K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2015, 16:31   #1
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Unhappy Dagpenge eller sygedagepenge

Hej

Der er så mange kloge mennesker herinde, måske er der nogen, der ved noget om dette?
Min læge har sendt en fleksjobansøgning for nogle mdr siden, har stadig intet hørt fra kommunen.
Har nu fået mulighed for et job på 15 timer og kan få frigørelsesattest samt supplerende dagpenge fra min A-kasse, dette vil jeg jo rigtig gerne i stedet for at gå og vente uden at arbejde. Dette antal timer vil efter, hvad jeg selv kan dømme være i det område mit helbred vil kunne holde til (Sjøgrens og 5 cervikale discusprolapser, der startede for 2 år siden)

Mit spørgsmål er så, at det vel egentligt er sygedagpenge jeg skulle være på nu.......men må man arbejde, og kan man få suppleret op til 37 timer, hvis man er på sygedagpenge? for jeg kan jo ikke leve af 15 timer....
Vil rigtig gerne have det her job, bliver skør af at gå hjemme og ikke vide, hvornår ens skæbne/eksistensgrundlag bliver afgjort

Mange hilsner og tak
Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:46   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
hvad får du nu? kontanthjælp, løn, ingenting?

Er du arbejdsprøvet til at kunne klare 15 timer?
Tror ikke der gives fleksbevilling uden en arbejdsprøvning

Normalt kan man ikke selv søge fleks og ens læge kan heller ikke, men lægen kan lave en lægeattest på et vedkommende finder at der er nogle problemstillingersom skal undersøges nærmere iforhold til din arbejdsevne eller ligende

Har du være ved rehabiliteringsteamet?

For at få fleks skal jobcenteret indstille dig til at møde rehabiliteringsteamet som ud fra dine papirer og en samtale med dig indstiller til hvad de synes der skal ske og først herefter kan en beslutning træffes af jobcenteret.

Har du ikke noget af det jeg nævner, tror jeg altså ikke at du er på vej mod at få tilkendt fleksjob, beklager.

Det kan sagtens være at du er berettiget til dette, men det er en lang vej.

Når man får bevilliget fleks, så skal man ikke bruge frigørelseattest, dagpenge eller være medlem af en A-kasse.

så får man løn for de effektive timerman arbejder og tilskud fra kommune for resten.

Er man på sygedagpenge så kan man være hel eller delvis sygemeldt og er man hel - må man ikke arbejde. Er man delvis må man arbejde de timer der er aftalt med jobcenteret

fx. jeg var i en periode delvis sygemeldt mens jeg var i job, kunne arbejde 12 timer og fik min fulde løn, mens arbejdsgiver fik sygedagpengene fra kommunen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 17:00   #3
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Tak for svar, har besvaret spørgsmål med rødt.

hvad får du nu? kontanthjælp, løn, ingenting? Jeg får dagpenge, har fået dette i 1 år.
Er du arbejdsprøvet til at kunne klare 15 timer? Nej ikke endnu kommunen har ikke ladet høre fra sig endnu.
Normalt kan man ikke selv søge fleks og ens læge kan heller ikke, men lægen kan lave en lægeattest: Min læge har sendt en Socialmedicinsk erklæring vedrørende dette

Har du være ved rehabiliteringsteamet? Nej

Da jeg er på dagpenge nu, og kan få supplerende dagpenge til det job på 15 timer, er jeg nervøs for at der pludselig bliver sagt, at jeg skal på sygedagpenge (for når jeg har ansøgt om fleksjob jo ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet) og at jeg da mister de supplerende op til 37 timer?
Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:04   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror du skal kontakte jobcenteret hurtigst muligt

Man kan nemlig ikke søge fleksjob, det kan ens læge som sagt heller ikke.

Det er kun jobcenteret der kan vurdere at man skal indstilles tul det.

Det er vigtigt at du kontakter dem, for ellers sker der ingen ting. Og der skal jo nok påbegyndes en proces ang. Udredning af din arbejdsevne, men du er ikke tæt på at få bevilliget fleks
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:18   #5
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Men min læge har sendt denne Socialmedicinske erklæring til mit Jobcenter. De har så videresendt den til Center for jobindsats, der varetager stillingtagen til, fleksjob, ressourceforløb og førtidspension.
Tænker at de så skal indkalde mig til en samtale om, hvad jeg kan og ikke kan.......

Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:39   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du spørger om du må arbejde 15 timer og være sygemeldt. I så fald skal du være delvis sygemeldt. Men for at være det skal du have et fuldtidsjob at vende tilbage til. Så delvis sygemelding er ikke en mulighed.

Da du er på dagpenge og kan få frigørelsesattest samt supplerende dagpenge fra min A-kasse er der så vidt jeg kan se intet til hinder for at du tager jobbet på 15 timer. Men du skal i så fald fortsætte med at søge fuldtids jobs og risikerer jo så at få et fuldtidsjob på et tidspunkt. Og din a-kasse kan selvfølgelig stille spørgsmåls tegn ved om du er berettiget til supplerende dagpenge.

Mht. fleksjob tænker jeg som Gisne at det er du langt fra da du jo end ikke er sygemeldt. Hvis du sygemelder dig vil jobcenteret først kigge på om du kan arbejde i et andet erhverv. Hvis du ikke umiddelbart kan skifte over i et andet erhverv og skal rehabiliteres, vil du skulle ud i en for-rehabiliterings praktik for at vurdere din arbejdsevne inden for et andet erhverv. Hvis du ikke kan arbejde nok timer til at blive rehabiliteret (jeg fik at vide at jeg skulle kunne arbejde over 18 timer/ugen) vil jobcenteret så begynde at se på din arbejdsevne i forhold til fleksjob. Dvs. en eller flere praktikker med afprøvning af arbejdsevne.

Så du må vist enten vedblive at være raskmeldt og tage det der job på 15 timer med frigørelsesattest, ELLER sygemelde dig og tage turen gennem jobcenters udredning af arbejdsevne.

Sidst redigeret af Akvamarin; 22-01-2015 kl. 18:41.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:40   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er kommunens rehabiliteringsteam, der evt indstiller til fleksjob.
Får du fulde dagpenge, skal du stå til rådighed til et 37 timers job.
Der er noget, der ikke stemmer. Tag fat i din a-kasse og jobcenter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 15:25   #8
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Red face

Tak for jeres udførlige svar, jeg må lige gå i tænkeboks, så jeg ikke 'skyder mig selv i foden'.
Er bare mega frustreret over, at ingen vil ansætte mig, når jeg ved samtalen fortæller om mit helbred.
Ser ikke rigtig selv nogen anden mulighed for eksistensgrundlag end fleksjob, hvor det jo så er 'tilladt' at være syg......men meget uoverskueligt, hvordan man griber det rigtigst an
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 16:43   #9
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Hej.

Hvis du tager et deltidsjob og søger supplerende dagpenge fra a-kassen skal du stå til rådighed for et fuldtidsjob og man kan også kun få supplerende dagpenge i 26 uger. Så du skal tænke dig rigtig godt om.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 17:40   #10
Capella
Føler sig hjemme på K10
 
Capellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2014
Lokation: København
Alder: 58
Indlæg: 33
Styrke: 10
Capella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Hej.

Hvis du tager et deltidsjob og søger supplerende dagpenge fra a-kassen skal du stå til rådighed for et fuldtidsjob og man kan også kun få supplerende dagpenge i 26 uger. Så du skal tænke dig rigtig godt om.

Hilsen Jette
Tak for svar, jeg tænker og tænker, men mangler nogle facts.

Hilsen Capella
Capella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension