K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2016, 12:11   #1
Boxer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Nordfyns Kommune
Alder: 51
Indlæg: 40
Styrke: 15
Boxer er ny på vejen
Regler vedr sanktion

Hej,

Jeg har før fået en masse god hjælp herinde. Derfor tillader jeg mig at spørge igen

Jeg lider pt under en depression som gør at jeg ikke kan overskue eller magte møder med kommunen. Derfor har jeg meldt mig syg til flere samtaler.
Dette er gjort via eboks.
Desværre blev min sidste sygemelding ikke sendt korrekt, jeg kan i hvert fald ikke finde den under sendte meddelser og kommunen siger de ikke har modtaget den.
Dette har ført til en sanktion fra 26 juni.
Jeg blev oplyst at den kørte indtil jeg tog kontakt til dem igen.

Det førte til at jeg skrev, igen via eboks, at jeg stadig var sygemeldt pga depression. Dette skete den 1. juli.

Nu påstår kommunen at sanktionen fortsætte indtil jeg har taget PERSONLIG kontakt til jobcenteret???

Kommunen har på intet tidspunkt indhentet lægeerklæring fra læge eller psykiater.

Er det korrekt at sanktionen først stopper når der er taget personlig kontakt?
Og kan kommunen sanktionere uden de har meddelt mig det personligt?

Håber på hurtig hjælp.
Boxer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:17   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved du om du er vurderet aktivitetsparat eller jobparat?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:21   #3
Boxer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Nordfyns Kommune
Alder: 51
Indlæg: 40
Styrke: 15
Boxer er ny på vejen
Nej, det eneste jeg ved er at mit ressourceforløb stoppede efter 2 år i marts måned.
Årsagen var at de ikke kunne pege hverken i retning af flex eller pension.
Der blev lagt vægt på at jeg trænede hos fysio samt havde søgt en fond om hjælp til at komme på højskole.
Årsagen til jeg søgte fonden var, at jeg havde og stadig har, svært ved at komme ovenpå pga min depression.
Teamet mente at dette betød at jeg havde nogle ressourcer som kunne bruges til noget.
Boxer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 12:34   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du er vurderet aktivitetsparat og ikke jobparat, kan disse principafgørelser være ret relevante:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=167296
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=173254

Jeg var sikker på at der fandtes en principafgørelse der sagde, at det at borger havde sendt fax til kommunen, var nok til at hjælpen kunne genoptages fra den dag faxen var sendt.
Men jeg kan ikke rigtigt finde den nogen steder.

Men det er korrekt, at de trækker fra man ikke møder op, og til man igen er i kontakt med kommunen.
Men i indkaldelsen til mødet, skulle der gerne være beskrevet, hvad konsekvensen ved udeblivelse er. Der skal de også skrive hvad du skal gøre, for at få ret til hjælpen igen.

Aktivloven:
"§ 35. Fradrag i eller nedsættelse eller ophør af hjælpen efter §§ 36-41 er betinget af, at kommunen samtidig med henvisningen til arbejde, afgivelsen af tilbud, indkaldelsen til samtale m.v. skriftligt har informeret ansøgeren eller modtageren af hjælp om konsekvensen for hjælpen, hvis en person uden rimelig grund afslår arbejdet, afviser eller udebliver fra tilbuddet, ikke møder til samtalen m.v., og om, hvilke skridt en person, der afslår m.v., skal tage for igen at blive berettiget til hjælp. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 23:59   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Boxer Se meddelelser
Er det korrekt at sanktionen først stopper når der er taget personlig kontakt?
Jeg synes du skal klage til jobcenterchefen over det, med henvisning til, at du ikke var orienteret om, at kontakt via e-boks ikke er nok.

På klagen skriver du bare "Til jobcenterchefen" og "Klage over sanktion".

Det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage (derfor anbefaler jeg, at man benytter ordet "klage" i første linie), da den ellers bare lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension