K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2012, 21:13   #1
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Min.timeantal i fleksjob

Hejsa..

Er det korrekt at som tingene ser ud i dag kan man ikke ha et fleksjob på under 12 timer pr. uge? mvh
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 21:18   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nej, ifølge lovgivningen er der ikke noget nedre timetal, men i praksis er det svært at finde en arbejdsgiver, der vil ansætte en i færre timer, da arbejdsgiveren vil sætte til økonomisk på det.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 21:21   #3
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Nej, ifølge lovgivningen er der ikke noget nedre timetal, men i praksis er det svært at finde en arbejdsgiver, der vil ansætte en i færre timer, da arbejdsgiveren vil sætte til økonomisk på det.
OKay nej det kan jeg godt se det vil nok være svært.
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 22:33   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Loven tæller og intet andet, trods...

Kære Dorthe76

... at de ledere som vi burde lytte og som er i gang med at reformere (spare ) i bla flexjob ordningen kender ikke den lov som de så gerne vil reformerer.

Raske som ikke kender til den social verden danner sig naturligvis nogle meninger om vores verden..... ud fra hvad lederne, politikerne, udtrykker i offentligheden.

Sammen med landets måske dygtigste journalister.... som heller ikke har sat sig ind i det, de interviewer i.

Derfor er det så let i Danmark at starte en hetz op imod syge, arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere og andet godtfolk.

Dokumentation?

Læs og lyt:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21912

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 19:29   #5
GitteThor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Lokation: Fyn.
Alder: 47
Indlæg: 14
Styrke: 13
GitteThor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe76 Se meddelelser
Hejsa..

Er det korrekt at som tingene ser ud i dag kan man ikke ha et fleksjob på under 12 timer pr. uge? mvh
Hej Dorthe76

Samtlige jobkonsulenter jeg har samarbejdet med, har brugt 12½ time som tommelfingerregel for hvor den skilte mellem et fleksjob og et skånejob. Men der findes, som andre angiver, intet på skrift omkring dette.

Med venlig hilsen
Gitte Thor
__________________
Mange venlige hilsner
Gitte Thor
Privat socialrådgiver
www.gittethor.blogspot.com
Det vigtigste for mig er, at gøre en forskel der hvor det virkelig gælder.
GitteThor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 09:23   #6
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har her i januar 2012 haft spørgsmålet inde og vende i både socialforvaltningen og i BAN

- der er ingen nedre grænser for timer i et fleksjob, hverken efter den nu gældende lov eller den kommende.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 22:12   #7
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Min jobkonsulent sagde at man helst ikke skal under 15 timer, fordi der skal bruges tid til lønafregning osv. så det var svært at få et job med mindre timer.
Jeg har dog også hørt at det var 12,5 timer, men kan godt se hendes argument...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2012, 23:09   #8
pax
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: Hjørring
Indlæg: 16
Styrke: 13
pax er ny på vejen
Jeg er lige blevet sat ned til 10 timer efter et ophold på Skagens gigt og ryg center, og jeg har flex job i egen virksomhed.
pax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 07:44   #9
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Mange kommuner operere med at man skal kunne arbejde min 12½ time men også rigtig mange kommuner bruger at visitere til fleks til under 12½ timer, hvis man er i job og det er acceptabelt for arbejdsgiver at man er under 12½ time så er det vel også ok, men hvis man visiteres til under 12½ time så ville jeg nu nok bede min kommune om at pege på hvilke job der er mulige..

Evt bede om at at man revurderes, blev selv revurderet og fik førtidspension da jeg var nede på 9 timer, i erkendelse af at der ikke fandtes job til denne kategori, lige nu kunne jeg forestille mig at kommunen er lidt tilbage holdene med at man tilkender ftp på dette grundlag, da det jo ser ud til at reformen kan gå igennem med fleks helt ned til to timer og flekser skal i a-kasse derefter vil det jo blive noget billigere for kommunerne at have flekser på en ydelse af 10.300 end den nuværende ledighedsydelse ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 12:48   #10
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Mange kommuner operere med at man skal kunne arbejde min 12½ time men også rigtig mange kommuner bruger at visitere til fleks til under 12½ timer, hvis man er i job og det er acceptabelt for arbejdsgiver at man er under 12½ time så er det vel også ok, men hvis man visiteres til under 12½ time så ville jeg nu nok bede min kommune om at pege på hvilke job der er mulige..

Evt bede om at at man revurderes, blev selv revurderet og fik førtidspension da jeg var nede på 9 timer, i erkendelse af at der ikke fandtes job til denne kategori, lige nu kunne jeg forestille mig at kommunen er lidt tilbage holdene med at man tilkender ftp på dette grundlag, da det jo ser ud til at reformen kan gå igennem med fleks helt ned til to timer og flekser skal i a-kasse derefter vil det jo blive noget billigere for kommunerne at have flekser på en ydelse af 10.300 end den nuværende ledighedsydelse ...


Jeg synes det er vanvid, det som regeringen har gang i. Jeg har selv kæmpet 12 år med systemet og kampen er ikke færdig endnu.

Men det er hårdt, når man har en skjult lidelse og får af vide af sb'ere og andre "jamen du ser da meget godt ud".. Tak tak men det er oz det indre, den er gal med
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Timeantal i Flexjob solskin Spørgsmål ang fleksjob 8 01-04-2010 13:41
Timeantal i fleksjob? raffe Spørgsmål ang fleksjob 9 21-07-2009 02:24
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
fleksjob - timeantal beani Alt det andet 12 10-02-2008 01:45
Ankestyrelse om timeantal zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 24-01-2008 03:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension