K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2008, 19:00   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
arbejdsskadeforeningen i Slagelse

..stiller flittigt spørgsmål til både lokalpolitikere men også til Borgen.

Her er fx spørgsmålet til Minister Jakob Axel Nielsen:
Til: Minister Jakob Axel Nielsen - Minister for sundhed og forebyggelse d.

Du var taler på konferencen om det danske sundhedsvæsen, afholdt på Axelborg d. 2/10-08 af Lif - Lægemiddel industri foreningen.
Det var en god tale du holdt, fremtiden må vise hvordan virkeligheden bliver.

Men som deltager på konferencen ville jeg godt stille dig et spørgsmål og ordstyreren havde også fået øje på min ivrige hånd, men jeg kom ikke ind i varmen, derfor stiller jeg spørgsmålet her og ser frem til svaret.

Tillykke til regeringen med den nye trepartsaftale vedr. nedbringelse af sygefraværet, der er rigtig mange gode ting i aftalen.

Desværre kan jeg ikke læse mig til nogen steder at Jobcentrene skal rette sig efter lægeerklæringer, speciallægeerklæringer som fraråder aktivering eller bestemte arbejdsopgaver for den sygemeldte borger.

Jobcentrene vurdere selv i mange tilfælde at borgeren godt kan det eller det, da de skal afprøves, når så borgeren går ned med flaget, finder Jobcentret bare en ny afprøvning.

Hvem er i stand til at vurdere en Borgers helbredstilstand og erhvervsevne, er det speciallægen eller Jobkonsulenten ?

I Arbejdsskadeforeningen ser vi meget frem til svaret, vi vil godt have vores medlemmer afprøvet - aktiveret men ikke ødelagt, nogen gange har en syg Borger også brug for en pause i forløbet, specielt når vi har med de psykiske skader at gøre.

Mvh. Kurt A. Nissen - medlem af Forretningsudvalget i Landsforeningen For Arbejdsskadede LFA og formand for AVS.
Det er ingen skade at kende os...
www.arbejdsskadeforeningen.dk og www.lfa.dk

Desværre bliver dette spørgsmål ikke besvaret -trods rykkere -men folketingsmedlem Knud Kristensen fra de Konservative(formand for Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg) har reageret på efterlysningen fra AVS, efter at spørgsmålet er blevet rundsendt til en bred kreds af politikere, pressen mfl.
Hans svar:

Kære Kurt

Du har fremsendt en mail, kopi af brev til Sundhedsministeren.

Jeg skal for så vidt ikke blande mig i denne sag, men systemer er ganske enkelt, at lægerne stiller diagnosen for den enkelte.

Jobcentrene har ingen lægeansvar, men er specialicerede til beskæftigelsesindsatsen.

Jeg er på ingen måde i tvivl om, at du er fuld på højde med denne viden, men jeg kunne ikke lade være.

Jeg fik orientering om i går, at sager angående arbejdsskader nu er under et år, kun fire sager i hver af, de sidste to år har længere sagsforløb.

Med venlig hilsen

Knud Kristensen
MF
Medlem af Folketinget (KF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 42 01

www.ft.dk

Altså, pt har kun én reageret på efterlysningen men det interessante i svaret synes jeg er det jeg har fremhævet med fed skrift - mon han virkelig selv tror på at det er sådan det foregår i kommunerne/Jobcentrene?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2008, 23:49   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er yderest problematisk, at man ved rygskader SKAL VENDTE 4 mdr. for at man kan få en skaning. begrundelsen er, at de fleste skader, akutte problemer, går i sig selv, og derfor er MR-Skaning for dyrt til bare at dele ud af.

ERGO har de med alvorlige skader et kæmpe problem, når de nu kan blive delvidst raskmeldt, sendt tilbage til arbejdspladsen, arbejdsprøvning mv, efter bare 8-10 uger???

Forstår simpelhen ikke, at ikke nogen ser denne fare!!
Hvad med den/de det når at gå ud over?
lammelser mv pga af alvorliger skader, sammenfald, diskusprolaps i ryg??

Fatter det bare ikke?
Takker dog de højere magter for, at jeg selv nu er længere, altså er udredt. Men det tog 5 mdr for diskusprolaps(i lænd), og yderligere 2 mdr for at få skaning af hele ryg(der skulle jo spares) for at de der rejste begrundet mistanke om bindevævslidelsen også(i brystdel).
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny: Borgerrådgiver i Slagelse buster Politik og Samfund 0 27-12-2011 19:00
Arbejdsskadeforeningen hvorformig Et godt link! 3 08-02-2011 10:52
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension