K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2011, 14:14   #11
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
Du spørger om der er risiko for at ryge på kontanthjælp ??
Og det er der. Jeg fik selv at vide for 1½ år siden , at hvis jeg mistede mit flexjob p.g.a sygdom, kunne jeg risikere at de ville tage min fleksjob bevilling op til revurdering. Og jeg kunne risikere at de ville finde mig for dårlig til et fleksjob, men for god til førtidspension. Og så er der kun kontanthjælp tilbage, og er man gift så ved vi alle hvordan det ser ud.
Mit bedste råd til dig, vil være at du forsøger at finde de kræfter der skal til for at klare de 15 timer, og lad være med at stille dig på bagbenene på nogen måder , men forsøg at klare det så godt du kan , og går det så ikke, må I tage den derfra. Det bedste signal du kan sende er: jeg vil - jeg kan . og så forsøge, mere kan ingen forlange . Håber det bedste for dig
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 22:16   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bomfru Se meddelelser
Og det er der. Jeg fik selv at vide for 1½ år siden , at hvis jeg mistede mit flexjob p.g.a sygdom, kunne jeg risikere at de ville tage min fleksjob bevilling op til revurdering. Og jeg kunne risikere at de ville finde mig for dårlig til et fleksjob, men for god til førtidspension. Og så er der kun kontanthjælp tilbage,
Den holder ikke.

Ved en revurdering skal førtidspension overvejes.

Og den der med, at være for dårlig til fleks, men for god til pension, den holder ikke en meter.

Det er lige præcis det, som Helsingør-dommen handler om, søg evt. efter den her på K10.

Hvis man er for dårlig til fleks, så er man berettiget til førtidspension.
Selvfølgelig betinget af, at helbred og arbejdsevne er afklaret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 22:21   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bomfru - det er sagsbehandlernes beskidte kneb brugt mod intetanende klienter.....

Det er præcis som Vovse skriver, en lodret løgn og en alvorlig trussel som overhoved ikke hænger sammen i virkeligheden..............

Man kan ikke få fleks, blive mere syg, og så ryge på kontanthjælp. Der er kun pension tilbage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 11:11   #14
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Det er det der er så fantastisk ved at søge hjælp her inde, at der er nogen som kender til hvilke tricks kommunerne kan finde på at bruge:-)

Men lige en anden ting... Hvis nu jeg kommer ud i et fleksjob og ikke kan holde til det, kan de så sende mig på kontanthjælp?

Jeg har nemlig hørt at hvis man ikke beholder sit fleksjob i min. 1 år, så hedder det kontanthjælp.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 11:18   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Men lige en anden ting... Hvis nu jeg kommer ud i et fleksjob og ikke kan holde til det, kan de så sende mig på kontanthjælp?

Jeg har nemlig hørt at hvis man ikke beholder sit fleksjob i min. 1 år, så hedder det kontanthjælp.
Hvis man er på sdp når man visiteres til fleks, så får man ledighedsydelse indtil man finder et fleksjob.
Og hvis man ikke kan holde til fleksjobbet og derfor bliver ledig igen, så får man igen ledighedsydelse.

Hvis man er på kh når man visiteres til fleks, så fortsætter man på kh indtil man finder et fleksjob.
Hvis man så stopper i dette fleksjob før man har været ansat i 9 mdr. så ryger man tilbage på kh.
Først når man har været i fleksjob i 9 mdr. vil man efterfølgende være berettiget til ledighedsydelse.

Håber, at dette besvarer dit spørgsmål.

Jeg tror du kan have gavn af denne: http://www.clh.dk/?id=1474
Den bør enhver fleks'er kende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 15:44   #16
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Tak for det Vovse. Jeg var på sygedagpenge før jeg fik fleks, så nu er jeg lidt mere rolig:-)
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:40   #17
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Hjemmevejleder

Jeg har lige haft besøg- for første gang- af en hjemmevejleder fra kommunen.
Det var lidt en blandet fornøjelse. Føler ikke den rigtige kemi.

Men man kan vel ikke gøre noget, andet end at give det en chance?

Jeg føler bare ikke at jeg har lyst til at se hende igen.

Vi har været igennem mange ting, mig og min mand, siden han fik en blodprop og har haft kontakt til mange behandlingsinstanser.
Også pga. min depression m.m.
Og jeg har ikke haft denne følelse overfor nogen af de andre vi har mødt.

Så ligenu er jeg lidt fortvivlet. Jeg burde jo være taknemmelig over at de
vil prøve at hjælpe mig....
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så ryger efterlønnen MTVRV1 Politik og Samfund 4 22-12-2011 14:02
Syge privatansatte ryger på gaden rollo Politik og Samfund 8 19-03-2010 16:52
Ryger af sygedagpeng til kontanthjælp, men intet er sket?? mulle24ok Alt det andet 13 18-11-2009 00:21
Danskere ryger på starthjælp. Stella Politik og Samfund 2 08-01-2008 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension