K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2008, 21:14   #21
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Falco

Jeg kunne godt få det billiger men uden faglig bistand og hvad skulle jeg lige kunne bruge det til, kan ikke lige huske prisen

Det var mig med ledernes fagforening 175 kr pr mdr.

Hilsen Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 21:15   #22
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej Falco...

Vil lige oplyse... at 60 kr i Det Faglige Hus kun indebære selve fagforeningskontigentet, jeg har fravalgt A-kasse.. da jeg er godkendt til flexjob og indbetaler heller ikke til efterløn.. de penge spare jeg selv op, da jeg får en god rente..

Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 23:45   #23
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej JJC

175 med faglig bistand er også noget billigere end de 428 jeg skal give ved 3F for samme service må man sige, jo ingen grund til den store pris forskell der findes.
Vi kan jo nok finde ud af at brokke os over andre ting men at nogen fagforennger tager overpriser er først ved at komme til syne i befolkningen,

Hej Kjersti

Du kan slet ikke være i A Kasse når du er fleksjobber, har jeg da fået at vide men ok har jo heller ikke noget at bruge det til Må jo sige det er chokerende at du betaler 368 kr. mindre end jeg gør hver måned eller 4416 kr om året mindre, alligevel en del der kunne bruges på andet.

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 02:11   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu vil jeg ikke reklamere for fagforeninger hverken den ene eller den anden , men vi kan jo altid skrive vores erfaringer ned , men man skal altid huske at det også kommer an på afdelingen man er i ...

Nå men jeg har prøvet at være i 3F de var hjælpsomme , for det var lige da jeg blev syg og de hjalp virksomheden med at omgås reglerne (jeg var sikkeret 9 mdr opsigelse da jeg var sikkerhedsrepræsentanter) men virksomheden jeg arbejde i fik oplyst af fagforeningen at jeg kunne afsættes hvis der var afstemning om det bla kollegaerne , og jeg blev væltet pga langt sygefravær...

Og det blev jeg så (der var bare ikke noget møde med kollegaerne kun på papiret ) og suprise 3uger efter jeg var blevet afsat som sikkerhedsrepr blev jeg fyret grundet nedgang i ordremodtagelse ...

Jeg kontaktede ikke selv fagforeningen det havde jeg simpelthen ikke energi til på det tidspunkt , men min tillidsmand gjorde, men de kunne og ville ikke gøre noget ved det manglenede personale møde .. og ærligt jeg gad ikke ...

Hk har jeg været i mange år og jeg har ikke noget problem her i den afdeling var i , men da de ikke gad at komme med til mødet da jeg skulle ansættes , må jeg indrømme at jeg skiftede dem ud med det faglige hus.

Dem har jeg så ikke haft brug for , men en veninde har da kommunen ville tage hendes ledighedydelse og de har kæmpet en brav kamp for hende...og gør det stadig og de har vundet samtlige kampe ..

Så nu er jeg i det faglige hus og får jeg på et tidspunkt et andet arbejde under en eller anden overenskomst , ja så tager jeg en snak med den lokale afdeling af den fagforening og finder ud af hvad de ved om flekser og hvordan de optræder og så beslutter jeg mig derfra...

jeg har det også sådan hvorfor betale så mange penge for en fagforening der ikke er der for flekserne ....

men igen det kommer nok også an på afdelingen man er i ...
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 10:53   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
giver hejdien fuldstændig ret, tror det er meget afhængigt af hvilken afd af den valgte fagforening man er i.

Uanset hvad ville jeg personligt ikke være foruden en faglig org når fx flexjobbet skal på plads.
Alle har nogle faglige rettigheder og personligt synes jeg det er værd at stå fast på og specielt overfor kommunens jobcentre.
Dette også apropos med manglende uddannelse hos de ansatte mm.

Omvendt rundt har vi så konstateret at den afd min mand var i, var nogle værre vat.......
De var så konfliktsky så man tror det er løgn og virkede totalt uintresserede i at hjælpe et mangeårigt medlem -øv og FØJ siger jeg bare. Skam jer.
For hjælpen fejlede jo ikke noget den dag vi vendte retur for at fortælle at (selvfølgelig) vandt vi sagen men at de på intet tidspunkt ønskede at deltage i den!
Det fik vi vist også sagt meget tydeligt og også der tror jeg det handler om manglende uddannelse blandt deres egne, undskyld mig, men det mener jeg.
Det basserer jeg på at da vi talte med vedkommende omkring det hele oplyste han (da vi fortalte at vi af egen lomme havde været nødsaget til at hyre advokat!) -at det er da dyrt, ikk´! JO kan jeg kun sige, men nødvendigt for fagforeningen ville jo ikke lette r.....!
Da jeg så fortalte at vi agtede at klage til hovedbestyrelsen, holde dem ansvarlig for advokatregningen, ja så var svaret: Jamen i kan da søge fri proces

Tænk engang, det måtte vi så oplyse dem om at det kan man ikke mere!! Loven er ændret for lang tid siden.
(Har iøvrigt lige kontaktet deres redaktion og spurgt til om ikke det var et emne der var værd at tage op, endnu en af arbejderens rettigheder er forsvundet. Har fået svar tilbage at den er videresendt, så må vi se om de gider lette r..... denne gang!)

MEN trods alt, min mand er stadig passivt medlem af fagforeningen for han kan derigennem få nogle gode rabat ordninger mm
så dem mener vi sørme at vi er berettiget til efter alle de år -jep

Py ha, det blev en længere snak om fagforeninger som også hejdien siger, det skal ikke være en reklame for dem men omvendt rundt en reklame for at man husker at man HAR rettigheder, syg eller ej
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 11:44   #26
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Her kan du sammenligner din nuværende fagforenings pris mod Det faglige Hus.

http://www.detfagligehus.dk/beregner/?ForbundID=19

Spørgsmålet: der ikke er oplyst, er om Det faglige Hus overhovdet er i stand til at hjælpe for et sådan lille beløb. Forskellen mellem bl.a 3F og Det faglige Hus er hele 350 kr. uden forsikring pr. måned.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 12:29   #27
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Nu er der slet ingen tvivl om der er/vil være forskel på de forskellige afdelinger og i mine øjne hersker der ingen tvivl om at jeg vil være medlem i en fagforening, men igen ta vores forsikringer dem skal vi nok få tjekket engnag imellem for lige at se om vi kan sparer lidt.
Skal heller ikke reklamere men tværtimod advarer andre om at bruge fagforeninger der stramme den og tager en betaling som de ikke burde.

Citat:
Uanset hvad ville jeg personligt ikke være foruden en faglig org når fx flexjobbet skal på plads.
Alle har nogle faglige rettigheder og personligt synes jeg det er værd at stå fast på og specielt overfor kommunens jobcentre.
Nu skal fagforening være til stede ved en ansættelses samtale med henblik på fleksjob og i flg min 3F afdeling kan jeg ikke engang bruge ham, men skal bruge den afdeling der findes i den by hvor jobbet findes, dette gælder om firmaet har overenskomst eller ej. Dette er jeg da noget træt af da han kæmper min sag, men må jo bøje mig for reglerne.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob og Fagforening MxDK Spørgsmål ang fleksjob 19 25-06-2014 16:52
fagforening mrlart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-02-2012 08:57
fagforening JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-10-2009 16:17
IT Flexjob + fagforening ThomasR Spørgsmål ang fleksjob 2 02-06-2009 14:05
Fagforening mimse Dit og Dat 8 20-01-2009 10:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension