld og ikke alt muligt andet og måske også svært at finde en spiciallæge der vil skrive under på og evt. Vidne om at det udelukkende er jobcenterets skyld og intet andet, for uden det tror jeg du spilder dine penge


At du ikke har kunnet finde en erstatningsadvokat som har villet vurdere din sag uden depositum vill få mig til at overveje at der måske ikke er nok materiale til at løfte bevisbyrden. Du skal uomtvostligt kunne bevise at jobcenteret alene er skyld ikke jobcentereret som skal bevise at de ikke har gjort det og det er en meget svær bevisbyrde at skulle løfte
Jeg orker ikke at kigge hele sagsforløbet igennem, men jeg vedhæfter mig ved min læges udtalelse: Jobcenterets behandling har tydeligvis forværret min patients tilstand.

Og min specialæges: det undrer mig meget, at man har vurderet borgeren som uddannelsesparat. Og borgeren har tydeligvis fået det værre af den katastrofale behandling af systemet.

Min speciallæge blev så stiktosset at han ringede og skældte jobcenteret ud da jeg fortalte ham om sagsbeløbet. Jeg slås stadig med angst som opstod i forbindelse med sagsforløbet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
At du ikke har kunnet finde en erstatningsadvokat som har villet vurdere din sag uden depositum vill få mig til at overveje at der måske ikke er nok materiale til at løfte bevisbyrden. Du skal uomtvostligt kunne bevise at jobcenteret alene er skyld ikke jobcentereret som skal bevise at de ikke har gjort det og det er en meget svær bevisbyrde at skulle løfte
Det er jo allerede bevist. Jobcenteret tabte sagen i ankestyrelsen, og jeg fik medhold. Jobcenteret havde ikke tabt sagen hvis de var så uskyldige som du påstår, så havde de vundet sagen.

Ankestyrelsen går ikke ind og taberdømmer jobcenteret medmindre der er en gyldig grund. Det er generelt meget svært at vinde noget som helst hos ankestyrelsen.

Sidst redigeret af Aleom; 31-10-2018 kl. 02:06.
Aleom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2018, 08:27   #30
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nogen gange, så er det bedst at bide i det sure æble. Sagen kan tage flere år og dette sagsforløb kan sløve processen i at få det bedre. Jeg taler af bitter erfaring.

Ventede 5 år på en retssag og jeg tabte.

Jeg ville ønske, at jeg havde brugt energien et andet sted. Nogen gange løber man panden imod muren, når vi snakker kommunen og deres vurderinger.

Selvom du føler at du har ret, selvom alle andre ting taler for, at du har ret , så kan du tage fejl og tabe.

Mit råd:
Kom videre, du har en ny tilstedeværelse som førtidspensionist. heal your broken wounds and move on.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension