K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2011, 22:58   #1
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Min historie indtil nu

Hej jeg blev i 2008 syg med min ryg, og måtte sygemelde mig en del fra min arbejdsplads, som jeg var rigtig glad for selv om jeg måtte køre hver dag mellem Odense og Kolding for at kunne passe mit job, heldigvis var jeg gennem mit arbejde sundhedsforsikret, og jeg sendte en anmeldelse ind til min sundhedsforsikring, og ugen efter at de havde modtaget min anmeldelse fik jeg scannet det nederste af ryggen uden at de dog kunne finde noget, som kunne forklare mine smerter, efter yderligerer 14 dage fik jeg røngtenfotograferet hele min rygsøjle og det viste sig at jeg har en let schuerman, men de mente ikke at dette var årsagen til mine mange smerter, og forsikringen kunne ikke gøre mere for mig da de ikke kunne finde noget at behandle for, så jeg bliver henvist af min egen læge til Ringe Rygcenter hvor jeg er til et forløb med en masse undersøgelser, og genoptræning, uden at dette dog hjælper noget på min ryg, og overlægen i Ringe fortæller mig at de ikke kan finde nogen årsag til mine smerter, og at hvis jeg var heldig, så ville mine smerter ikke blive værre end de var den gang, men at jeg nok skulle forvente at smerterne, ville blive værre og værre resten af livet, dette var jo ikke nogen opmuntrende melding at få og jeg gjorde op med mig selv at jeg ikke ville kunne klare at lave noget af det jeg havde lavet tidligere, så jeg bad Odense Kommune om hjælp til omskoling, så jeg ville igen ville kunne komme til at klare mig selv men, mine mange sagsbehandlere i Odense kunne alle kun sige en ting nemlig at jeg ikke skulle regne med at jeg kunne snyde mig til en pension, jeg sagde da til dem at jeg ikke ville have pension, men bare have hjælp til at blive omskolet til et job jeg ville kunne klare, men det afslog de fuldstændigt, og kort tid efter fik jeg lukket for mine sygedagpenge fordi at alle behandlingsmuligheder var udtømte, heldigvis havde jeg en forstående fagforening, som sagde at jeg da ihvertfald ikke skulle have kontanthjælp, så de skrev bare i deres papirer at jeg stod til rådighed for ikke rygbelastende arbejde, så jeg kunne få dagpenge, da jeg senere flytter til Randers i en kort periode gør jeg som det første jobcentret opmærksom på at jeg har en dårlig ryg og at jeg ikke kan påtage mig rygbelastende arbejde, og vi aftaler at jeg kan komme i aktivering forst i noget der hedder dynamoen, hvor jeg kunnel sidde ved en computer og lære lidt om blandt andet photoshop og andre programmer, dette var meget godt for jeg havde også fået lavet en aftale om at jeg kunne få lov til at starte på grundforløbet IT, strøm og styring, med henblik på at blive It supporter, eller datateknikker, jeg startede så i august 2010 og bestod Grundforløbet her i Januar i år men det var bestemt ikke uden sværslag, og jeg var nok den på skolen der havde det allerstørste fravær, da jeg end ikke kunne klare at gå i skolen hvor det meste af det vi lavede var selvstudier, hvor jeg kunne rejse mig op og gå lidt rundt eller gå ud og trække luft så jeg ikke skulle sidde ned for længe af gange hvilket også er et problem for mig. Jeg fik desværre ikke nogen praktikplads og jeg måtte ikke forlænge min aktivering, så jeg var nød til at stoppe, jeg snakkede med en god bekendt om min situation og hun sagde til mig at det var dumt at jeg brugte min dagpenge ret når jeg burde være sygemeldt, og ryggen var/ er nu så slem så jeg stor set ikke sover om natten mere, jeg startede så i marts eller april på smerteklinikken i skørping, hvor jeg for første gang føler at der virkelig bliver gjort noget for at finde den rigtige medicin til at dæmpe mine smerter, de konstaterer også at jeg har nogle føleforstyrelser i venstre ben og at jeg ikke kan tåle berøring af min ryg ( det med at jeg ikke kan tåle berøring af min ryg vidste jeg nu godt) og jeg får lynhurtigt diagnosen Kronisk kompleks non malign smertetilstand, og jeg får nu Morfin 3x dagligt samt amitriptylin og pamol ved siden af efter behov, siden at jeg fik den første rigtige diagnose i skørping har jeg en gang oplevet at falde om det var simpelthen som om at der blev slukket for forbindelsen til mine ben, og efter det fik jeg af vide at jeg også har noget de kalder en end off funktion i centralnervesystemet, hvilket de ikke kan gøre noget ved, jeg har ikke nogen dage uden smerter, men der er gode dage og der er dårlige dage, desværre synes jeg at der bliver flere og flere af de dårlige dage, og de dage hvor jeg har det slemt kan jeg næsten ikke gå og det er en pine for mig at skulle lufte min hund, samtidig med at jeg næsten ikke kan gå de dage hvor det er slemt, så kan jeg heller ikke køre bil de dage da jeg næsten ikke kan betjene koblingen, og jeg overvejer at anskaffe mig en bil med automatgear, men på sygedagpenge hænger pengene ikke på træerne, jeg overvejer lidt at søge hjælp til foirskellige hjælpemidler, som kan lette hverdagen for mig men jeg ved ikke hvor jeg skal henvende mig og hvad jeg kan forvente at få hjælp til. Samtidig med skal jeg på fredag starte i arbejdsprøvning, hos et eksternet firma der hedder as3 10 timer om ugen i 2 måneder, jeg har været inde og læse på as3 hjemmeside og efter hvad jeg kan se så er det de kan tilbyde jobsøgningskurser, det er jo ikke ligefrem det jeg har brug for, men derimod at finde ud af hvor meget og med hvad jeg kan tåle at arbejde med fremover er der nogen herinde som har erfaringer gode som dårlige med as3 i Grindsted og hvad er mine rettigheder

Det blev vist et lidt langt indlæg men jeg synes at det hele skulle med
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 00:22   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Dyrmose!

Kan du ikke dele dit indlæg op i afsnit? Det er meget svært at læse når det står så tæt.

Du trykker bare på den knap der står "Rediger" på i nederste højre hjørne i indlægget.

Sov godt
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 07:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er nok ikke meget jeg kan byde ind med, men hvis du vil dit eget bedste, så skal du huske at sige fra i tide, når du er i en arb.prøvning.

I en arb.prøvning er det vigtigt, at man møder op hver eneste dag, så vidt man overhovedet er i stand til det.
Derefter bør man sige fra og gå hjem når man ikke kan klare mere.

Når du er i arb.prøvning bør du skrive en udførlig dagbog, se eks. her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Øverst på siden her er der en søgefunktion, jeg søgte på "arb.prøvning", nu kan du klikke på de forsk. indlæg og læse nærmere: http://www.k10.dk/search.php?searchid=984257

Henad vejen har du sikkert nogle flere spørgsmål, bliv her i din tråd med dem, så er det nemmere for os andre at finde baggrunden for dine spørgsmål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 12:33   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dyrmose Se meddelelser
Hej jeg blev i 2008 syg med min ryg, og måtte sygemelde mig en del fra min arbejdsplads, som jeg var rigtig glad for selv om jeg måtte køre hver dag mellem Odense og Kolding for at kunne passe mit job.

Heldigvis var jeg gennem mit arbejde sundhedsforsikret, og jeg sendte en anmeldelse ind til min sundhedsforsikring, og ugen efter at de havde modtaget min anmeldelse fik jeg scannet det nederste af ryggen uden at de dog kunne finde noget, som kunne forklare mine smerter.

Efter yderligerer 14 dage fik jeg røngtenfotograferet hele min rygsøjle og det viste sig at jeg har en let schuerman, men de mente ikke at dette var årsagen til mine mange smerter.
O
g forsikringen kunne ikke gøre mere for mig da de ikke kunne finde noget at behandle for, så jeg bliver henvist af min egen læge til Ringe Rygcenter hvor jeg er til et forløb med en masse undersøgelser, og genoptræning, uden at dette dog hjælper noget på min ryg.

Overlægen i Ringe fortæller mig at de ikke kan finde nogen årsag til mine smerter, og at hvis jeg var heldig, så ville mine smerter ikke blive værre end de var den gang.

Men at jeg nok skulle forvente at smerterne, ville blive værre og værre resten af livet, dette var jo ikke nogen opmuntrende melding at få og jeg gjorde op med mig selv at jeg ikke ville kunne klare at lave noget af det jeg havde lavet tidligere.

Så jeg bad Odense Kommune om hjælp til omskoling, så jeg ville igen ville kunne komme til at klare mig selv, men mine mange sagsbehandlere i Odense kunne alle kun sige en ting nemlig at jeg ikke skulle regne med at jeg kunne snyde mig til en pension.

Jeg sagde da til dem at jeg ikke ville have pension, men bare have hjælp til at blive omskolet til et job jeg ville kunne klare, men det afslog de fuldstændigt, og kort tid efter fik jeg lukket for mine sygedagpenge fordi at alle behandlingsmuligheder var udtømte.

Heldigvis havde jeg en forstående fagforening, som sagde at jeg da ihvertfald ikke skulle have kontanthjælp, så de skrev bare i deres papirer at jeg stod til rådighed for ikke rygbelastende arbejde, så jeg kunne få dagpenge.

Da jeg senere flytter til Randers i en kort periode gør jeg som det første jobcentret opmærksom på at jeg har en dårlig ryg og at jeg ikke kan påtage mig rygbelastende arbejde.

Vi aftaler at jeg kan komme i aktivering forst i noget der hedder dynamoen, hvor jeg kunne sidde ved en computer og lære lidt om blandt andet photoshop og andre programmer.

Dette var meget godt for jeg havde også fået lavet en aftale om at jeg kunne få lov til at starte på grundforløbet IT, strøm og styring, med henblik på at blive It supporter, eller datateknikker.

Jeg startede så i august 2010 og bestod Grundforløbet her i Januar i år men det var bestemt ikke uden sværslag, og jeg var nok den på skolen der havde det allerstørste fravær.

Da jeg end ikke kunne klare at gå i skolen hvor det meste af det vi lavede var selvstudier, hvor jeg kunne rejse mig op og gå lidt rundt eller gå ud og trække luft så jeg ikke skulle sidde ned for længe af gange hvilket også er et problem for mig.

Jeg fik desværre ikke nogen praktikplads og jeg måtte ikke forlænge min aktivering, så jeg var nød til at stoppe, jeg snakkede med en god bekendt om min situation og hun sagde til mig at det var dumt at jeg brugte min dagpenge ret når jeg burde være sygemeldt.

Ryggen var/ er nu så slem så jeg stor set ikke sover om natten mere, jeg startede så i marts eller april på smerteklinikken i skørping, hvor jeg for første gang føler at der virkelig bliver gjort noget for at finde den rigtige medicin til at dæmpe mine smerter.

de konstaterer også at jeg har nogle føleforstyrelser i venstre ben og at jeg ikke kan tåle berøring af min ryg ( det med at jeg ikke kan tåle berøring af min ryg vidste jeg nu godt) og jeg får lynhurtigt diagnosen Kronisk kompleks non malign smertetilstand.

Jeg får nu Morfin 3x dagligt samt amitriptylin og pamol ved siden af efter behov, siden at jeg fik den første rigtige diagnose i skørping har jeg en gang oplevet at falde om det var simpelthen som om at der blev slukket for forbindelsen til mine ben.

Efter det fik jeg af vide at jeg også har noget de kalder en end off funktion i centralnervesystemet, hvilket de ikke kan gøre noget ved, jeg har ikke nogen dage uden smerter.

Men der er gode dage og der er dårlige dage, desværre synes jeg at der bliver flere og flere af de dårlige dage, og de dage hvor jeg har det slemt kan jeg næsten ikke gå.

Det er en pine for mig at skulle lufte min hund, samtidig med at jeg næsten ikke kan gå de dage hvor det er slemt, så kan jeg heller ikke køre bil de dage da jeg næsten ikke kan betjene koblingen, og jeg overvejer at anskaffe mig en bil med automatgear.

Men på sygedagpenge hænger pengene ikke på træerne, jeg overvejer lidt at søge hjælp til forskellige hjælpemidler, som kan lette hverdagen for mig.

Men jeg ved ikke hvor jeg skal henvende mig og hvad jeg kan forvente at få hjælp til.

Samtidig med skal jeg på fredag starte i arbejdsprøvning, hos et eksternt firma der hedder as3, 10 timer om ugen i 2 måneder.

Jeg har været inde og læse på as3 hjemmeside og efter hvad jeg kan se så er det de kan tilbyde jobsøgningskurser, det er jo ikke ligefrem det jeg har brug for, men derimod at finde ud af hvor meget og med hvad jeg kan tåle at arbejde med fremover.

Er der nogen herinde som har erfaringer gode som dårlige med as3 i Grindsted og hvad er mine rettigheder

Det blev vist et lidt langt indlæg men jeg synes at det hele skulle med
Hej, jeg har lavet lidt afsnit, for ellers er der rigtig mange herinde der ikke kan overskue dit indlæg, det skal du bare lige huske til en anden gang...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 17:40   #5
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Tak det vil jeg huske
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 23:08   #6
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
opringning fra kommunen

I dag er jeg blevet ringet op af min sagsbehandler, som ikke mente at det var nødvendigt at arbejdsprøve mig yderligere, jeg har været arbejdsprøvet hos en arbejdsgiver som jeg selv havde fundet, desværre forstod han ikke helt mine behov, og vi var nød til at afbryde arbejdsprøvningen, efter kun 2 uger.

Men min sagsbehandler vil i dag indstille mig til fleksjob og jeg spurgte så hvordan man vil finde ud af hvor mange timer jeg kan klare at arbejde, men jeg fik den besked at det finder vi ud af når jeg får et fleksjob.

Jeg er lidt ked af at jeg ikke får lov til at blive yderligere udredt fordi jeg havde udsigt til at starte i arbejdsprøvning på et være sted for udviklingshæmmede, noget jeg virkelig havde glædet mig til. men på den anden side er det rart endelig at vide hvad der skal ske fremover og at jeg er blevet taget alvorligt af min kommune.

Så jeg føler at jeg har været meget heldig i mit sygdomsforløb og at det er gået så hurtigt som det er i forhold til hvor lang tid andre har måttet vente på en afklaring, siden jeg sidst blev sygemeldt og jeg startede op i et afklaringsforløb er der gået mindre end et halvt år.

Så jeg kan kun være tilfreds med Billund kommunes sagsbehandling og med min sagsbehandler, som virkelig har lyttet til mig og støttet mig under min sygemelding.
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2011, 07:52   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dejligt med en positiv historie en gang i mellem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 01:58   #8
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Ja det er dejligt at det hele er gået så hurtigt og jeg er meget tilfreds med kommunens måde at behandle min sag på
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:22   #9
Dyrmose
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 25
Styrke: 13
Dyrmose er ny på vejen
Så er afgørelsen fra kommunen kommet og det var afslag på fleksjob med den begrundelse at jeg ikke er ordentligt arbejdsprøvet, hvilket jeg kun kan give dem ret i da det var min gamle sagsbehandler som ville afslutte min sag inden hun gik på pension. og jeg har kun været i en praktik som blev afbrudt efter 2 uger, da praktikstedet ikke helt havde fortået meningen med en arbejdsprøvning.

Heldigvis er der fundet et nyt praktiksted, hvor jeg skal starte hurtigst muligt, hvor jeg selv glæder mig til at starte, det er go9dt nok noget helt uvant for mig jeg skal til og igang med da jeg skal i praktik på et værested for udviklinghæmmede.

historien fortsættes når der er nyt i sagen
Dyrmose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:37   #10
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 48
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
skønt at høre at der trods alt sker noget i din sag ...
:-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål, forsikringsudbetaling indtil 2046 Thomas1981 Alt det andet 22 28-10-2012 22:08
At spørge indtil flexjob... amacing Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2011 12:21
Min lille historie indtil nu ! Havedammen Din historie 23 22-11-2009 16:31
Indtil man finder flexjob, hvad så... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 11 12-09-2008 19:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension