K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 14:18   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
undskyld men.. er det ikke nu i første omgang at Anette skal have hjælp til ikke at miste sine sygedagpenge?

kan kommunen bare stoppe sygedagpengene fordi man ikke kan få ledighedsydelse i sverige? jeg mener... de har jo ikke engang undersøgt om hun bliver rask eller er syg nok til pension.. i grunden kan de vel godt give hende en fleksbevilling.. for hvad nu hvis hun har eller kunne få et job i dk, eller beholde sit job i dk som fleksjob.. eller hvad?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 21:57   #12
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Huldra..jo det er fuldstændig rigtigt at jeg i første omgang har brug for hjælp til at de ikke stopper mine sygedagpenge...Mit store spørgsmål er også om de virkelig bare kan stoppe pengene udfra de regler om fleksjob... Kommunen ved godt at jeg aldrig bliver helt rask, men de har netop ikke undersøgt om jeg er syg nok til pension. Hvilket jeg selv mener jeg er. Og jeg mener at de burde undersøge det inden de træffer en endelig afgørelse. Jeg har ikke længere mit arbejde i DK. Blev fyret efter lang tids sygemelding.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 01:11   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er at der kan være tale om andet regelsæt pga at du bor i udlandet.

Det kan betyde at du får forkert rådgivning.

Det er derfor vigtigt at du undersøger dette i rette ministerier, og evt ankestyrelsen, ombudsmanden.

Hvis nogen kan svare, er det selvfølgelig fint.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:05   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
undskyld men.. er det ikke nu i første omgang at Anette skal have hjælp til ikke at miste sine sygedagpenge?

kan kommunen bare stoppe sygedagpengene fordi man ikke kan få ledighedsydelse i sverige? jeg mener... de har jo ikke engang undersøgt om hun bliver rask eller er syg nok til pension.. i grunden kan de vel godt give hende en fleksbevilling.. for hvad nu hvis hun har eller kunne få et job i dk, eller beholde sit job i dk som fleksjob.. eller hvad?
Huldra du har helt ret, men det var et spørgsmål om ledighedsydelse så i min verden tror jeg nu at det er bliver til et fleksjob med stop af udbetalinger fordi man ikke kan få ledighedsydelse i Sverige

Det ville være en nem og billig smutvej for kommunen og mon ikke det er det som de pt undersøger ... skal vi ind over sygedagpenge så skal der nok mange flere informationer ind fra brugeren af ...

Ved ikke hvor brugeren har kommune henne men mange der bor i Sverige har KBH og Kbh ved om nogen hvordan det er med ledighedsydelse de har haft flere sager herinde på K10 hvor de har stoppet ledighedsydelse og fået medhold i at de måtte og med den ast afgørelse der ligger og alle de andre informationer så er det klart til kommunens fordel at give fleks her ...
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 21:21   #15
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Grunden til at mit spørgsmål var om fleksjob og ledighedsydelse, var netop som du skriver hejdien, pga at kommunen prøver at finde en nem og billig smutvej til at blive af med mig. Jeg er på sygedagpenge nu, men fordi jeg har en kronisk sygdom og derfor ikke kan varetage et almindeligt arbejde, er det egentlig arbejdsprøvning der gælder, som kommunen så mener ville ende med fleksjob. Men pga at man ikke kan få ledighedsydelse når man bor i Sverige, bruger de det som et grundlag for at stoppe udbetalingen af mine sygedagpenge uden at arbejdsprøve mig for de ikke kommer nogen vegne med en arbejdsprøvning. Men så er det jeg mener at en arbejdsprøvning går ud på at finde ud af hvad man kan holde til af arbejde og om man overhovedet kan arbejde. Og viser det sig at man ikke kan klare noget som helst slags arbejde, så er det jo ansøgning om førtidpension der gælder. Og der findes en regel der siger, at kommunen kan forlænge sygedagpengene i 26 uger hvis der er tvivl om borgeren skal have fleksjob eller førtidspension. For mit vedkommende ophører mine sygedagpenge den 31. maj efter reglen om de 52 uger indenfor 18 måneder. Men de agter jo så at stoppe dem indenfor nogle uger, uden at give mig en chanse for at finde ud af hvad jeg kan på arbejdsmarkedet. Kommunen er i øvrigt Tårnby kommune. Anette.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 22:27   #16
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Warning!

Husk at optage alle møder.
Netop denne kommune anbefalede min søster at søge en §17, uden at fortælle hende, at ved afslag mister man retten til sygedagpenge. Hun fik afslag og røg på kontanthjælp. Dette møde har i følge Tårnby kommune aldrig fundet sted, og min søster havde endda hendes daværende kæreste med som kan bekræfte det. Men intet er registreret i hendes sag.

Vh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 23:47   #17
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Tusind tak for det råd Piamus! Det var godt du skrev det. Bedst at være på den sikre side. Nu når du skriver en §17, vil jeg benytte lejligheden til at spørge om du ved hvad en §17 og §18 er, når det gælder at søge førtidspension? Hav en fortsat god aften
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 02:15   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§17 er når man selv søger pension på forliggende grundlag så har kommunen tre måneder til at godkende eller give afslag , dette skal være absolut sidste udvej når man er på sygedagpenge da du mister dem ved afslag og det ikke har opsættende virkning at anke ..


§ 18 er når din sagsbehandler mener der ikke er mere arbejdsevne og derfor indstiller dig til førtidspension , dette kan tage væsentlig længere tid fordi de skal være helt sikker på at alt er med, men det er den sikkerste vej .. mange kommuner vil dog ikke indstille til pension og i det tilfælde kan det være sidste udvej med en § 17 på forliggende grundlag ..


Hvad ang dine sygedagpenge hvis kommune selv mener at du har en stationær sygdom og det er fordi de ikke ved om du skal have fleks eller pension så burde de forlænge dig efter den nye § 27 stk 4 der siger

Citat:
»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
har du aktindsigt og ressourceprofil ??
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 22:05   #19
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Venter på brev fra kommunen og går ud fra at der er aktindsigt og ressurceprofil med der...Har kun talt med min sagsbehandler i telefonen om deres afgørelse om at stoppe mine sygedagpenge.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 22:24   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal huske at de ikke kan stoppe dem før end du er partshørt i både profil og stop og din rp skal opdateres i samarbejde med sagsbehandler ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontant hjælp og ferie penge? møller89 Alt det andet 1 05-03-2012 01:17
hjælp.. søger råd angående FP og sigeforsikring danmark.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 04-11-2010 20:20
grænsegænger sverige danmark love - lovforslag Nessa12 Alt det andet 0 28-07-2010 11:23
Handicapskilte til Danmark, men bor i sverige. Camille Hjælpemidler til handicappede 5 11-07-2010 23:59
Danmark/Sverige. OSS Din historie 26 16-12-2006 03:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension