K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2015, 13:42   #1
HvadSÅ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
HvadSÅ er ny på vejen
flex ordning vs dagpenge

Hej

Jeg er ny bruger.

Hvad sker der, hvis jeg søger om flex ordning hos kommunen, når nu jeg er på dagpenge - ryger dagpenge så?

Jeg mener, jeg hører under varigt tab af arbejdsevne, grundet hørehandicap?
(- har mistet mere hørelse og vil nu have svært på den normale arbejdsmarked)

Hilsen
HvadSÅ
HvadSÅ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 21:43   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Idet du søger fleksjob, så fortæller du jo indirekte at du ikke mener du står til fuld rådighed for arbejdsmarkedet.

Står man ikke til fuld rådighed for arbejdsmarkedet, er man ikke berettiget til dagpenge.

Du er forpligtiget til at underrette a-kassen hvis der sker ændringer i din rådighed.
Det betyder du uanset om du beslutter at søge fleks, har pligt til at fortælle a-kassen at du ikke mener at du kan påtage dig arbejde fuld tid.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 22:42   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Velkommen til

som jeg læser det er du ikke pt. sygemeldt, vel?

som jeg læser det er du pt. på dagpenge, fordi du står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, er det korrekt forstået?

hvis jeg har forstået dette korrekt, så kan du formentlig glemme alt om fleksjob.

det er idag meget svært at få bevilget fleksjob, det kræver at din arbejdsevne bliver afklaret, gennem en eller flere arbejdsprøvninger, og det kommer ikke til at ske når du modtager dagpenge, og altså står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked.

det var nok ikke det svar du håbede på, men du kan jo spørge på din a-kasse, hvordan de mener din sag vil stå, hvis du vil vide mere.

men spørg endelig gerne om yderligere her i forum hvis du vil vide mere om fleksjob ordningen.

mange hilsner og god aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 22:46   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
...men du kan jo spørge på din a-kasse, hvordan de mener din sag vil stå, hvis du vil vide mere.
Men der skal man nok regne med at kassen bliver smækket i, hvis man indrømmer at man ikke står til rådighed.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 23:25   #5
HvadSÅ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
HvadSÅ er ny på vejen
pif: Tak for svar

Så tænker jeg, "når nu ikke man kan stå til rådighed for arbejdsmarked" i dagpenge system, hvad gør man så? og hjælp har man behov for....

Fordi jeg søger hjælp på andre vikår - evt. flex ordning for at kunne klare sig i den "normale arbejdsrum".

Skal man så sygemelde sig?
Eller skal man forelægge problemet for jobcenter, A-kasse - netop for at høre muligheder her?

Hilsen
HvadSÅ

Sidst redigeret af HvadSÅ; 07-01-2015 kl. 23:30.
HvadSÅ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 23:32   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg ville i dit sted tage fat i min a-kasse, jeg ville mene at de på nuværende tidspunkt burde kende til dit handicap, eller gør de ikke?og jeg ville da bestemt bede dem hjælpe dig i forhold til hvad du kan gøre for at komme i arbejde, med det skånebehov dit hørehandicap giver dig.

jeg ville også tage fat i jobcentret, og bede dem hjælpe dig med information om hvad du i dit sted kan gøre.

du kan også ringe til DUKH, som kender til div. regler , hjælpeordninger mv. du kan finde viden, og kontakt info på DUKH.dk
DUKH har socialrådgivere som altid er meget behjælpelige med spørgsmål om sygdom, handicaps, regler mv.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 23:40   #7
HvadSÅ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
HvadSÅ er ny på vejen
Sortepigen: Hej og tak for svar.

Ja det er korrekt, jeg står til rådighed på arbejdsmarked.
Jo, jeg tror nok ubevist jeg var klar over at det er blevet sværere grundet alle stramninger, der er gennemført på overførselsindkomster, heriblandt flex ordning.
Nu gør du jo opmærksom på vanskeligheder ved at for tilkendt en ordning.

Tak og God aften
HvadSÅ

Tak sortepigen.

Hutigt svar: Både A-kassen og jobcenter ved jeg har en handicap.

tak fra HvadSÅ
HvadSÅ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension