K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2014, 16:29   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg kan ikke få øje på nogen fejl. Måske andre kan?

Behandlingsmulighederne behøver ikke være udtømte når der er tale om fleks (efter ny reform). Nu hedder det, tilstanden varig og arbejdsevnen varigt begrænset.
I gamle dage hed det tilstanden varig og uden behandlingsmuligheder. Stor forskel.

Men at de udelukker det hele, er jo til din bekendtes fordel.

Det er kun i forbindelse med førtidspension, at behandlingsmulighederne nu skal være udtømte.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 17:06   #12
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, jeg kan ikke få øje på nogen fejl. Måske andre kan?

Behandlingsmulighederne behøver ikke være udtømte når der er tale om fleks (efter ny reform). Nu hedder det, tilstanden varig og arbejdsevnen varigt begrænset.
I gamle dage hed det tilstanden varig og uden behandlingsmuligheder. Stor forskel.

Men at de udelukker det hele, er jo til din bekendtes fordel.

Det er kun i forbindelse med førtidspension, at behandlingsmulighederne nu skal være udtømte.
Hej Helene

Tak for dit svar.

Men når der er tilkendt fleksjob på få timers arbejdsevne, konkluderet udfra et samlet sygdomsbillede, og det viser sig at det fleksjob ikke kan klares i kraft af samme sygdomsbillede - kan du eller andre så ikke se det virker omsonst at hive behandlingsmuligheder frem. Skulle den problemstilling ikke havde været åbnet/lukket i forbindelse med fleksjobtilkendelse, som kun ligger kort tid tilbage?

Der står jo i den tidligere fleksjobtilkendelsen som jeg skrev; at alle muligheder er blevet afprøvet. (Det betragter jeg, at det dækker både de erhvervsmæssige såvel som de behandlingsmæssige muligheder, eller hvad??!)

Det skal tilføjes hvis det ikke fremgik i mit opslag for lidt siden, at det var ved genvurdering i rehabliteringsteamet, at der nu igen blev taget problemstillingen behandlingsmuligheder op. (Efter at der er blevet søgt førtidspen. på det foreliggende).

Sidst redigeret af Mikey; 16-03-2014 kl. 17:11.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 18:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som du sikkert har bemærket, kører kommunerne ikke altid under det der virker logisk - ret meget af det de gør, er temmelig ulogisk. Og jo, jeg kan sagtens se din pointe (og jeres dilemma)...
Men svaret er nej, de skal ikke lukke den i forbindelse med fleks. Den skal kun lukkes i forbindelse med førtidspension. Det er præcis her problemet opstår.

Sidst redigeret af Ninja; 16-03-2014 kl. 19:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2014, 00:02   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er en sag, hvor man nok skal kende flere deltaljer, for at kunne påpege evt fejl.

Men uanset, må man klage ved evt afslag, samt fremhæve evt uoverensstemmelser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 19:00   #15
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Helene - skal behandlingsmulighederne ikke være udtømte for at få evt. Fleksjob ?

Synes jeg har læst flere steder at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension