K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2008, 12:07   #21
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej igen

jeg har idag ringet til min vejleder og bedt om en forklaring på hendes skift af match fra match 4 til match 3,,,,hun havde svært ved finde det hun havde skrevet og sagde at i hendes journal og hendes system stod jeg til match 4......sagde jeg ik forstod hvorfor jeg sad med parpire på hun havde sat mig ned i match 3 uden der er sket nogen ændringer i min situation..hun lovede dermed og lave det om og indberette vedr staten at jeg ikke stod til rådighed....!!er målløs over hun bare kan lave det om fordi man ringer...havde jeg været mere svag sad jeg stadig i match 3 selvom jeg ik er parat til søge et arbejde...!!
samtidig snakkede vi om flex og det er næsten udelukket for mig selvom jeg er i match 4 ..da man skal have det mere sygt end mig åbentbart...hun ved jeg har problemer og er meget psykisk nede aligevel satser hun på virksonhedspraktik selvom jeg har brug for psykiatrisk hjælp....sagde til hende at efter de 13 ugers afklaring havde hun lovet mig ikke skulle sendes flere steder til afprøvning eller aktivering og det stod hun fast i og har det skriftligt aligevel tænker jeg meget på det ,da jeg ved at hvis jeg ik får hjælp er jeg ikke klar på tænke på arbejde..hun fortalte mig så at hun havde hørt om at man måske kunne komme i løntilskud i stedet for flex...der kunne jeg også arbejde deltid men få supleret en del op.... jeg er åbentbart for syg til sende i rigtigt arbejde og for rask til flex.....så løntilskud må være lavet til give dem der har det elendigt men ik kan få flex,,,
ved i noget om løntilskud???og er det ik kun en periode på et år man kan få det?? jeg er alene med to børn som betyder meget for mig trives selvfølgelig er så bange for hvad der skal ske og hvad komunen finder på...da jeg i øjeblikket og tid frem ikke kan magte arbejde 37 timer og stadig få det til køre ordentligt rundt derhjemme...!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 14:16   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det var da et mystisk svar, som om hun anbringer dig i en anden kasse af refusionshensyn.


Citat:
arbejde deltid men få supleret en del op
Det er jo det, som afskaffes for RASKE!!! Lige nu!!!

Der sker en masse lige nu, som sikkert påvirker fremtiden for mange her på k10.

Der er i disse dage forhandlinger i Folketinget om førtidspension, men sikkert også fleksjob.

Jeg vil tro, det er derfor, kommunerne trækker sager i langdrag, indtil de ved, hvad der kommer til at ske.

Jeg ved ikke så meget om løntilskud, men måske du kan finde noget under "Nyttige links" eller evt. ved at google og skrive "løntilskud", "nedsat tid" "kronisk syg" eller lignende. Så dukker der sikkert noget op.

Jeg håber, andre ved mere om løntilskud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 15:01   #23
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
ja det er som om nu hvor man høre en lille fugl synge om at flexjobbere ik kan finde jobs og måske at flexjob helt skal afskaffes at de så sender dem der rent faktisk kunne have fået flex får løntilskud istedet for......det eddermame svineri hvis det forelægger sådan og det tyder det meget på.....ØVVVV
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 15:51   #24
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
arrrg blir mere gal...længere jeg tænker over det....at man sidder her i match grubbe 4 og ikke er syg nok til få et flex.....jeg troede rent faktisk jeg skulle i afklaring for se om jeg kunne komme i flex men da jeg så skulle i job og krops afklaring blev jeg der sat ned i match 3...hvis man kun kan få løntilskud et år...står en masse og er tvunget til tage et deltidsjob og det kan ingen leve af...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 19:40   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En af mine bekendte, sagsbehandler, var til møde for ca 14 dage siden angående Flex.
Hun fortalte mig at Flex er ved at blive afskaffet. For det første fordi ret mange firmaer ikke vil have fleksere, som ofte er langt mere syge end de får afvide som udgangspunkt - så de vil hellere have folk på deltid. Samtidig er flex blevet brugt som parkering af folk som de ikke rigtig kunne placere i systemet, det har været nemt at sige ,,jamen så får du et flexjob'' - de har holdt de fleste væk fra førtidspensionen, men problemet ér at flekserne ofte ikke kan klare flexjobbet! Mange kan heller ikke selv finde et flexjob og jobcentrene løber nu også panden mod muren - de kan heller ikke 'bare sådan lige' finde flexjobs mere. Ledigheden blandt fleksere er ved at eksplodere. Og med den nye ide om at genansætte folkepensionister, dpmodtagere oa, så bliver der endnu mindre rum til fleksere. Hellere få fingrene i en rask 66årig end en syg 40 årig!
Så min bekendte har fået afvide hun ikke længere skal lede efter flexkandidater, men istedet få dem ud i deltid/løntilskudsordninger/og længerevarende ''arbejdsprøveforløb'' typisk af 8-14 ugers varighed indtil kommunerne har fået håndgribeligt materiale på hvordan det NU skal skrues sammen.
Desværre kunne hun ikke gå i detaljer pga tavshedspligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2008, 19:46   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det skulle ikke undre mig.

Det, der undrer mig, er den LARMENDE TAVSHED, der har været i pressen og de politiske partier om fleksordningen.

Ikke en lyd om fremtiden.

Men de er i fuld sving med at se på førtidspensionsordningen, så mon ikke fleks kommer derind under.

Ja, der er nemlig snart så mange, der tager de deltidsstillinger, der er.

Studerende må arbejde mere. De unge, efterlønnere, pensionister, polakker, osv. osv.

Der er jo også både psykiske og fysiske begrænsninger i de job, fleksere kan klare. Der kan ikke være mange job at vælge imellem.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 01:30   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det skulle ikke undre mig.

Det, der undrer mig, er den LARMENDE TAVSHED, der har været i pressen og de politiske partier om fleksordningen.

Ikke en lyd om fremtiden.

Men de er i fuld sving med at se på førtidspensionsordningen, så mon ikke fleks kommer derind under.

Ja, der er nemlig snart så mange, der tager de deltidsstillinger, der er.

Studerende må arbejde mere. De unge, efterlønnere, pensionister, polakker, osv. osv.

Der er jo også både psykiske og fysiske begrænsninger i de job, fleksere kan klare. Der kan ikke være mange job at vælge imellem.

PRÆCIS! Det er tydeligt at det er ved at kamme over, men jeg begriber ikke at vi ikke hører noget fra politisk side (men de har måske nok i asylproblematikken lige pt) - og kan ikke tåle flere slag der kan vælte dem af magten

Men, dét fjerner jo ikke fokus fra, at der GÅR rigtig mange fleksere rundt i ingenmandsland og ikke aner om de er købt eller solgt.
Ser levende en ny flexordning hvor man A la førtidspension er Flekser efter 'de gamle regler' og nu kan blive flekser efter 'de nye regler'
Det er lige præcis dét vi mangler for at forvirringen er total og kommunerne kan spare tid (til at tænke og indsamle information fra de i landet regerende velfærdsmordere!)...

Mit håb kunne måske være at de vil gøre førtidspensionsreglerne lidt mere fleksible, og tage flekspuljen med over i pensionskassen, så flere meget syge fleksere kan opnå førtidspension - hvor skal de ellers gøre af dem hvis erhvervslivet ikke længere kan/vil tilbyde dem noget, fordi konkurrencen er blevet for stor og de kan få rask arbejdskraft fra enten Østlandene eller i vore egne raske rækker??

Hmmmm...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 01:39   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu tror jeg ikke at vi lige skal glemme de ca 30.000-40.000 der er i fleksjob, jeg ved godt at arbejdsløshenden er høj for flekser, men jeg er også ret overbevist om at de mange af de flekser reelt burde have en førtidspension...

Helenekr jeg tvivler ikke på at din bekendte har fået den besked, men desværre kan det bare være noget kommunen hun arbejder for har fundet på altså at de på den måde omgås fleksloven, før der er kommet et lovtiltag og der er ændret i loven så tror jeg for min del ikke på at det er sådan og tror også at vi skal passe på ikke at lade os gribe for meget af panik ...

Jeg tror simpelthen ikke på at man fra den ene dag til den anden afskaffer fleksloven , og hvis man gjorde hvad skulle man så stille op med alle de mennesker der er i vellykket fleksjob ???
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 10:41   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
vedr tidligere snak om match grupper.
I skal lige være opmærksom på at der findes 2 systemer på match grupper.
I kontanthjælps(aktiv loven) er der 5 match grupper, hvor 5 er den dårligste.
Er man derimod under beskæftigelslovgivningens system, er der 8? tror jeg.
derfor kan der være forskel , opstå forvirring.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 11:51   #30
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
vedr tidligere snak om match grupper.
I skal lige være opmærksom på at der findes 2 systemer på match grupper.
I kontanthjælps(aktiv loven) er der 5 match grupper, hvor 5 er den dårligste.
Er man derimod under beskæftigelslovgivningens system, er der 8? tror jeg.
derfor kan der være forskel , opstå forvirring.
vh popiae

Det er ikke helt rigtigt

I Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §2 findes der 10 målgrupper, som intet har med match at gøre.

Match, eller vurdering af beskæftigelsespotentialet, som det retteligt hedder, findes i bekendtgørelse 1692 af 18/12-2006.

Begge dele gælder for kontanthjælpsmodtagere.

Målgruppen §2.2 er kontanthjælpsmodtagere i match 1-3, målgruppen §2.3 er kontanthjælpsmodtagere i match 4-5.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension