K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2012, 08:18   #91
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Du skal endelig ikke søge en §17, så lukker dine sdp. og en chance for §18, sådan som jeg ser det. Når du har det på skrift at din sag overgår til behandling efter §18 under de nuværende regler så er det det der sker.

Jeg fik min indstillingpå skrift fra "indstillings service" i går, så det tog ikke meget mere for dem end en dag at gemmengå det nye i min sag og så lave en indstilling til pension i ht. §18.

Ved du hvornår du hører fra "indstillings service"? Dette må din sagsbehandler kunne få oplyst. Du skulle stadig gerne inden nytår få på skrift at din sag er overgået til behandling for FØP iht. §18. Derefter har man så kun at vente på at pensionsnævnet holder møde.

Ryk op på den indstilling, vi har jo kun den 21 dec. idag
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 09:44   #92
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min kommune lukker fra i dag, så her er det forsent og få et brev om at ens sag er overgået til regler om pension

er enig, hvis man modtager sygedagpenge er det direkte dumt og søge en §17
men hvis en sagsbehandler skal indstille til pension efter den 1 januar er det efter de nye regler og det bliver ikke nemmere i hvertfald.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 09:55   #93
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Altså jeg ER indstillet af sagsbehandler og jeg HAR fået forlænget mine sd og skulle alt gå galt i forhold til sd, så er jeg jo blot berettiget til ledighedsydelse, så spørgsmålet omkring § 17 handler udelukkende om jeg skal gå med livrem og seler - om jeg for at være HELT sikker at komme under gamle regler (selvom jeg har på skrift at jeg kommer under gamle regler), bør søge en 17'er oveni.
Jeg når næppe at få officielt brev om indstilling efter 18'eren, da kommunen lukker ned i dag (ved ikke om der er åbent mellem jul og nytår)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 12:18   #94
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der er vel kun en måde hvis du vil være 100% sikker på at de behandler sagen efter de nuværende regler og det er selv at søge på det foreliggende grundlag...

Du kan selvfølgelig håbe på at det er rigtigt når de skriver at din sag vil blive behandlet efter gamle regler...

Normalt plejer man at kunne stole på det de skriver til en....så når man har noget på skrift...ja så plejer det at være sådan....

Jeg har dog set så mange ting igennem denne hjemmeside....så jeg stoler ikke rigtigt på noget...

Nu kan der vel som jeg har forstået det....heller ikke ske noget ved at du for en sikkerheds skyld selv lægger en ansøgning...

Men der er kun en der kan afgøre det og det er dig selv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 12:29   #95
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Du har ret, webmaster - ville dog ønske nogen kunne træffe den beslutning for mig ;-)

Jeg har lige lidt tillægsoplsyninger, som forvirrer mig:

Sagsbehandler har på mail skrevet, at hun har søgt § 18, og at jeg forlænges efter 27.4 fra 1/1 13.

Jobcenterchef har derimod i mail skrevet, at man først kan forlænges efter 27.4 når der er truffet afgørelse om at behandles § 18 ansøgningen efter reglerne for førtidspension, og i samme mail skriver hun, at kommunen garanterer, at alle sager behandles efter gamle regler, selvom de først kommer på møde i løbet af januar.

Hvem har så ret her? Har sagsbehandler mon bare skrevet forkert eller mener hun mon, at jeg så får sd med tilbagevirkende kraft, såfremt min sag overgår til behandling?
Eller skriver Jobcenterchef indirekte, at sagen automatisk er overgået til behandling?

Tror ikke selv på det sidste, men man har jo lov at håbe...

Jeg undrer mig lidt over, hvorfor sagsbehandler er så ivrig efter, at jeg ikke også søger en § 17 - hun burde jo være ligeglad, medmindre de har skumle planer, som en § 17 vil forpurre...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 13:05   #96
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er jo svært for os at vide hvad de mener.....meeeen...

En ting ved jeg....og det er at en sag bliver kun behandlet efter de nuværende regler...hvis sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension

Hvis sagen IKKE er overgået....ja så bliver den behandlet efter de nye regler som starter d. 1/1-2013

Skal man tro jobcenterchefen....ja så er sagen IKKE overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....det er jo det han skriver....og så er han chef...

Jeg ville ikke stole på at sagen vil blive behandlet efter nuværende regler når han skriver sådan....

Men som sagt....det er kun dig selv der kan beslutte hvad du vil gøre....og du skal helst skynde dig....ihvertfald hvis du skal kunne nå at søge....hvis det er det du beslutter dig til.....og ellers er der jo ikke noget du skal nå...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 13:28   #97
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak webmaster!
Så når Jobcenterchef skriver slåedes:

"Jeg kan forsikre dig om, at vi her i overgangen fra nuværende lovgivning til den nye lovgivning der træder i kraft 1.1.2013 er meget opmærksom på at ingen kommer i klemme. Derfor er der en tydelig aftale om, at sager som inden 31.12.2012 behandles/påbegyndes efter de gamle regler, også selvom behandlingen først sker i januar 2013."

Så kan jeg ikke stole på, at min § 18, der blev indgivet i går, reelt behandles efter gamle regler?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 13:31   #98
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
OBS: "Desværre" er jeg enig med web (som lige lappede over), de kan love nok så meget i jobcenteret, men derfor vil jeg også råde dig til at jagte det endelige skriftlige bevis iht. nedenstående. En "ærgerlig" §17 kan vel stadig søges d. 28/!"!!??

Jeg tror at din sagsbehandler vil dig det "bedste" ved at forblive på sdp. og lade hende søge en §18. Såfremt du søger en §17 ryger dine sdp. og §17 har en noget lavere chance end §18 som statistikkerne er.

Samme dag som jeg fik et forvirrende svar fra vores jc chef, der skrev jeg til de øverst ansvarlige og fik svar fra chefen for den indstillings ansvarlige dagen efter.

Hvis jeg var dig ville jeg sende en mail til jeres Erhvervs og Beskæftigelses udvalg eller hvad de nu hedder i jeres kommune. Det kan også være Social udvalget, men det skal nok komme det rette sted hen i sidste ende. Så kopiere du de citater du har og skriver, at du "naturligvis" omg. har brug for en bekræftelse på indstilling til FØP iht. §18 i år efter de nuværende regler.

Jeg har skrevet noget af det jeg selv skrev til vores område ansvarlige, det kunne du måske bruge noget af.:

"Jeg henvender mig herved idet jeg behøver, at få bekræftet, at min sag, omkring indstilling til førtidspension, sker iht. de nuværende 2012 regler. Jeg har af min sagsbehandler og hendes chef fået bekræftet, at min sag indstilles til førtidspension iht. §18 iht. de nuværende regler, citat"..... "

Dog behøver jeg, som de ved, endelig dokumentation for, at min sag er endeligt overgået til behandling efter reglerne om førtidspension iht. de nuværende 2012 regler.

Som øverst ansvarlige på området anmoder jeg nu Dem om, at foranledige en sådan bekræftelse. Denne skal naturligvis være mig i hænde senest 21/12, 27/12 eller 28/12-12.

Jeg ser frem til at høre fra dem. "


Jeg ved godt at kommunen lukker kl. 13 i dag og at de måske har lukket mellem jul og nytår, men politikkere sover jo aldrig, er det ikke det de siger.

De kan ikke ignorere din henvendelse oppe i toppen og hører du ikke noget i løbet af i dag så send den videre til borgmesteren. Det er ikke nogen klage, men en anmodning om det du reelt er blevet lovet og skal kunne være sikker på.

Jeg fik svar dagen efter jeg havde sendt mailen og dette fra chefen som reelt tog sig at området omkring indstillingen, dagen efter igen (i går) fik jeg endeligt brev om indstilling.

Det bliver jo også rigtigt svært at være på ledighedsydelse fremover er hvad man hører
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 21-12-2012 kl. 13:51.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 17:18   #99
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak Enteneller for dit svar! :-)

Det er dog ikke helt rigtigt, at sd stopper, hvis man søger en § 17. Ifølge jobcenterchefen forlænges sd efter 27.7, hvis man søger § 17. Derimod stopper de -igen ifølge chefen - hvis sagsbehandler indstiller efter § 18, INDTIL sagen evt. overgår til behandling efter reglerne om førtidspension. I sådan et tilfælde forlænges man efter 27.4, men altså først når sagen er overgået til behandling.
Netop derfor undrede det mig, at min sagsbehandler skrev, at jeg forlænges pr. 1/1 når sagen jo først overgår til behandling (hvis den overhovedet gør) senere i januar, når pensionsnævnet har holdt møde...
Enten har sagsbehandler skrevet forkert eller også er der noget jobcenterchefen har galt fat i...

Nå, men jeg har valgt også at søge en § 17 på det foreliggende. Jeg har haft kontakt til en fagforeningsmand, jeg kender (ikke fra min egen fagforening) og han har lagt sig i selen for at undersøge, hvad jeg burde gøre, og han fik fra foreningens socialrådgiver det råd, at jeg var absolut bedst sikret ved sideløbende at søge en § 17, netop fordi at det er svært at være helt sikre på, at det nu også er rigtigt, at sagen behandles efter gamle regler - selvom jeg har det på skrift. Jo meget de samme råd flere har givet herinde.
Nu er det i hvert fald gjort, og det værste der kan ske ved, at jeg har søgt begge er vel, at pensionsnævnet bliver lidt irriterede...

1000 tak alle jer, der har brugt tid og kræfter på at hjælpe mig de sidste dage <3
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 18:43   #100
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Super og så kan du jo også holde jul i fred

Det bliver "enten eller" som jo er de odds vi ofte lever efter ikke mindst i systemet. Du har i al fald gjort dit arbejde grundigt nu og vi håber, formoder, tror på, at du tilkendes FØP iht. de nuværende regler.

I øvrigt er det jo under al kritik, at vore job centre ikke af sig selv sikre sig at sagerne overgår iht. de nuværende regler. Jeg har endda forstået det sådan at kommunerne får større refusion ved ftp. nu end de får i det nye år.

F.eks da jeg først spurgte til "overgang" til behandling ved selve indstandsen mht. min sag, der skrev sekretæren at de havde modtaget min sag, men at det altså først blev efter nytår at hun fik set på denne. Det kan man jo ikke bruge til noget!! Efter at have rykket op i systemet var det selv samme sekretær der havde signeret brevet omkring "overgang til behandling" som jeg så modtog i går.

Vi skal dælme være så vakse i det her system og forstår godt, at der er mange der giver op, desværre.

Held og lykke frup, håber at du er ok med mit "resumé" og min beklagelse omkring systemet.

Glædelig jul til dig og din familie.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 21-12-2012 kl. 18:45.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lumsk Fælde? Eller overdreven mistanke? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2013 01:02
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Er det en fælde? Kims Dit og Dat 4 01-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension