K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 20:54   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
kassetænkning-sagsforhaling

hej jeg er ny på sitet, men kan læse mig frem til at I herinde nok er de eneste som kan og vil svare mig lige nu.
først helt kort, så har jeg fra juli 2006 til januar i år været på sygedagpenge og fra janar til nu på en meningsløs revalidering, som varer endnu 3 måneder.

kommunen har været meget langsomme i optrækket, efter 3,5 år finder de på at jeg skal revalideres tilbage til mit gamle erhverv som jeg ikke har arbejdet indenfor i mere end 10 år og det er ikke optimalt men jeg gennemfører det.
før min sygemelding var jeg ledig- så sygemeldt på 4 år.
jeg er når revalideringen er slut 59 år-og kan ikke få efterløn som 60 årig fordi jeg bliver jo ikke rask nok til 37 t, står ikke til rådighed og har været ude i mere end 4 år,
er det rigtigt forstået?
så bliver det til kontanthjælp, men hvorlænge kan jeg få det?
hvilke konsekvenser får det hvis jeg opsiger min efterløn og akasse? eller
vil akassen godtage en raskmelding umiddelbart før min 60 årsdag, så jeg kan få efterløn?
er det sådan at jobcenteret har planlagt en form for "kassetænkning"?
altså at så kan akassesystemet betale for min forsørgelse indtil pensionen.
eller hvordan får jeg det bedste ud af situationen?
ps jeg har både klaget og anket sagbehandlingen så jeg forventer ikke at få reelle svar af sagsbehandlerene.
jeg håber at få nogle indput
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 21:38   #2
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej og velkommen til

Jeg vil opfordre dig til at kontakte din a-kasse.. for du har fat i noget dér mht hvor længe du har været ude af systemet... omvendt - så skal du "bare have været medlem x antal år indenfor x antal år" -

SELVOM du måske ikke opfylder betingelserne på din 60 års dag - kan det jo være du gør som 60½ eller 61 eller noget... det kan de vejlede dig i.

MEN MEN MEN - det er fuldstændig rigtig, at du skal stå til rådighed for 37 timers ordinært arbejde, hvis du skal kan opnå retten til efterløn. OG HVIS du raskmelder dig dagen før din 60 års dag - så skal du være forberedt på at du vil blive præsenteret for et grundigt "rådighedsvurderings arbejde". Når du har været sygemeldt så længe og umiddelbart op til din 60 års dag - kan du også risikere, at du skal bevise et arbejdskrav (ofte 300 timer med over 30 timer om ugen i 10 uger) Det skal a-kassen, fordi de, som du selv er inde på, skal vurdere dig til rådighed.

DU MÅ IKKE BARE MELDE DIG UD AF A-KASSE OG EFTERLØN for du vil feks. kunne få din indbetalte efterlønsbidrag tilbage i visse tilfælde. Derudover håber jeg du har en GOD a-kasse som vil hjælpe og vejlede DIG til at få det hele fikset så godt som mulig til DIN fordel og ikke tænke "kassetænkning"

Når du har en a-kasse - har du så ikke også en fagforening der kan hjælpe dig i din sag overfor kommunen.??? Hvorvidt de tænker kassetænkning er jo svært at sige og ikke mindst at bevise... men mystisk lyder det

Hilsen Ruby (som har arbejdet i a-kasse i 17 år dog bare ikke tilstrækkelig nok med efterløn til at jeg tør vejlede dig mere end jeg har gjort ovenfor)
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:44   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tak for et svar, men det er jo en dyr fornøjelse, når jeg ikke forventer at blive "klar" til ordinært arbejde, så jeg trækker det lidt endnu før jeg skal beslutte mig om jeg skipper a kassen.
jeg har lige modtaget en begrænset del af mine akter via aktindsigt, det er et værre rodet sæt papirer, og de har en mærkværdig måde at tilføje mine tidligere indsigelser.
bl.a. har jeg fået forærende et afslag på fleksjob, fordi mine lungeproblemer ikke er nok.der er en sammenblanding af en anden persons sag, som de påtrods af mine indsigelser ikke har fået rette.
jeg har gennemlæst min RP, den er ok, men min revalideringsplan stemmer slet ikke overens med RP. der mangler rigtig mange udredninger, de har faktisk kun fået hvad jeg har påduttet dem af forsikringspapirer!!!

jeg har 1/3 af min revalidering tilbage og der er mere forværring end fremgang. jeg har inkl. pauser en uge på 9 timer. jeg kan ikke presse citronen mere pga. hovedpine og smerter.
jeg har spurgt "systemet" om jeg kunne selv søge om fleksjob, fordi jeg ikke tror meget på at finde et job med de få timer og skånebehov men......hvad ved I herinde om det kan jeg selv søge om en bevilling til fleksjob? vil den sammenblanding af personsager få en indflydelse, selvom jeg kan tilbagebevise alt om de dårlige lunger.
skal jeg bare vente til reva udløber til vinter og jeg stadig ikke har forbedret mig, eller skal jeg søge fleks inden?
bliver jeg automatisk rådighedsvurderet i akassen til 37 t fordi jeg har gennemført en revalidering? eller skal jeg direkte på KH? det kværner jo rundt i hovedet på en,selvom det er sommer.
Min privat aktør er skuffet over mine fremskridt men meget loyal overfor mig.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:53   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du indbetalt til efterløn?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:52   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ja siden det blev opfundet, men har pt henstand med indbetaling pga sygdom, jeg har været akassemedlem uafbrudt siden 92.
jeg kan bare ikke se hvordan jeg kan få gavn af efterløn
udover fred fra sagsbehandlersystemet
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:57   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan få gavn af efterløn

hvad mener du med det. det er vil ikke anderledes om du var helt rask
men hvis du ikke har timer nok til efterløn, så er flex nok en mulighed.
det er dog også rigtig svært og få

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-06-2010 kl. 21:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 22:27   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg mener selvfølgelig at kunne komme på efterlønen. og nej jeg mener ikke at væk rask nok til at blive raskmeldt efter revalidering.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 18:17   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg er super glad for jeres svar herinde, det er som balsam på nerverne når I svarer så klart og beroligende. Bare syn for alle sygemeldte at vi skal igennem systemets vridemaskne.

nu har jeg modtaget akterne fra ny sagsbehandler, og til stor overraskelse er det kun et lille udvalg af mine indsigelser og kommentarer som er med.

RP og skånehensyn i virksomhedspraktikken/revalideringen er mile vidt fra jobplanens timer og forventninger , i revalideringsplanerne står, at jeg skal optrænes psykisk, få mere selvtillid så jeg kan stå til rådighed i ordinært job 37t.
så sagbehandleren mener at jeg skal være rask og klar ved afslutningen af revalidering, og dermed a kassens problem.

kan jeg vurderes af akassen at jeg står til rådighed når jeg på det tidspunkt har været sygemeldt i 4,5 år?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 23:21   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
hej jeg er ny på sitet, men kan læse mig frem til at I herinde nok er de eneste som kan og vil svare mig lige nu.
først helt kort, så har jeg fra juli 2006 til januar i år været på sygedagpenge og fra janar til nu på en meningsløs revalidering, som varer endnu 3 måneder.

kommunen har været meget langsomme i optrækket, efter 3,5 år finder de på at jeg skal revalideres tilbage til mit gamle erhverv som jeg ikke har arbejdet indenfor i mere end 10 år og det er ikke optimalt men jeg gennemfører det.
før min sygemelding var jeg ledig- så sygemeldt på 4 år.
jeg er når revalideringen er slut 59 år-og kan ikke få efterløn som 60 årig fordi jeg bliver jo ikke rask nok til 37 t, står ikke til rådighed og har været ude i mere end 4 år,
er det rigtigt forstået?
så bliver det til kontanthjælp, men hvorlænge kan jeg få det?
hvilke konsekvenser får det hvis jeg opsiger min efterløn og akasse? eller
vil akassen godtage en raskmelding umiddelbart før min 60 årsdag, så jeg kan få efterløn?
er det sådan at jobcenteret har planlagt en form for "kassetænkning"?
altså at så kan akassesystemet betale for min forsørgelse indtil pensionen.
eller hvordan får jeg det bedste ud af situationen?
ps jeg har både klaget og anket sagbehandlingen så jeg forventer ikke at få reelle svar af sagsbehandlerene.
jeg håber at få nogle indput
...har netop læst din første tråd her, østerbro:

Sikke noget f...... rod!

Genkender desværre kun alt for godt vores kommune
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 23:42   #10
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
hej jeg er ny på sitet, men kan læse mig frem til at I herinde nok er de eneste som kan og vil svare mig lige nu.
først helt kort, så har jeg fra juli 2006 til januar i år været på sygedagpenge og fra janar til nu på en meningsløs revalidering, som varer endnu 3 måneder.

kommunen har været meget langsomme i optrækket, efter 3,5 år finder de på at jeg skal revalideres tilbage til mit gamle erhverv som jeg ikke har arbejdet indenfor i mere end 10 år og det er ikke optimalt men jeg gennemfører det.
før min sygemelding var jeg ledig- så sygemeldt på 4 år.
jeg er når revalideringen er slut 59 år-og kan ikke få efterløn som 60 årig fordi jeg bliver jo ikke rask nok til 37 t, står ikke til rådighed og har været ude i mere end 4 år,
er det rigtigt forstået?
så bliver det til kontanthjælp, men hvorlænge kan jeg få det?
hvilke konsekvenser får det hvis jeg opsiger min efterløn og akasse? eller
vil akassen godtage en raskmelding umiddelbart før min 60 årsdag, så jeg kan få efterløn?
er det sådan at jobcenteret har planlagt en form for "kassetænkning"?
altså at så kan akassesystemet betale for min forsørgelse indtil pensionen.
eller hvordan får jeg det bedste ud af situationen?
ps jeg har både klaget og anket sagbehandlingen så jeg forventer ikke at få reelle svar af sagsbehandlerene.
jeg håber at få nogle indput
Jeg kan kun svare dig lidt vedr efterløn. Bliv endelig ved at betale til din a-kasse og få ikke dine efterløns indbetalinger udbetalt .

Hvis du skulle blive visiteret til fleksjob kan man selvom man ikke få et fleksjob gå på fleksydelse når man ellers kunne ha gået på efterløn - det kan man dog kun hvis man tidl har indbetalt til efterløn OG ikke har fået beløbet udbetalt siden .

Hvis man visiteres til fleks fra sygedagpenge - så kommer man på ledighedsydelse.
Ledighedsydels kan man få til man er 60 ½ år . så kan man gå på fleksydelse som er erstatning for efterløn .
hvis man ikke har indbetalt til efterløn eller fået det udbetalt så når man fylder 60 ½ år så ryge man entern på kontanthjælp eller overgår til ægtefælle forsøgerselse.

Men bliv i din a kasse det kan i bedste fald give dig en ydelse i 4 ½ år .

Håber du kan fide hoved og hale i det her.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring, kassetænkning Vovse Dit og Dat 5 31-08-2012 10:14
Dom: Det var ren kassetænkning TimeGuest Politik og Samfund 9 02-03-2010 05:23
kassetænkning om revalidering Stella Det er da strengt ! 4 15-05-2009 13:54
Kassetænkning. popiae Nyt om loven 3 21-06-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension