K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 22:44   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Endelig førtidspension! men...

Efter 3 års kamp med kommunen fik jeg for et par dage siden brev om, at jeg vil modtage fp fra 1.December 2010. Sikke en dejlig julegave.
Jeg har sjældent været mere glad. Føler mig helt fri nu hvor jeg ikke længere skal gå og bekymrer mig.
Jeg er god ikke 100% glad, da jeg føler mig "snydt." Min tilstand har jo ikke ændret sig siden jeg første gang ansøgte for 2 år siden og fik afslag. Så hvis jeg skal have pension nu, skulle jeg jo faktisk have haft det allerede dengang. Jeg må på en måde kunne få betalt de penge som de skylder mig i fp for de 2 år?
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 23:34   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Desværre har du nok ikke noget tilgode på dén konto! Tror vi er mange der har haft sager kørende i årevis inden tilkendelsen, og med forværringer tilfølge.....men det er en del af gamet.
Selv var jeg bare glad for at det var overstået, og udfaldet kunne jo have været et afslag, så...........jeg lod lyset vinde over mørket.

Men det ka da være du kan klage??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 23:50   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
min rådgiver i fagforeningen fortæller jeg skulle have haft min i år. 1995. men fik i stede revalidering til en uddannelse til ingen verdens nytte..

skulle jeg også søge erstatning. fordi de på forhånd vidste jeg aldrig ville kunne komme i arbejde på normalvis med mit handicap.. nej drop det vi er rigtig mange som har været ude for nød løsninger, på baggrund af politik..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 02:10   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg vil også sige... glem det og kom videre med dit nye liv...
Det vil være en besværlig sag at føre og helt ærligt tror jeg aldrig du vil kunne vinde over systemet som sagerne står...
Hvis du kigger rundt på siden vil du kunne læse at 3års kamp ikke er usædvanligt... måske endda i den hurtige del...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 02:55   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klund Se meddelelser
Efter 3 års kamp med kommunen fik jeg for et par dage siden brev om, at jeg vil modtage fp fra 1.December 2010. Sikke en dejlig julegave.
Tillykke, se fremad ikke tilbage og nyd en tilværelse uden kamp.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 04:33   #6
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Kan godt forstå din frustration, men som de andre siger så ville jeg KLART vælge og sige det var fortid - nu gælder min fremtid, og kigge fremad, og ikke tilbage !

Lad være med at lade det nage dig selvom det er svært !

Det eneste du vil komme ud i er en L A N G kamp du næppe kan vinde.

Let it go

Og ikke mindst STORT tillykke - gal det må være dejligt for dig.
Krydser fingre for min sag snart er ovre også, og prøve samme følelse i en.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 08:59   #7
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Du må have været gennem arbejdsprøvning gennem de tre år, der gør ,at de så endelige har kastet håndkldet i ringen???

Jeg har svært ved at forestille mig at det grundlag du søgte på for 3 år siden og så nu, er fuldkommen det samme og der INTET er sket.... siden

Hvis det er tilfældet så vil jeg meget gerne skrive en klage for dig . - det er trods alt en af de ting jeg da kan selvom jeg har ADHD..... og ofte- faktisk altid- har fået medhold i - i både job og privat......

tillykke med at du dog endelig kan få ro - men jeg havde nok selv forsøgt at klage

Hvad har din indtægt været i de 3 år?
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 09:08   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Først - Kæææmpe tillykke med din fp
Det tager sikkert tid at vænne sig til....at man ikk er jaget vildt mere,
så giv dig selv den tid


Hvad angår den anden kamp...så tror jeg at du må sige " sket er sket" glem alt det med at man skal kæmpe hele tiden og have en kamp igang hele tiden....... for din egen skyld..ikk?
Kender ingen der har vundet den kamp eller anke kender heller ingen der har taget den, for den vindes ikke


Jeg har også af rigtig mange fået at vide at jeg aldrig skulle have været på flex-holdet men direkte i fp - men det syntes min kommune åbenbart ikke, jeg vil dog lade det tage den tid det tager, for jeg vil have min fp, så jeg kan få ro i mit og min økonomi.


Så mit bedste råd til dig: Lad roen falde på dig og nyd denne december og jul mere end nogen før

TILLYKKE
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 10:16   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klund Se meddelelser
Så hvis jeg skal have pension nu, skulle jeg jo faktisk have haft det allerede dengang. Jeg må på en måde kunne få betalt de penge som de skylder mig i fp for de 2 år?
Hvis du vil have en erstatning, fordi du synes at du burde have din pension allerede for 2 år siden, så skal du klage over den afgørelse om tilkendelsen af pensionen som du fik for et par dage siden og ikke godkende den.

Du har jo 4 uger til at klage over tilkendelsen af pensionen.

Hvis du klager ikke og du accepterer at din førtidspension blev dig tilkendt fra den 01.12.2010, hvad vil du så have en erstatning for?

Løbet er kørt.
Det forholder sig sådan, desværre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 12:49   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville ikke gøre mere ved det. Vil ikke bruge mere tid på det offentlige en højst nødvendigt. Du skal nok få dine kæmpet med tiden. Ja 3 år er lang tid at bruge på at få fp. Held og lykke med dit ny liv på fp
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endelig Garfield Alt det andet 8 15-10-2011 20:04
Tilkendt førtidspension pag. stress - endelig popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 23-08-2010 14:20
Endelig førtidspension. Evy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 25-01-2010 13:05
Endelig hr.luko Din historie 20 18-11-2009 21:28
ENDELIG efter 3år fik jeg førtidspension i dag.. trinemor Din historie 16 25-06-2008 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension