K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 19:55   #1
UllaJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
UllaJ er ny på vejen
arbejdstid i fleksjob

Hej. Er der mon nogen af jer der har dette problem?: Jeg er ansat i fleksjob - faktisk på en arbejdsplads med flere fleksjobbere. Det er en god arb.plads, men vi løber ind i problemet at vores chef mener (og det har jeg også høre en repræsentant fra kommunen sige) at vi jo er ansat 37 timer om ugen og at han faktisk har råderet over os i 37 timer, trods det vi er visiteret til mindre. Han er nu begyndt at snakke om fysisk arbejdstid = det vi er visiteret til og så resten = op til 37 timer. Jeg mener jo at ens sag skal genoptages hvis man pludselig bliver så rask at man kan arbejde mere en det fastsatte. Han mener at han da bare kan købe en sofa, så kan vi sidde og hvile i den og så arbejde ud over vores visiterede timer.
Vores fagforeninger mener det samme som os fleksjobbere.
Jeg bør jo gå til min jobkonsulent/sagsbehandler med problemet, men jeg må jo også indrømme at jeg er lidt bange for at miste jobbet, hvis jeg begynder at lave for meget ballade - og fleksjobs hænger jo ikke på træerne!! samtidig mener jeg nu også, at det ikke er rigtigt bare at lade stå til for at undgå konflikter. Så nu vil jeg gerne høre om der er nogen her der har/har haft samme problem ??
Hilsen Ulla
UllaJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 20:07   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Arbejdspladsen SKAL overholde aftalerne mellem arbejdsgiver og kommunen mht. jeres timetal samt skånehensyn. Det må han ikke sådan lave om. Kontakt jobkonsulenten. De har ansvaret for at sørge for, at arbejdsgiveren har den rette information om det her. Kan arbejdsgiveren ikke overholde aftalen, så kan kommunen gå ind og stoppe jeres ansættelseskontrakt, for det er et brud på aftalen.....

Det må da ikke være en rar situation at være i. Arbejdspladsen får jo tilskud fra kommunen for op til 37 timer. Chefen har ingen ret til at forlange, at I skal være der mere end de aftalte timer, som I er blevet ansat til som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 23:42   #3
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Hej .

Selvfølgelig skal I kontakte kommunens jobkonsulent - og bedst er det hvis I fleksjobbere kan stå sammen så det ikke er en enkelt af jer som kan blive sorteper ved at chefen får at vide hvem der har kontaktet jobkonsulent . Det han prøver er simpelt hen forsøg på groft udnyttelse af billig arbejdskraft og systemet og det skal bare stoppes .

Håber du skriver her hvad der sker fremover i sagen .
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 23:47   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså hvis I kunne jobbe i 37 timer var der jo ingen grund til at I var fleksvisiteret. og heller ingen grund til at arbejdsgiver modtager tilskud til jer.
så den er da helt gal den her..
håber I får ham på ret køl igen.. sommervarmen er vist steget ham til hovedet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:03   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
altså hvis I kunne jobbe i 37 timer var der jo ingen grund til at I var fleksvisiteret.
Det er så ikke helt korrekt.
Nedsat tid er blot ét ud af mange skånebehov, som kan berettige til fleks-job.

Men jeg synes da også helt klart at du/i bør kontakte jobkonsulenten, hvis jeres skånehensyn ikke bliver respekteret, og det er mit indtryk, at du og de andre fleksere på stedet har nedsat tid, som et af jeres skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 07:06   #6
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej

Han er da ikke for klog...........


Jeg mener at han udnytter jer, det er bare at få jobkonsulenten på banen, nej det er ikke let at få job, men heller uden job ind ødelægge sit heldbred, der er jo en grund til at du har fået fleksjob. HUSK DET.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 10:33   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil også mene at du skal kontante jobkonsulenten med det samme, da du blev ansat blev der sat timer på , det kan han ikke lave om det må kun laves om i samarbejde med din fagforening og kommune og dig ...

Husk på at nogen netop har de nedsatte tider som skånehensyn (bla jeg da jeg var i fleksjob ) og her ville en sofa ikke hjælpe en døjt da det var hukommelse og koncentration der røg efter et par timer og jeg ville end ikke være i stand til at komme hjem hvis jeg bare blev på en sofa ..

Så fat i jobkonsulenten og husk det skal være på skrift ..

Min chef mente også at vi flekser kunne blive i tider med spidsbelastning og redaktions møder ... og så bare holde fri en time tidligere dagen efter og ja nogen af os kunne og andre kunne ikke , det kom jo helt an på hvilke skånehensyn vi havde ...

Jeg skrev det til jobkonsulenten og husk at det skal være på skrift kan ikke sige det nok ...

for hvis du på et tidspunkt fremstår som at du selv er skyld i din ledighed så kan det jo koste dig din ledighedsydelse ...

Og ved at skrive til jobkonsulenten har du dokumentation for at du har bedt om hjælp de rigtige steder...
'
I skal ikke finde jer i det og ja det hedder som udgangspunkt 37 timer men har i nedsat tid som skånehensyn så er det jo det der tæller .. derudover får han jo netop refusion fordi i har de skånehensyn , han lyder en kende for smart og man skal passe på at jobbet ikke bliver så vigtigt at man finder sig i at blive trådt på .....

Lad os høre hvordan det går
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdstid i julen?? vuffi Spørgsmål ang fleksjob 9 22-12-2011 23:39
2/3 tilskud = 2/3 arbejdstid ? Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 13 15-11-2011 02:46
Ny arbejdstid virkelyst Spørgsmål ang fleksjob 3 14-01-2011 16:27
Fleksjob og nægtet fri til at gå til læge i arbejdstid!! Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 22 09-10-2010 16:49
Liv efter arbejdstid Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 18 04-06-2009 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension