K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 20:41   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ja, så kom det...

Har - selvfølgelig (det gør de vel mere eller mindre ved alle) - fået afslag på min ansøgning om fleksjob.

De mener fortsat, at der er behandlingsmuligheder, der ikke er udtømte. Bl.a. "kan profitere af samtalebehandling" og "behandling med ikke afprøvede medikamenter", og når det er afprøvet, så mener de, at mit funktionsniveau kan bedres, og dermed øge min arbejdsevne op til selvforsørgende niveau

Jeg har gennem 4 år gået til samtaler hos psykolog, egen læge og senest psykiater, så hvor meget længere jeg kan profitere af samtalebehandlig, det er mig en gåde!

Jeg har - jvf. statusattest fra psykiater varigt nedsat funktionsevne, sårbarhed, tåler ikke stress og har brug for forudsigelighed.

Jeg bliver jo (desværre) ikke mere rask, og ovenstående behandlingsmuligheder kan kun hjælpe på min livskvalitet.

Kassen er jo selvfølgelig så også lukket i nu!

Jeg anker selvfølgelig. Er der nogle gode råd, jeg skal have med i en anke?

Tak fra Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:08   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Har - selvfølgelig (det gør de vel mere eller mindre ved alle) - fået afslag på min ansøgning om fleksjob.

De mener fortsat, at der er behandlingsmuligheder, der ikke er udtømte. Bl.a. "kan profitere af samtalebehandling" og "behandling med ikke afprøvede medikamenter", og når det er afprøvet, så mener de, at mit funktionsniveau kan bedres, og dermed øge min arbejdsevne op til selvforsørgende niveau

Jeg har gennem 4 år gået til samtaler hos psykolog, egen læge og senest psykiater, så hvor meget længere jeg kan profitere af samtalebehandlig, det er mig en gåde!

Jeg har - jvf. statusattest fra psykiater varigt nedsat funktionsevne, sårbarhed, tåler ikke stress og har brug for forudsigelighed.

Jeg bliver jo (desværre) ikke mere rask, og ovenstående behandlingsmuligheder kan kun hjælpe på min livskvalitet.

Kassen er jo selvfølgelig så også lukket i nu!

Jeg anker selvfølgelig. Er der nogle gode råd, jeg skal have med i en anke?

Tak fra Mumrik
Øv.. det er noget hø... sender lige et stort

Har din psykiater været klar i mælet eller har h*n vævet lidt omkring (måske) forbedring med samtaler og anden medicin ??

Hvis det var mig, så ville jeg som det første tage en snak med egen læge + psykiater for at se hvad de siger og om de kan genkende det som kommunen skriver...

Og så kommer der garanteret en masse andre gode råd her i din tråd.. fra de mere garvede

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:22   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak for svar Lone. Han har måske vævet lidt i det med de 2 sætninger, men meningen har været en anden end den, JC har tolket. Men han har til gengæld været HELT klar i mælet omkring varig nedsat arbejdsfunktion osv. (som jeg skriver i indlægget).

Du får også et retur fra mig
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:24   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
At have fritidsinteresser eller udsigt til at få et bedre livskvalitet, er nok for kommunen til at den vil give et afslag på fleks eller pension.

Jeg tror efterhånden, at helbred er det sidste af de 12 elementer i arbejdsevnemetoden som kommunen kikker på ved sin bedømmelse af ens arbejdsevne.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:30   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Skræmmende Karo, men tror desværre, at du har ret...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:33   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis ikke du har......

Kære Mumrik

søge aktindsigt hos alle...... læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

her findes en frist på 10 kalenderdage.

DU skal vide hvad der findes i din sag.

Anke skal kommunen have i hånden inden 4 uger = 28 dage. Vigtigt.

Her har kommunen 4 uger til at genvurderer og hvis de fastholder vidersendes den ankemyndigheden.

Her findes ingen frist.

Klagemuligheder: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Har du godkendt din "Ressourceprofil"? som er en del af "Arbejdsevnemetoden"
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 21:46   #7
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Mange tak Peter!

Ja, har kommenteret på ressourceprofilen og bad dem om at belyse sagen yderligere, fx de lægelige udtalelser, da deres fortolkning ikke er den samme, som den psykiateren mente med det.

Det tror jeg ærlig talt ikke, de har gjort... For 3 dage efter, jeg havde afleveret mine kommentarer, lå deres afslag i postkassen.

Men tænker, når jeg nu beder dem om at belyse sagen yderligere, SKAL de så ikke gøre det? I øvrigt har de lukket kassen helt nu. Dejligt lige her op til jul
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:01   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mumrik

søge aktindsigt hos alle...... læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

her findes en frist på 10 kalenderdage.

DU skal vide hvad der findes i din sag.

Anke skal kommunen have i hånden inden 4 uger = 28 dage. Vigtigt.

Her har kommunen 4 uger til at genvurderer og hvis de fastholder vidersendes den ankemyndigheden.

Her findes ingen frist.

Klagemuligheder: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Har du godkendt din "Ressourceprofil"? som er en del af "Arbejdsevnemetoden"
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter
Det er ikke nødvendigt at borger "godkender" ressourceprofil, men det er god stil at sende den i partshøring...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:02   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Mange tak Peter!

Ja, har kommenteret på ressourceprofilen og bad dem om at belyse sagen yderligere, fx de lægelige udtalelser, da deres fortolkning ikke er den samme, som den psykiateren mente med det.

Det tror jeg ærlig talt ikke, de har gjort... For 3 dage efter, jeg havde afleveret mine kommentarer, lå deres afslag i postkassen.

Men tænker, når jeg nu beder dem om at belyse sagen yderligere, SKAL de så ikke gøre det? I øvrigt har de lukket kassen helt nu. Dejligt lige her op til jul
Nej, de kan godt mene at tingene er belyst nok...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 22:07   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ricky, kan de også "mene" det, når jeg har kommenteret, at der er et fortolkningsproblem (fra psyk. statusattest), de bør belyse nærmere?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension