K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2012, 18:10   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
For meget tid

Hej alle I dejlige mennesker herinde

Åh, hvor har jeg været væk herfra længe, men der har været så meget med sygdom i mit liv så overskuddet ikke har været der

Jeg skriver herinde i dag fordi jeg har brug for et godt råd.

Min mand er som mange ved ansat i fleksjob. De fandt i sin tid ud af, at han kunne holde til at arbejde 25 timer om ugen. For 2 år siden skiftede han arbejdsplads og fik ved ansættelse at vide, at han kun fik udbetalt for de timer han havde effektiv arbejdstid, dvs 25 timers arbejde - løn for 25 timer. Vi anede intet om noget somhelst, så min mand så sig nødsaget til at arbejde 37 timer da vi ikke havde råd til andet. Nu efter 2 år er han ved at være fuldstændig splittet ad fordi han jo ikke kan holde til det. Hvad skal vi gøre? Hjælper det at kontakte sagsbehandler på kommunen? Han har nævnt det for din leder som sagde, at det jo ikke var så nemt bare at komme ned i tid Jeg kan ikke holde ud og se min kære mand så ødelagt mere, og ærlig talt, så går det også us over vores ægteskab, som snart hænger i en tynd tråd

Håber nogen kan hjælpe mig.

Kram fra mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 18:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hold da op, har ikke hørt noget som bare ligner

hvis din mand har fleks på 25 timer, så skal han have løn op til de 37
arbejdersgiver betaler de 25 og resten kommunen

om jeg fatter du ikke har skrevet før, den er helt galt
ja du skal da kontakte kommunen og en jobkonsulent

problemet er bare kommunen så ser at din mand kan arbejde 37 timer
så vil de sikkert lave en revurdering af hans fleks timer

kommer sikkert en masse gode råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 19:03   #3
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Kontakt omgående komm og jeres jobkonsulent, har der ikke været de jævnlige
opfølgningssamtaler som at der skal være i et flexjobforhold???

I kan nok også se frem til problemer når at din mand som flexjobvisiteret har klaret et fuldtidsjob, det burde jo ikke kunne lade sig gøre

Det er også noget ævl når arbgiver siger at din mand kun får løn for de timer han arbejder
i et flexjob får arbejdsgiveren jo refunderet de manglende timer

Skal lige spørge er det overhovedet et flexjob din mand arbejder i nu?

Sidst redigeret af viggo; 21-04-2012 kl. 19:06.
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 19:18   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tak for jeres hurtige respons

Jeg ved ikke hvorfor vi ikke har kontaktet kommunen før. Vi troede jo på hvad de sagde til os derude...Desuden har en tidligere sagsbehandler før sagt til min mand at udgangspunktet er 37 timer og det troede vi jo på... nu har jeg så sat mig ind i reglerne omkring timetal og kan godt se det er helt galt

Jeg håber de vil lytte til os for han kan jo ikke holde til det..han har bare følt sig tvunget til at holde til det, men har haft skånehensyn på arbejdspladsen. Det er jo desværre bare ikke nok Ja det er en fleksafdeling i en stor virksomhed han er ansat i og ja i kontrakt står der, at det er et fleksjob. Opfølnings samtaler har været holdt med hans leder, som jo har sagt det ikke var så nemt at komme ned i tid, og min mand har ikke overskud til at kæmpe. Selvom jeg heller ikke selv har overskuddet overhovedet (Er førtidspensionist pga MS og for nylig fik jeg en blodprop i hjernen) Agter jeg at kæmpe kampen for ham nu for det kan simpelthen ikke være rigtig de skal have lov at spise os af med sådan noget Har jeg glemt at svare på nogle af jeres spørgsmål må I lige spørge igen

Og med den nye reform kan han jo ikke gå ned i tid for så får han jo alligevel mindre udbetalt.....Hvad sker der for DK
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Sidst redigeret af mimse; 21-04-2012 kl. 19:32.
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 19:50   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mimse,

I må tage tyren ved hornene nu og få udredt det hele med din mands sagsbehandler. Der er ikke noget at gøre ved at han har arbejdet op til 37 timer de sidste 2 år, det har han desværre jo følt sig tvunget til.

Sagsbehandleren kan herefter indordne det med arbejdsgiveren så timerne kommer til at passe i forhold til den oprindelige aftale. Det er ikke andet for en at tage hul på bylden, så din mand kan få noget af sit liv tilbage igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 19:59   #6
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej enteneller

Tak for dit svar Jeg forstår ikke helt det du siger med den oprindelige aftale? Han blev visiteret til fleksjob og de fandt dengang frem til at han kan holde til 25 timer (I 2005). Nuværende arbejdsgiver (Siden 2010) Sagde til ham at han skulle arbejde 37 timer for at få det udbetalt, så det blev aftalen lavet på, da vi ikke har råd til mindre. Så ifølge kontrakt med nuværende arbejdsgiver er han ansat på 37 timer men med visse hensyn grundet dårlig ryg (ingen tunge løft) og grundet hjerneskade (oprindelig årsag til tilkendelse.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:02   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Den nye reform er IKKE vedtaget - rolig nu.

Og kan du så få din mand sygemeldt - det ligner ikke noget det der.

Puha en ****e arbejdsgiver, han har bare scoret kassen har han. Han har jo fået refusion for halvdelen af din mands løn!!! det er ulovligt!!!! hold fast - det er din mand der er blevet snydt.

Lad IKKE kommunen eller arbejdsgiver køre rundt med jer. Kommunen bør tage det her meget seriøst - det er direkte bedrageri fra arbejdsgivers side.... sørg for at få dem til at forstå det.

Og få så lige din mands læge på banen - meget gerne med en udtalelse om at de sidste to års fuldtidsarbejde nu har slidt ham endnu mere ned.

Lad os høre nærmere

knus til dig og manden
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:06   #8
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tusind tak for dit svar Maja Vi vil straks sætte gang i det hele på mandag. Er dog ikke sikker på han vil sygemelde sig, da han er ret pligtopfyldende, men nu må vi se Jeg får ham også lige til at få en tid ved lægen så der kan komme gang i sagerne for han kan ikke mere nu Og det kan jeg heller ikke.

Dit svar gør mig glad og giver mig mod til at kæmpe for min mands ret Tusind tak!

Knus til dig også
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:16   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja man skal nok passe på med ikke at føle sig presset i fleksjob regi, der er nok mange der bliver det, men det her er jo helt sindssygt. Din mands arbejdsgiver har jo fået ulovlig kompensatíon. Når man siger 37 timer, så er det inkl. skånebehov, men det har din mand jo aldrig sagt ja til overfor kommunen også.

Hold fast i at få sagen udredt, jeg ved ikke så meget om fleksreglerne, men der må jo være lavet en visitering, som skal overholdes af arbejdsgiveren ligeså.

Held og lykke med det, kom endelig tilbage, hvis der er kurre på tråden med sagen her eller andet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:23   #10
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Nej det har du helt ret i enteneller Vi holder fast i det helt sikkert Med de ting i har sagt herinde er vi jo ikke i tvivl om, at vi har loven på vores side. Uhh kan næsten ikke vente med at få min dejlige mand tilbage igen Tusind tak alle sammen Jeg skal nok følge op på sagen herinde
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension