K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2013, 19:20   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Møde med chef for sygedagpenge i morgen.

Efter at have skrevet til formand for arbejdsmarkedsudvalget og kommune direktøren skal jeg til møde med chefen for sygedagpengeopfølgningen i morgen.
I mit afslag på sygedagpenge forlængelse mener jeg at jeg ikke har fået en forklaring som jeg har krav på (henvisning til den lov eller praksis som ligger til grund for beregning af effektivtid incl frokostpauser) samt manglende forklaring på hvorfor oplysninger som jeg finder væsentlige ikke indgår i beslutningen men blot ignoreres. Jeg håber at jeg kan få svar på disse spørgsmål.
Der udover mener jeg at der er sket fejl i sagsbehandlingen. F.eks. har min sagsbehandler, som jeg blev tildelt for mere end 6 mdt siden aldrig mødt mig. Hun har heller ikke besvaret mine mails. De sidste 6 uger af min sygedagpenge periode var der ingen opfølgning. Mener der skal være opfølgning hver 4. uge. Dette håber jeg også af få svar på.

I går gik det op for mig at der skal laves en opfølgningsplan for personer på sygedagpenge. Jeg har kigget mine sagsakter igennem, men har ikke kunnet finde sådan en. Jeg mindes heller ikke at der er lavet en eller at jeg har fået den udleveret.
Er det rigtigt at der skal laves en opfølgningsplan altid? Kan den mon være lavet uden jeg har været klar over det? Hvordan ser sådan en ud? Hvad betyder det for kommunens sag/afgørelse hvis der ikke er lavet en opfølgningsplan til mig?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 19:33   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Zikzak,

Jeg tror at det er de færreste af os der har fået lavet en såkaldt "opfølgningsplan" under eller efter sdp. så tag dette ganske roligt.

Det aller vigtigste i forbindelse med lukningen af sdp. er at modtager ikke "møder" nogle af kravene under §27, 1- 7, men kender så ikke din sag i forbindelse med evt. forlængelse eller ej?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 00:25   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Der skal laves opfølgningsplan alt efter hvilken kat. man er i enten hver 4 uge eller hver 3 mrd. denne opfølgning skal være skriftlig tilstede eller mister kommunen deres refusion til sygedagpengene.

Der kan så godt blive lavet en opfølgnings plan uden man har været til møde eller tilstede men den skal du have tilsendt skriftligt.

Det fandt jeg da ud af, da der lå en sådanne i min postkasse, den visitator som jeg havde, udfyldte den og skrev så i den at borgeren havde været personlig tilstede hmm tænkte jeg.

Der var så ikke noget nyt i den siden det første møde jeg havde været til.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 06:24   #4
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Der skal laves opfølgningsplan alt efter hvilken kat. man er i enten hver 4 uge eller hver 3 mrd. denne opfølgning skal være skriftlig tilstede eller mister kommunen deres refusion til sygedagpengene.

Der kan så godt blive lavet en opfølgnings plan uden man har været til møde eller tilstede men den skal du have tilsendt skriftligt.

Det fandt jeg da ud af, da der lå en sådanne i min postkasse, den visitator som jeg havde, udfyldte den og skrev så i den at borgeren havde været personlig tilstede hmm tænkte jeg.

Der var så ikke noget nyt i den siden det første møde jeg havde været til.
Kommunen må fravige ovenstående, hvis det er en Frikommune. Dette er beskrevet i dokument i ansøgning og godkendelse af Frikommunen.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 16:04   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Oki doki, men ellers normalt skal de...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:11   #6
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Jeg fandt min opfølgningsplan i mine gamle papirer. Den er lavet ved det allerførste møde med min daværende sagsbehandler for et år siden. Den er ikke siden hen opdateret en eneste gang...
Men det betyder ingen ting da kommunerne åbenbart kan sagsbehandler som de ønsker.
Mødet i går ændrede ikke på deres afgørelse og jeg blev ikke ret meget klogere på begrundelsen for afslaget på forlængelse (selv mener jeg at jeg skal indstilles til fleks).
Da jeg også direkte har bedt blive vurderet til fleks ligger den sag og venter på at de tager stilling. Det er nu min nye sagsbehandler på kontanthjælpskontoret der skal behandle den. Jeg kan ikke rigtig forvente andet end et afslag.
Kommunen mener pt at jeg skal finde et job på 19½ time om ugen, hvor man kan tage hensyn til mine skånebehov, hvilket jeg mener er helt urealistisk (hvorfor ansætte en med et handicap og skånehensyn når man kan ansætte en rask). Jeg skal så resten af mit arbejdsliv leve af denne indtægt...
Jeg skal finde beskæftigelse inden for kontor som ufaglært da jeg ikke magter mit tidligere erhverv (IT). Når jeg kigger på HKs lønstatistik for 2013 er den nedre gennemsnitlige løn for kontorpersonale 25.413 pr mdr. Da jeg ikke er udlært vil jeg nok skulle regne med dette lønniveau (måske mindre). Det giver ca 170 kr. i timen. Så for 20 timers arbejde vil jeg få omkring 13.600 om måneden...det er mindre end kontanthjælpssatsen på 13.952.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 11:39   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Tak for jeres svar.
Jeg fandt min opfølgningsplan i mine gamle papirer. Den er lavet ved det allerførste møde med min daværende sagsbehandler for et år siden. Den er ikke siden hen opdateret en eneste gang...
Men det betyder ingen ting da kommunerne åbenbart kan sagsbehandler som de ønsker.
Mødet i går ændrede ikke på deres afgørelse og jeg blev ikke ret meget klogere på begrundelsen for afslaget på forlængelse (selv mener jeg at jeg skal indstilles til fleks).
Da jeg også direkte har bedt blive vurderet til fleks ligger den sag og venter på at de tager stilling. Det er nu min nye sagsbehandler på kontanthjælpskontoret der skal behandle den. Jeg kan ikke rigtig forvente andet end et afslag.
Kommunen mener pt at jeg skal finde et job på 19½ time om ugen, hvor man kan tage hensyn til mine skånebehov, hvilket jeg mener er helt urealistisk (hvorfor ansætte en med et handicap og skånehensyn når man kan ansætte en rask). Jeg skal så resten af mit arbejdsliv leve af denne indtægt...
Jeg skal finde beskæftigelse inden for kontor som ufaglært da jeg ikke magter mit tidligere erhverv (IT). Når jeg kigger på HKs lønstatistik for 2013 er den nedre gennemsnitlige løn for kontorpersonale 25.413 pr mdr. Da jeg ikke er udlært vil jeg nok skulle regne med dette lønniveau (måske mindre). Det giver ca 170 kr. i timen. Så for 20 timers arbejde vil jeg få omkring 13.600 om måneden...det er mindre end kontanthjælpssatsen på 13.952.
Hvis du reelt kan arbejde 19,5 time/uge, vil det nok blive vanskeligt at få tilkendt fleksjob, da du som udgangspunkt skal have nedsat din arbejdsevne med minimum 50% - det afhænger jo selvfølgelig af dine skånehensyn og dermed også af din effektive arbejdstid...

Jeg kender ikke til lønnen inden for HK, men selvom du får mindre end du ville få på kontanthjælp, skal du jo huske på, at du i arbejde får beskæftigelsesfradrag og dermed i sidste ende nok vil få lidt mere udbetalt end du ville på kontanthjælp. Derud over vil du jo også optjene feriepenge og pension.

Kan godt forstå, at det er frusterende for dig, men det er ret normal praksis, at kommunerne anser folk for selvforsørgende, hvis de er i stand til at arbejde mere end ca 18 timer...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 08:20   #8
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg har bedt om aktindsigt, men synes deres notater er vildt forvirrende, så jeg kan ikke finde ud af om de har opdateret min opfølgningsplan, men synes ikke det tyder på det.. Er der kun mig der har svært ved at hitte rede i deres notater/journaler?

Jeg har fundet nogle regler om notatpligt, men ved i om der skal tages referat i den type møde jeg var til?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 12:08   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Jeg har bedt om aktindsigt, men synes deres notater er vildt forvirrende, så jeg kan ikke finde ud af om de har opdateret min opfølgningsplan, men synes ikke det tyder på det.. Er der kun mig der har svært ved at hitte rede i deres notater/journaler?

Jeg har fundet nogle regler om notatpligt, men ved i om der skal tages referat i den type møde jeg var til?
Kære ZikZak

Ved aktindsigt modtager du "tværgående journal". Den står i dato-orden og du har ganske ret at notaterne er meget mangelfulde samt langt fra hvad Borgeren har oplevet.
Du har efterfølgende mulighed for at sende dine kommentarer og skriv de skal tilføjes din sag.

Opfølgningsplan: Der skal udleveres ny opfølgningsplan, hvis der sker væsentlige ændringer. Du har modtaget gældende opfølgningsplan med dato (kan smutte for Sagsbehandleren).
Hvis der fremgår en nyere opfølgningsplan af aktindsigten og du ikke har modtaget den skal du klage over det.
Hvis du ikke er enig i opfølgningsplanen og hvis der mangler noget du mener skal du sende en meddelelse med dine kommentarer og skriv notatet SKAL TILFØJES DIN SAG!

Husk notater og referater kan være Sagsbehandlerens subjektive ( det som h*n vurderer og synes skal med ) mening og vurdering langt fra hvad du mener og har oplevet.
Hvis det er tilfældet skal du igen skrive dine kommentarer og igen bede om at få det tilføjet din sag.

Min erfaring: Jeg har modtaget 2 opfølgningsplaner ud af 5

Notatpligt er ikke det samme som minutiøs referat gengivet ord for ord. Du kan ved møde bede om efterfølgende at få notat fra mødet tilsendt så du kan forholde dig til det. Står der det du oplevede I aftalte? ellers igen skriv efterfølgende dine kommentarer og få det tilføjet din sag!

Hvor ville samfundet spare mange penge hvis kommunen fik et kursus i LEAN. Borgeren opfylder ret og pligt tænkt hvis Kommunen vejledede i stedet for til tider at vildlede.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 29-08-2013 kl. 14:50.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ingen svar på partshøring, sygedagpenge stopper i morgen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 23:43
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Til nyt møde i morgen. p.m.o. Alt det andet 32 21-05-2010 14:33
JUHUUU- min chef sagde ja DaisyBoo Din historie 1 30-09-2008 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension