K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 20:51   #11
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
nej det kan de ikke, men der skal stå i det brev hvor kommunen oplyser at de stopper dine sygedagpenge at du kan søge kontanthjælp, det skal man så vise når man søger kontanthjælp
Tak for svaret på mit spørgsmål. Jeg har valgt at sende en mail til min SB, bedt hende om få de forskellige dele af forvaltningen til at tale sammen. Det er sd-afdelingen der tager mine sygedagpenge, så må de også sørge for at formaliteterne kommer i orden så jeg kan få den forsørgelse jeg har krav på.

Hvordan hun vil gøre det må hun selv om, bare der sker noget i en fart. Jeg tvivler på at hun er den del af problemet, men hun har bare af at være løsningen. Problemet opstod sikkert i skranken... det kunne jo tænkes at der stod noget brugbart, hvis skrankepavens lærling havde slået mit cpr. ind på computeren.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 12-11-2010 kl. 20:53. Årsag: deling
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:57   #12
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg ville vælge at skrive til borgmesteren, og såre simpelt spørge hvor og hvordan du skal søge, (skriv gerne at du spørger borgmester fordi ingen andre vil/kan give dig et svar) og bede denne indskærpe over for personalet at de har pligt til at vejlede om det.
Tak, har valgt at skrive til SB. Har det princip at det er ok at gå til "bagdelen" første gang, virker det ikke er det lige til hovedet. Min erfaring er at det bedste hoved at gå til er Socialchefen, men det er ikke populært nede i forvaltningens mere skygge fulde egne....
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:01   #13
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
dette paradoks og lovroderi må forelægges for ministeren, det er hendes bord.

jeg er sygemeldt på kontanthjææælp, jeg skulle fremvise et brev fra sagsbehandler. ingen problemer der.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:02   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Når man overgår fra sygedagpenge til kontanthjælp , det første man få, er et chok, næsten et elektrochok.
Det, at du er syg, blive taget hånd om senere, og faktisk så fra nu af, blive det en sekundær sag.

Du skal gøre som ADHD skriver. Meld dig ledig, for at få lov til at komme ind i systemet.
Problemet består af, at når du melder dig ledig så raskmelder du dig og så skal du med det samme være jobsøgende.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:04   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men Karo, kommer man så ikke under en eller anden paragraf hvis man er syg og måske så derved kan fritages for aktivering ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:08   #16
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Bed om

en skriftlig begrundelse for hvorfor.....det er da mod loven
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:09   #17
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Du må have sagt at du under ingen omstændigheder kan arbejde....... så er det sandt - så er du ikke tilrådighed...

Men du vil jo gerne arbejde hvis du får opflydt dine skånebehov og det skal de hjælpe dig med
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:10   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Når man overgår fra sygedagpenge til kontanthjælp , det første man få, er et chok, næsten et elektrochok.
Det, at du er syg, blive taget hånd om senere, og faktisk så fra nu af, blive det en sekundær sag.

Du skal gøre som ADHD skriver. Meld dig ledig, for at få lov til at komme ind i systemet.
Problemet består af, at når du melder dig ledig så raskmelder du dig og så skal du med det samme være jobsøgende.
Man må da absolut ikke melde sig rask.
hvorfor skulle man så have sygedagpenge

hvis man melder sig ledig kommer man jo helt automatisk i aktivering

de skal modtage ansøgning om kontanthjælp efter sygedagpenge uden nogen form raskmeldning eller man er ledig

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-11-2010 kl. 21:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:10   #19
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Siger og skriver... de vil ikke lade mig melde mig ledig på jobcenteret. De vil ikke modtage min ansøgning om kontanthjælp når jeg ikke er meldt ledig
Du skal heller ikke melde dig ledig, det er helt forkert, se mit indlæg længere oppe. Håber det løser sig for dig.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 21:11   #20
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Karo
Men man er ikke jobsøgende når man ikke er match 1 - så er man modtagelig for tilbud der gør en klar til jobsøgning, men det sker først ved efterfølgende samtale

Du skal altså bare melde dig ledig selvom det betyder du meldes rask, og så skal du bede om at tale med en sagsbehandler en rigtig en ikke de der i skranken der modtager dig,- de ved ikke noget.. (sorry men ikke altid)
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse foetsie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 28-03-2013 13:25
Modtage beløb på kontanthjælp Jesper25 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 03-03-2013 15:42
Er det udelukket for en borger at modtage kontanthjælp, hvis pågældende ejer et hus e adman157 Politik og Samfund 8 15-11-2012 14:12
sygedagpengestop/kontanthjælp fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 20-07-2011 10:33
Må man modtage kontanthjælp når man er boligejer? Happy girl Alt det andet 4 19-01-2011 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension