K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2010, 14:11   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
søge flex

Hvis man søger flexjob, vil det så altid være på det foreliggende grundlag? kan man på samme vis som med pension søge på begge måder med og uden det foreliggende grundlag

En veninde har fået at vide at hvis hun søger flex vil det blive på det foreliggende grundlag.

Tænkte at jeg har set at pension § 17 kan søges på og uden det foreliggende grundlag, men det har jeg måske misforstået. Derfor ovenstående spørgsmål
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 04-08-2010 kl. 17:03. Årsag: tilføjelse til indlæg
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 18:02   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Hvis man søger flexjob, vil det så altid være på det foreliggende grundlag? kan man på samme vis som med pension søge på begge måder med og uden det foreliggende grundlag

En veninde har fået at vide at hvis hun søger flex vil det blive på det foreliggende grundlag.

Tænkte at jeg har set at pension § 17 kan søges på og uden det foreliggende grundlag, men det har jeg måske misforstået. Derfor ovenstående spørgsmål
Aner det ikke - men det kan de da ikke sige, der skal vel arbejdsprøvning osv. til - og iøvriget...kan man vel ikke bare søge flex? kan man?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 18:10   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså alle andre muligheder skal være afprøvet, før man kan få muligheden for at blive visiteret som fleksjobber. Det vil sige, at muligheden for revalidering f.eks. skal afprøves....
Der skal være en varig og svær funktionsnedsættelse, før man kan få visitation som fleksjobber.

Du kan læse mere om kriterier for at få et fleksjob her osv...: http://www.clh.dk/?id=1474

Jeg mener, at nogen herinde har prøvet at søge fleksjob, når de er kommet langt inde i et forløb, f.eks. at de selv mener, alle muligheder er afprøvet.... Så har de enten fået afslag eller fået det. (men er ikke sikker)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 19:44   #4
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Jeg har selv søgt flexjob. Om det er noget der hedder på det foreliggende grundlag, det ville jeg da mene. Har læst på et tidspunkt, at en i x antal år kørte i ring uden afklaring på flexjob.

Jeg søgte både flex og pension. Tror det er ortopi, at jeg kan visiteres til flexjob med de 10 timer som arbejdsprøvning har vist. Min sygdom bliver værre og værre med tiden. Alle behandlingsmuligheder er afprøvet uden effekt, uanset hvilken behandling skrev lægerne allerede for 2 år siden bliver jeg aldrig fuld arbejdsfør. Da jeg er endt på kontanthjælp har jeg intet at miste.
Jeg søger, da kommunen ikke har foretaget sig en skid siden december. Ok hvis man kan kalde at overgå til kontanthjælp at foretage sig noget, ja så skete det i januar. Hvis jeg får afslag, så ved jeg da hvad der mangles.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 19:52   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hun har været i 2 afprøvninger. Den første kunne ikke bruges da kommunen havde forsømt at følge op på den. Hun hun har lige afsluttet afklaring og er af en bekendt (socialrådgiver/sagsbehandler) blevet rådet til at søge flex.

Hun har fået besked fra hendes sagsbehandler at ansøgning om flexjob i så fald ville blive på det foreliggende grundlag....? Den havde jeg ikke stiftet bekendskab med tidligere og blev en kende desorienteret.

Jeg ville ønske at "reglen om", at jo mere man ved, detsto mindre må man erkende at man ved, kunne træde ud af kraft bare en gang imellem
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 20:04   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Hun har været i 2 afprøvninger. Den første kunne ikke bruges da kommunen havde forsømt at følge op på den. Hun hun har lige afsluttet afklaring og er af en bekendt (socialrådgiver/sagsbehandler) blevet rådet til at søge flex.

Hun har fået besked fra hendes sagsbehandler at ansøgning om flexjob i så fald ville blive på det foreliggende grundlag....? Den havde jeg ikke stiftet bekendskab med tidligere og blev en kende desorienteret.

Jeg ville ønske at "reglen om", at jo mere man ved, detsto mindre må man erkende at man ved, kunne træde ud af kraft bare en gang imellem
ER det mon så fordi det er hende der søger?...
Mon ikke hendes sag-et eller andet - tager fejl....
mener ikke man kan det - det er da kun hvis man søger en fp på §17 man må sige sådan ikk?

Ellers lyder det også som humbug for mig da
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:28   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har aldrig hørt den version før

Jeg kan kun sige hvad jeg plejer at råde folk til (netop fordi man ikke kan søge fleks selv som man kan med pension )

Få aktindsigt , se hvilke papir der ligger og kan man se der mangler lægepapir så indhent dem selv (i form af aktindsigt hos lægen ) send kopi af de papir der magler og bed om at få dem lagt ind i sagen ..

Hvis ikke ressourceprofil er opdateret så bed om at få det kun en gang og på en pæn måde ..

Og når dette er gjort (også hvis ikke de gider opdatere ressourceprofilen ) så søg pension på forelligende grundlag , så tvinger man kommunen til at opdatere ressourceprofil og man kan få andre til at se på sagen evt sende den tilbage til kommunen med besked om at afklare ..

Denne metode er dog kun bevendt hvis man er på kontanthjælp og det tager tid...

Så muligheden er der da for din bekendte at denne skriver til sin sagsbehandler og beder om en forklaring på det med at søge fleks på det forliggende grundlag .. hvad betyder det ? hvilke lov er det ? betyder det at de ikke vil lave en ordentlig udredning ? vil de opdatere ressourceprofil ? osv


Og svaret skal naturligvis være på skrift ...
  Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:24   #8
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Hun har været i 2 afprøvninger. Den første kunne ikke bruges da kommunen havde forsømt at følge op på den. Hun hun har lige afsluttet afklaring og er af en bekendt (socialrådgiver/sagsbehandler) blevet rådet til at søge flex.

Hun har fået besked fra hendes sagsbehandler at ansøgning om flexjob i så fald ville blive på det foreliggende grundlag....? Den havde jeg ikke stiftet bekendskab med tidligere og blev en kende desorienteret.

Jeg ville ønske at "reglen om", at jo mere man ved, detsto mindre må man erkende at man ved, kunne træde ud af kraft bare en gang imellem
Hvad mener I med det? det forstår jeg ikke rigtig
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:58   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
På foreliggende grundlag betyder, at de afgør efter de akter, som allerede er i sagen, f.eks. lægeoplysninger, ressourceprofil osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:38   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
På foreliggende grundlag betyder, at de afgør efter de akter, som allerede er i sagen, f.eks. lægeoplysninger, ressourceprofil osv...
Det tror jeg godt vi ved Curls - problemet som jeg forstår det er at det er sagt i første omgang - for den bruges jo kun ved ansøgning om fp ifl.§17
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan skal jeg søge kommunen om flex mut Spørgsmål ang fleksjob 7 30-08-2013 09:32
Er det ikke rigtig gjort af mig og søge flex?????? adams Spørgsmål ang fleksjob 32 02-05-2012 10:49
Ny Bruger- Skal søge flex..Hvordan??? Anja-10 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-08-2011 16:40
Ansøgning om visitering til flex, kan jeg selv søge ? En mere... Spørgsmål ang fleksjob 4 15-05-2011 19:15
Kan jeg søge ftp mens jeg har flex? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-11-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension