K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2006, 11:22   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
kommunerne gør syge mere syge !!!

Kommuner gør syge mere syge

25-10-06: tv2 nyheder.


Syge danskere, som søger førtidspensi*on eller fleksjob, risikerer at blive endnu mere syge af den arbejdsprøv*ning, som landets kommuner insisterer på at sende dem på for at vurdere de syges arbejdsduelighed, skriver gratis*avisen dato.

For tusindvis af danskere er det iføl*ge dato allerede gået galt. Hvis resul*tatet af den første arbejdsprøvning ikke passer kommunen, sender den borge*ren i arbejdsprøvning igen. Og det er ikke bare ressourcekrævende, det er også farligt for borgerne, lyder kri*tikken fra flere sider.

Igen - igen - igen
"Vi ser mange folk, der ellers anses for at være afklarede, og som har været igennem arbejdsprøvning, men hvor kommunerne sender dem i en ny arbejdsprøvning. Og en ny. Og en ny," siger advokat Annette Bendixen fra advokatfirmaet Sv. Aa. Helsinghoff.

Hun fortæller, at man ofte ser eksempler på, at både speciallæger, psykologer og psykiatere har advaret imod mere arbejdsprøvning, fordi det vil gøre patientens tilstand betydeligt værre, men hvor kommunerne alligevel insisterer på at sende borgeren i gentagne, opslidende arbejdsprøvninger.

"Som sagsbehandler sidder man tit med nogle etiske overvejelser, som er rigtig svære, fordi vi ved, at folk risikerer at gå ned, fordi vi overholder loven," siger Bettina Post, formand for Dansk Socialrådgiverforening.



"Som sagsbehandler sidder man tit med nogle etiske overvejelser, som er rigtig svære, fordi vi ved, at folk risikerer at gå ned, fordi vi overholder loven,"

Kære Bettina Post

DET SVAR ER IKKE GODT NOK !

Hvad med om Socialrådgiverforeningen begyndte at protestere over det!

Jeg hører ikke nogle sagsbehandlere der brokker sig over at de skal sende syge ud i yderligere arbejdsprøvninger selvom de er afklarede i hoved og røv ! :@:@:@:@ tværtimod siger de bare "du skal" og er pisse ligeglade med om det ødelægger borgerens helbred selvtillid og livsglæde.

Kan vi så få øje på Socialrådgivernes protest over det !

Og stop så jeres jamren ....nu er jeg træt af at skulle have ondt af jer....

Stella.
http://<br /> http://nyhederne.tv2....d-5185880.html
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2006, 11:45   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Artiklen, der "startede" denne nyhed findes på http://www.dato.dk/

Gratisavisen Dato af d. 25. oktober 2006 (efter i dag: se i deres arkiv)

På forsiden en lille artikel: "Kommuner gør syge mere syge"

På side 3: "Danskere presses ud i smertefulde arbejdsprøvninger"

***
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2006, 11:45   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Har længe haft lyst til at sætte denne persons brev til 3f ind ...en person der skriger HJÆLP...

Puha kan webmaster hjælpe med at sætte linket i en ramme...siden bliver så bred...hjæææælp



http://kortlink.dk/3f/356s


EDIT:// jeg er ikke webmaster er bare Hejdien men jeg kunne godt jeg har lige lært det Stella, så vi tager et kursus på et tidspunkt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2006, 11:52   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Citat:
Metro skrev:
Artiklen, der "startede" denne nyhed findes på http://www.dato.dk/

Gratisavisen Dato af d. 25. oktober 2006 (efter i dag: se i deres arkiv)

På forsiden en lille artikel: "Kommuner gør syge mere syge"

På side 3: "Danskere presses ud i smertefulde arbejdsprøvninger"

***
Tusind tak Metro... elsker godt samarbejde...B)

jeg har lyst til at tude ... suk hvor har jeg ventet på noget om det i medierne ...ikke fordi jeg tror det vil ændre så meget men man har da lov at tro ...

jeg "skal" selv i en ny arbejdsprøvning igen jeg har fortalt alle mine sagsbehandlere sagsformidlere jobkonsulenter at det er det mest skrækindjagende for mig og jeg har ondt og svært ved at sige fra.

Men de er da ligeglade.

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2006, 17:14   #5
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Kommuner gør syge mere syge

Sådanner det, OG det ved alle i systemet godt:@

Spørgsmåler er så, hvad vil der blive gjort ved det?...... Hvis vi kikker på hvad der er sket de andre gange der har været fokus på problemet, er der ikke sket en h...... masse ting.

Jeg tror at det stille og rolig falder til ro igen, som det plejer, og at VI ikke får noget ud af det!
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2006, 19:35   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Desværre bliver folk jo ikke kun mere syge af, at blive sendt ud i gentagne arbejdsprøvninger. Ved et møde hvor min repræsentant fra fagforeningen var til stede, fortalte hun, at 9 ud af 10, som skal igennem systemet med sygedagpenge, arbejdsprøvning osv. får en depression Det syntes jeg er meget skræmmende ods. Ikke nok med at folk skal slås med en allerede eksisterende lidelse, men så skal man næsten forvente, at få en depression oven i .

Lad os da endelig sparke på folk der allerede ligger ned :@
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2006, 11:55   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Citat:
Kims skrev:
Sådanner det, OG det ved alle i systemet godt:@

Spørgsmåler er så, hvad vil der blive gjort ved det?...... Hvis vi kikker på hvad der er sket de andre gange der har været fokus på problemet, er der ikke sket en h...... masse ting.

Jeg tror at det stille og rolig falder til ro igen, som det plejer, og at VI ikke får noget ud af det!

...Desværre ...du har nok ret....ingen sagde noget om det i medierne overhovedet...
Alle er åbenbart ligeglade med det :@
Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2006, 12:20   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Fra Thomas Adelskovs hjemmeside.



Det er ganske vidst...

Folketingets formand har nu slået fast, at Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen gerne må omtale sig selv som idiot og sadist .

Den 23. maj var Beskæftigelsesministeren i folketingssalen, og blev bl.a. bedt om at give en undskyldning til landets Socialrådgivere, efter nogle barske beskyldninger forinden, om at Socialrådgiverne ikke at ville hjælpe ledige med at finde arbejde. Det udviklede sig til en noget anderledes, og for tilhørerne morsom debat, der nedenfor er gengivet i uddrag:

Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen):
…Socialdemokraterne gerne vil fremstille mig som sådan en idiot, der har en særlig glæde af at pine og plage folk…

Thomas Adelskov (S):
Nu har jeg ikke taget ordet idiot om beskæftigelsesministeren i min mund hernede. Det må beskæftigelsesministeren selv sørge for at bringe indtrykket af sig selv ud til befolkningen…

Formanden:
Der er vide rammer for, hvad man kalder sig selv. Så er det beskæftigelsesministeren.

Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen):
Det glæder mig, fordi så vil jeg fortsætte med at sige, at så bliver jeg ofte fremstillet som sadist, der har en særlig glæde i at skulle pine og plage mennesker…

Thomas Adelskov (S):
Ja, tak. Jeg anerkender også formandens tilkendegivelse af, at der er vide rammer for, hvad man kan kalde sig selv her i Folketingssalen…

Efter disse omveje førte debatten da endelig til en undskyldning fra ministeren til Socialrådgiverne:

Beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen):
... Som i alle livets andre forhold så har min udtalelse sikkert ramt ved siden af hos nogle, som dermed føler sig uretfærdig behandlet, og det skal jeg beklage…

Thomas Adelskov (S):
Jamen jeg skal sådan set bare takke på vegne af socialrådgiverne og på vegne af mit eget spørgsmål for, at beskæftigelsesministeren her i dag sagde undskyld til socialrådgiverne. Det synes jeg også var på sin plads.

Syntes lige det skulle med...
...Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2006, 13:23   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Hej Stella.....tjah....når han nu selv siger det, så vil jeg da for en gangs skyld overhovedet ikke modsige Hjorten.

Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2006, 13:51   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: kommunerne gør syge mere syge !!!

Nej lige her vil jeg nu også bakke op om ham
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjobber mere syge? JegHåber Politik og Samfund 8 27-04-2012 10:18
DF: Kommunerne misfortolker ordning om aktivering af syge buster Politik og Samfund 2 16-09-2010 10:49
Syge må ikke have pas mere.. Hejdien Det er da strengt ! 55 02-04-2009 19:41
Regering og kommunerne gør borgere mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-01-2009 07:42
Mere fokus på behandling, inden kommunerne giver pension til psykisk syge @PerChr Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 08-01-2008 12:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension