K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2013, 03:52   #41
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Også jeg.
Det irriterer mig medierne er mere optaget af at fokusere på mandens person , og den igangværende jagt ( som var han en gemen forbryder på flugt ). I stedet for det væsentlige budskab , han har ofret alt for at få frem.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 10:27   #42
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Også jeg.
Det irriterer mig medierne er mere optaget af at fokusere på mandens person , og den igangværende jagt ( som var han en gemen forbryder på flugt ). I stedet for det væsentlige budskab , han har ofret alt for at få frem.

Ja det er tragisk at verdens demokratiske lande der vejrer fanerne for personlig frihed ved enhver lejlighed, har udviklet et samfund der langt overgår systemerne fra nazi og stasi tiden...

Systemer der sad tungt på medierne der var dikkende lammehaler for systemet...
Det er der vi er nu... vi dæmoniserer budbringeren og så glemmer alle hvad budskabet er...

Det demokratiske system virker ikke uden en dygtig presse med kritiske journalister der tager deres arbejde alvorligt og ikke bare retter ind og kigger på månedens løncheck og karrieremuligheder...

Kritiske dygtige journalister der tør tænke selvstændigt og stille spørgsmål ved den måde magthaverne udvikler samfundet er i den grad en mangelvare... det er generelt blevet copy and paste and nobody gives a damn så længe det sælger aviser...

Uden en kritisk og dygtig presse virker demokratiet ikke... og første trin tilbage på sporet må være at nogen begynder at stille kritiske spørgsmål om alt det der sker i det skjulte...og når en modig mand tør ofre alt for at bringe et råddent system til offentlighedens kendskab burde han tages alvorligt...

Men ingen gider vel udsætte sig for noget i en verden hvor den udbredte apatiske opfattelse er at... har man intet at skjule har man intet at frygte...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 10:28   #43
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er fordi vi godt vidste det, så budskabet er ikke så interessant, og får kun styrke hvis dramatikken bringes ind over.
Ellers var den sag såmænd glemt, idet der faktisk er tale om en trivialitet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 11:11   #44
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Edward Snowden skulle hyldes for hans ærlighed....

Det er lidt sjovt at russerne stadig holder ham hen, måske det ender med asyl.
De kunne jo nok godt tænke sig, at vide lidt mere om hvad amerikanerne går og sysler med under overfladen

Han ved jo nok en hel del ham Edward....
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 11:23   #45
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Men den kolde krig er forbi, så det er jo nok så som så hvormeget Rusland har behov for en amerikansk afhopper.
Hvis rusland synes de mangler informationer vil de nok lettest kunne skaffe dem via mennesker som faktisk kunne opholde sig i USA

I forhold til at videregive flere oplysninger er han en død sild.
Han er ikke brugbar til noget set i forhold til fremtiden.

Han kan søge et politisk asyl fordi han beviseligt ikke kan vise sig i USA, og så kan det næppe blive til mere.
Landet der tager ham skal bare være forberedt på et i fremtiden optrappet spændingsforhold til USA.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 14:59   #46
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er fordi vi godt vidste det, så budskabet er ikke så interessant, og får kun styrke hvis dramatikken bringes ind over.
Ellers var den sag såmænd glemt, idet der faktisk er tale om en trivialitet.
Det afhænger sandsynligvis i høj grad af, hvem "vi" er ...

Hvis "vi" repræsenterer Hr. & Fru Danmark, så er der en overvejende sandsynlighed for, at dit udsagn ikke kan opnå en passende sandhedsværdi.

Omvendt hvis "vi" repræsenterer en mindre (givet mere elitær) kreds (hvis omfang det kan være svær at afgrænse præcist), så tænker jeg, at dit udsagn har en god sandhedsværdi ift. det overordnede tema.

Der vil inden for den gruppe være en ikke nærmere defineret delmængde, der ikke har praktisk indsigt i forholdende og hvor det derfor alene er ud fra en almen tilgang, de er med i debatten.


Citat:
Men den kolde krig er forbi, så det er jo nok så som så hvormeget Rusland har behov for en amerikansk afhopper.
Hvis rusland synes de mangler informationer vil de nok lettest kunne skaffe dem via mennesker som faktisk kunne opholde sig i USA

I forhold til at videregive flere oplysninger er han en død sild.
Han er ikke brugbar til noget set i forhold til fremtiden.
Det er sandsynligvis en sandhed med modifikationer ... Snowden har givet en aktuel og konkret "handelsværdi" for russerne ...

Russerne har noget amerikanerne genre vil have ... og amerikanerne har sandsynligvis noget russerne gerne vil have ...

Så hvis ikke Snowden ved andres hjælp finder ud af at smutte som sand imellem fingrene, så er hans skæbne formodentlig afgjort ... og han ender med 1000 X livstid i et US-hul i jorden på 2 X 2 X 2 meter ... og en gårdtur 1 X i kvartalet ... eller noget i den omegn ... det bliver i hvert fald næppe på et 5-stjernet ophold med servering af flere daglige omgange gourmet retter.


BTW: Kikker man i krystalkuglen, er det ikke helt usandsynligt, at Rusland engang i fremtiden vil blive fuldgyldig medlem af NATO ... og om ikke andet, er det jo noget, der til en vis grad skal arbejdes på af parterne i spil ... også selv om parterne "driller" hinanden lidt fra tid til anden ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2013, 18:14   #47
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Men ingen gider vel udsætte sig for noget i en verden hvor den udbredte apatiske opfattelse er at... har man intet at skjule har man intet at frygte...

....
Det var samme argumentation hedengangne Stasi i sin tid brugte.
Deres overvågning var dog intet at sammenligne med det vi udsættes for i dag.

Sjovt at se som opinionen ændrer sig. Da det foregik ( i mindre omfang ) på den anden side af muren var det forkasteligt.
Nu hvor det er vores egne magtapparater der står bag , finder man det straks mindre anstødeligt.

Hykleriet er til at overse

Sidst redigeret af halse; 27-07-2013 kl. 21:52.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 14:03   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er fordi vi godt vidste det, så budskabet er ikke så interessant, og får kun styrke hvis dramatikken bringes ind over.
Ellers var den sag såmænd glemt, idet der faktisk er tale om en trivialitet.
Sådan tror jeg også mange ser det, men når det så er sagt, så er det præcis det der er det skræmmende i hele det her.....folk vil hellere købe bladet hvis der er billeder af Kate og Williams lille nye George, end at følge med i den slags.
Jeg synes ''Snowden-sagen'' er TOP underholdning, for at drage paralleller til fx nyhedsværdien i sladderblads-journalistik som er det der sælger bedst, og for mig er der ikke tale om trivialitet i den slags sager, tværtimod.
For mig virker stilheden omkring Snowden sagen bare ekstremt larmende!!

Akhmed Sakajev sagen rørte også ved noget i mig, faktisk så meget at jeg fik et brev gennem til ham, som jeg også fik svar på. Og jeg følger ham stadig, selvom mange dårligt ved hvem han er, og historien for længst er blevet betragtet som triviel....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 18:18   #49
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Nu har "vi" så konstateret (eller i hvert fald de der følger bare lidt med i nyhedsdækningen), at "vi" bliver aflyttet og undersøgt i hoved & r*v ...

Er der så noget kvalificeret bud på, hvordan "vi" kommer videre og sikre "os" imod udemokratiske aflytnings- og kontrol & undersøgelsesforhold?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 18:30   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har desværre ikke hjernen til at komme med et kvalificeret bud, men læser med glæde alle andres bud og tager dem til mig
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
psykisk sygekontanthjælp hr.boege Alt det andet 10 13-02-2012 10:09
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension