K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2016, 12:57   #11
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Tak for info Nørd, jeg har læst begge links, og blev umiddelbart lettet, men en tanke melder sig: hvad er baggrunden for dette? de strammer jo på ALLE andre områder, og der står at for at få flexjob skal alle behandlingsmuligheder være udtømt...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 13:35   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har tidligere læst en del på nettet om smertepatienter som blev tvunget til at spise antidepressiv medicin selv om de blev mere syge af det.
Jeg synes også der var historier hvor patienter blev tvunget til operationer hvor der var større risiko for komplikationer end chance for bedring.

Der har sikkert også været historier om andre typer sygdomme der var tvunget til at tage medicin eller operationer som gav bivirkninger uden at afhjælpe noget som helst, men da jeg selv er smertepatient har jeg hæftet mig mest ved historierne om smertepatienterne.

Der var historier i medierne ligesom der for øjeblikket er historier om resourceforløbene.

Jeg vil tro at man har lavet forsøgsordningen fordi der var begyndt at blive så meget palaver om at man gjorde borgerne mere syge og politikerne til sidst følte sig nødsaget til at gøre noget.

Det er jo lidt det samme som ser ud til at ske med resourceforløbene i øjeblikket, lige nu er der så meget blæst om forløbene at politikerne overvejer at lave en lappeløsning der fjerner de mest synlige uhensigtsmæssigheder.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 13:52   #13
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
tak for svar...hm... interessant problemstilling.
Men lur mig om ikke systemet har en eller anden smart måde at "ordne" denne udfordring på, f.eks. hvis en person er invalideret pga depression, men nægter enhver behandling med Cipralex...(blot et eksempel jeg hørte i medierne for et par år siden), det er som om systemet altid har et trumfkort gemt på hånden....
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 14:46   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
De historier jeg omtalte var kommunernes evige forsøg på at udskyde, der var jo altid liiige en ny behandling som deres lægekonsulent kunne trylle frem, det kunne jo være at hvis man nu forsøger en ny og en ny og en ny medicin såååå kunne det jo være at miraklet skete, når det ikke hjalp så kunne lægekonsulenten anbefale denne operation, som det ikke kunne udelukkes virkede.

Men nu er det jo, som jeg har forstået, ikke den situation du er i, du er i behandling for din sygdom og en behandling som hjælper dig, desværre gør det dig bare ikke fuld arbejdsdygtig.

Nu er din sag sendt til klinisk funktion som skal undersøge sagen nærmere, i "gamle dage" ville det være kommunens egen lægekonsulent som skulle undersøge nærmere.

Klinisk funktion er en del af det regionale beredskab og skulle derfor ikke være indblandet i kommunens økonomiske egeninteresser som lægekonsulenten i "gamle dage", klinisk funktion skulle gerne være upartisk.

Så hvis sundhedskordinatoren fra klinisk funktion kommer tilbage og har fundet ud af at det måske kunne være en fordel for dig at prøve denne anden type medicin, så må vi formode at der er lægeligt belæg for det og ikke bare en økonomisk gevinst for kommunen.

Hvis det sker at klinisk funktion kommer med et forslag om anden medicin, så bør du jo nok tage en snak med din læge om situationen og undersøge hvad lægen mener inden du bare afviser, det kunne jo godt være at klinisk funktion faktisk har ret i at den anden type medicin måske kan være bedre for dig end den du får nu.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 20:57   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
tak for svar...hm... interessant problemstilling.
Men lur mig om ikke systemet har en eller anden smart måde at "ordne" denne udfordring på, f.eks. hvis en person er invalideret pga depression, men nægter enhver behandling med Cipralex...(blot et eksempel jeg hørte i medierne for et par år siden), det er som om systemet altid har et trumfkort gemt på hånden....
Der er jo stor forskel på, om man nægter enhver form for behandling og så på, om der er behandlingsformer man ikke kan tåle.

Hvis klinisk funktion foreslår en ny type behandling, så kræver det jo også, at der er en læge, der vil "udføre" behandlingen. Og hvis klinisk funktion foreslår en type medicin, som din praktiserende læge ikke mener, at du kan tåle, så skulle det undre mig, om din læge giver dig en recept på medicinen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 00:07   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Klogt tænkt og godt skrevet.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 09:32   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Klogt tænkt og godt skrevet.
I forb. med min egen sag oplevede jeg af og til, at en emsig sb nævnte operation af min ryg som en mulighed.
Men på baggrund af de beretninger jeg havde læst på nettet, om operation af den ryglidelse, så havde jeg besluttet mig for, at jeg ikke skulle opereres.
Så jeg gik jo og var lidt nervøs for fremtiden.

En reumatolog henviste mig så på et tidspunkt til en neurokirurg, for at høre dennes mening i forhold til en operation af min ryg. Og spændt var jeg.
Neurokirurgen skrev, at han ikke mente jeg ville have gavn af en operation.
Siden blev ordet "operation" ikke nævnt igen.

D.v.s., at hvis kommunen, på den baggrund, havde krævet, at jeg skulle gennemgå en omfattende ryg-operation, så forestiller jeg mig, at de kunne få et problem med, at finde en neurokirurg, der ville påtage sig opgaven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 10:03   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg blev af psykiater forsøgt adskillige representative, men blev hundesyg af dem alle.
cipralex 2 mg. var den værste. Gik ud som et lys og vågnede midt på gulvet og mit syn var i en times tid så påvirket at alle vandrette flader så ud som om de var vendt ½ gang på hovedet.
Heldigvis var der ingen der på nogen måde forsøgte at tvinge mig til yderligere forsøg med medicinen.
Senere blev jeg oplyst af en overlæge på traumecentret, at det faktisk kunne være skadeligt med antidepressiv medikament,når man lider af PTSD.
Desværre kan jeg heller ikke tåle blodtryksnedsættende medicin. Min luftveje lukker. Har også her prøvet flere, så jeg lever med et meget forhøjet blodtryk.

Sidst redigeret af vasen; 04-09-2016 kl. 10:06.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension