K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2011, 10:31   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tha jeg fik af vide, at skulle finde konto udskrifter frem fra et år, men så fandt jeg ud af med penge fra danmark var fys ikke så dyr, at det var arbejdet værd-

mne det er også for at se om du får penge fra andre (mor, kærste)
Det er jeg klar over, hvad de har i hoved. Men man skal forholde sig til loven og lovens paragrafer.
Kommunen må ikke blender 2 ting sammen ved ansøgning om enkelte udgifter/beregnings af rådighedsbeløb på baggrund relevant til sagen dokumentation sammen med sit mistænke om social bedrageri.
Skæg for sig og snot for sig, eller noget i den stil.

Desuden så skal kommunen forholde sig til personens nuværende situation, dvs. på ansøgningstidspunkt.
Hvad du har klatret dine penge til for et års tid siden er totalt irrelevant.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2011, 10:34   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er jeg klar over, hvad de har i hoved. Men man skal forholde sig til loven og lovens paragrafer.
Kommunen må ikke blender 2 ting sammen ved ansøgning om enkelte udgifter/beregnings af rådighedsbeløb på baggrund relevant til sagen dokumentation sammen med sit mistænke om social bedrageri.
Skæg for sig og snot for sig, eller noget i den stil.

Desuden så skal kommunen forholde sig til personens nuværende situation, dvs. på ansøgningstidspunkt.
Hvad du har klatret dine penge til for et års tid siden er totalt irrelevant.
Er her helt enig i at skulle aflevere udskrifter for 1 helt år, er totalt overkill, og er kun en måde at forsøge at lægge forhindringer i vejen for ansøgningens videre færd i systemet
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 19:43   #13
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Tak for svarene men der er da ingen mennesker der sparer op til en uforudset tandlægeregning på 1700 kr. Jeg vidste ikke jeg havde tre huller i tænderne for normalt har jeg ingen eller kun 1. Det er da fuldstændig lamt at man kan forlange der lige skal være penge til sådan en tandlægeregning. Det var da noget anden hvis man vidste man snart skulle have nye briller. Det kan man da spare op til. Det andet er der altså ingen mennesker der gør.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 21:16   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Det kan godt være, at der ikke er nogen der sparer specifikt op til en tandlægeregning, men man sparer vel altid lidt op - til uforudsete udgifter? Og da især når man ikke har ret mange penge, så skal der jo ikke ret meget til at vælte et helt budget.
Alt andet er uansvarligt, synes jeg. Om det så bare er en ti'er om md...
Hvad ville du gøre hvis dit køleskab gik i stykker ?
Eller fik hold i ryggen og skulle til fysioterapeut, eller skulle købe ekstra smertestillende piller?
Må give dig ret i at 1700 kr er rigtig rigtig mange penge, men lidt af dem burde have været sparet op, og så er de fleste tandlæger til at snakke med om en afdragsordning.

Og hvis du nu får lavet en afdragsordning med din tandlæge, og overholder den - så havde du jo kunnet spare lidt op ikk. Så når du er færdig med at betale regningen kan du jo spare op til næste uforudsete udgift ????

Det tror jeg faktisk er meget normalt
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 21:28   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er jo desværre sket en gang imellem, at ligesom kommuner kan være lidt for smarte, så kan borgere også være lidt for smarte.
Så der kan man have været ude for, at borgeren har de lovlige 10.000kr stående på kontoen, men sjovt nok kun lige indtil der skal bruges penge på noget træls, som f.eks. en tandlægeregning, og så er pengene pludselig væk fra kontoen.
Det er desværre derfor, at man kan støde på, at kommunen beder om tre måneders kontoudtog.
Men det er vel heller ikke et problem at aflevere det, der vil jo kun stå på dem, hvad man alligevel har fortalt kommunen, forhåbentlig...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 21:43   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er jo desværre sket en gang imellem, at ligesom kommuner kan være lidt for smarte, så kan borgere også være lidt for smarte.
Så der kan man have været ude for, at borgeren har de lovlige 10.000kr stående på kontoen, men sjovt nok kun lige indtil der skal bruges penge på noget træls, som f.eks. en tandlægeregning, og så er pengene pludselig væk fra kontoen.
Det er desværre derfor, at man kan støde på, at kommunen beder om tre måneders kontoudtog.
Men det er vel heller ikke et problem at aflevere det, der vil jo kun stå på dem, hvad man alligevel har fortalt kommunen, forhåbentlig...
Der står ingen steder i lovgivning om, hvad og hvor hurtigt man skal bruge disse 10.000 kr. Man kan have stående 10.000 kr. på sit konto i dag, og i morgen kan man bruge dem på slikpinde hvis man vil og kommunen har på ingen måde ret til at blande sig i det.

Som jeg har skrævet flere gange før, ved en ansøgning om enkelte udgifter kommunen skal forholder sig til
ansøgningstidspunktet
og ikke til i går eller til i morgen.

Sidst redigeret af Karo; 21-12-2011 kl. 22:03.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 21:50   #17
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
nu er der forskel på et køleskab og en tandlægeregning på 1700. desuden har den her kommune ikke hjulpet mig med noget selvom jeg har en svær psykisk lidelse og sidste år betalte jeg da selv mine briller af min opsparing selvom jeg ingen indtægt havde. har brugt en hel opsparing fordi vi har en tåbelig lov der siger at man skal bruge alt hvad man har når man bliver syg. Et køleskab kunne jeg købe brugt til billigere penge end 1700 kr og jeg mener faktisk at når man er blevet røvrendt af sin kommune og ikke vejledt overhovedet og altid bare syltet. Taget bostøtte fra en ulovligt så var det mindste de kunne at betale sådan en regning. Jeg giver mig ikke og der bliver kamp til det sidste. Det var noget andet hvis jeg bevidst ikke passede mine tænder så jeg fik huller men jeg får medicin der giver mundtørhed og jeg er altså syg og går i behandling der er krævende. Gør faktisk noget for at blive rask men alligevel skal jeg leve på mindste indkomst.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 21:59   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har selv en sag kørende mod kommunen nu. Kommunen har prøvet, at bøffe mig for 15.000 kr. i enkelte udgifter. Jeg har gennemlæst hav af afgørelser fra det Sociale Nævn og Nævnets vejledninger til kommuner. Det gælder kun ansøgningstidspunkt. Min sag har været efterhånden alle steder i dette råddent system og alle er stadigvæk tavse! .
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 22:17   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Der står ingen steder i lovgivning om, hvad og hvor hurtigt man skal bruge disse 10.000 kr. Man kan have stående 10.000 kr. på sit konto i dag, og i morgen kan man bruge dem på slikpinde hvis man vil og kommunen har på ingen måde ret til at blande sig i det.

Som jeg har skrævet flere gange før, ved en ansøgning om enkelte udgifter kommunen skal forholder sig til
ansøgningstidspunktet
og ikke til i går eller til i morgen.
Nja... det har man nu ikke... man må ikke føre det, der hedder uansvarlig økonomi... og med mindre, at du brugte pengene FØR du gik til tandlægen for at få et overslag på regningen, og derved vidste, at du ville få brug for pengene, så må du ikke bare fjerne 10.000kr på din konto til et eller andet, når du vidste, at du skulle til at bruge pengene på noget, som var en nødvendig udgift og som du så søger om hjælp til hos kommunen.


Det et noget andet hvis man siger, at du havde 10.000kr i januar. I februar går dit kølekskab, komfur og fryser i udo, og du bruger derfor dine penge på det, og i marts er du så så heldig, at du flækker en tand.
Så er det helt ok, at du har brugt dine penge før det, fordi du ikke kunne forudse, at du ville skulle bruge penge til dine tænder der. Du må for den sags skyld også have brugt dem til slikkepinde, så længe du altså ikke på det tidspunkt vidste, at du ville få brug for dem.

Hvis du først flækker tanden, går til tandlægen og så DEREFTER lader dine 10.000kr forsvinde, så må kommunen gerne sige nej til en ansøgning, for så har du ikke handlet økonomisk forsvarligt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 22:30   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nja... det har man nu ikke... man må ikke føre det, der hedder uansvarlig økonomi... og med mindre, at du brugte pengene FØR du gik til tandlægen for at få et overslag på regningen, og derved vidste, at du ville få brug for pengene, så må du ikke bare fjerne 10.000kr på din konto til et eller andet, når du vidste, at du skulle til at bruge pengene på noget, som var en nødvendig udgift og som du så søger om hjælp til hos kommunen.


Det et noget andet hvis man siger, at du havde 10.000kr i januar. I februar går dit kølekskab, komfur og fryser i udo, og du bruger derfor dine penge på det, og i marts er du så så heldig, at du flækker en tand.
Så er det helt ok, at du har brugt dine penge før det, fordi du ikke kunne forudse, at du ville skulle bruge penge til dine tænder der. Du må for den sags skyld også have brugt dem til slikkepinde, så længe du altså ikke på det tidspunkt vidste, at du ville få brug for dem.

Hvis du først flækker tanden, går til tandlægen og så DEREFTER lader dine 10.000kr forsvinde, så må kommunen gerne sige nej til en ansøgning, for så har du ikke handlet økonomisk forsvarligt.
Du kan vene det og dreje som du vil, men det er kun paragraffer som er af betydning for sagen, alt andet er kun SB skøn, mistanke om noget eller andet påfund, som man kan klage over, også vinder man.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mangler SDP seddel?? Camille Dit og Dat 13 30-05-2013 09:41
jeg mangler en bisidder busser24 Alt det andet 5 26-10-2012 01:12
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Mangler en principafgørelse om §28 jsn Alt det andet 12 31-03-2010 22:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension