K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2013, 14:12   #61
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Er her nogen som kan linke til, hvor det står, at man skal have udbetalt for 37 timer selv om man arbejder mindre? Jeg bliver sindsyg....Hans chef siger til ham i dag, at han kun aflønnes for de faktiske arbejdstimer, hvilket jo så må være forkert??? Jeg er snot forvirret....Har iøvrigt kigget på det med privatrådgiver og det har vi slet ikke råd til
Din mand er på gammel ordning som jeg læser det?? Hvis han tidligere arbejdede på nedsat tid (før han blev tilkendt fleks), så er han muligvis på deltidsfleks. I så fald får han ikke løn for 37 timer.

Men bemærk følgende: Hvis din mand var på nedsat tid FØR han blev tilkendt fleks, OG grunden til nedsat tid var årsagen til han fik tilkendt fleks, så SKAL kommunen tilbyde et fleksjob på fuld tid.

Den "overses" desværre ofte. Kan i evt. bevise at årsagen til nedsat tid skyldes "samme sygdom" så skal han lønnes for 37 timer og arbejdsgiverens refusion skal sættes til fuld tid. Uanset de timer han nu arbejder.

De gamle regler er sådan. ( før 2013 )

Fleksjobberen lønnes for fuldtid af arbejdsgiveren med mindste overenskomstmæssige løn.

Hvis man kun arbejder fx 20 timer om ugen, så skal arbejdsgiveren stadig betale ovennævnte fulde løn.

Dette ville jo være en dårlig forretning for arbejdsgiveren. Derfor får arbejdsgiveren en refusion af kommunen. Den var/er på enten halvdelen eller 2/3 dele af fuldtidslønnen inkl. diverse tillæg som atp m.m.

Så noget er helt galt her, medmindre at jobbet aldrig er oprettet som et fleksjob.

Så spørgsmålet er nu... Var jobcenteret indblandet i ansættelse i det nuværende job ?? Eller fandt din mand det bare selv og fik det udenom jobcenteret ?
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 18:10   #62
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Min mand er under den gamle ordning. Han fik tilkendt fleksjob i 2005 og arbejde før det fuld tid 37 timer. Første arbejdsprøvning viste han kunne holde til 25 timer. Har siden skiftet job og dette gennem jobkonsulenten, hvilken har været med hele tiden. Det nuværende job han har fik så bildt ham ind at han skulle arbejde 37 timer ( læs gerne mit første indlæg i tråden med yderligere Info) er derefter kommet ned på 32 timer men aflønnes åbenbart også kun derefter... Det må jo være forkert?
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 08:35   #63
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Min mand er under den gamle ordning. Han fik tilkendt fleksjob i 2005 og arbejde før det fuld tid 37 timer. Første arbejdsprøvning viste han kunne holde til 25 timer. Har siden skiftet job og dette gennem jobkonsulenten, hvilken har været med hele tiden. Det nuværende job han har fik så bildt ham ind at han skulle arbejde 37 timer ( læs gerne mit første indlæg i tråden med yderligere Info) er derefter kommet ned på 32 timer men aflønnes åbenbart også kun derefter... Det må jo være forkert?
Ja det er bestemt forkert.. Han er på fuld tid 37 timer og skal derfor have fuld løn.
At han er sat ned til 32 timer er blot et skånehensyn, og betyder IKKE at det er deltid. Er man godkendt til fuldtidsfleks, må/kan man ikke ændre det til deltidsfleks.
HVIS nuværende fleksjob er oprettet som deltidsfleks, så er det en grov fejl fra den pågældende jobkonsulents side.

Da firmaet minimum får halvdelen af hans løn refunderet, så er dette en grov udnyttelse. (bevist eller ubevist) Det er ikke kun din mand som bliver "snydt" men hele flekssystemet. (læs kommunen)

Tag omgående kontakt til jobkonsulent eller sagsbehandler ;-)

PS.. Man kan godt være på jobbet (på fuldtidsfleks) i alle 37 timer men med skånehensyn, men lønnen er altid for alle 37 timer i gammel ordning.

Sidst redigeret af mik16; 29-06-2013 kl. 08:44.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 11:29   #64
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Han er tilkendt fuldtidsfleks og nuværende stilling blev også startet på fuld tid, hvilket desværre var for meget for ham, da det ikke er muligt at nedsætte effektiviteten i de timer han er der. Det går MEGET bedre efter han er kommet på 32 timer og det er skønt, men så skal vi have styr på lønnen også vi ringer til fagforeningen i næste uge og jobkonsulenten er sat på sagen

Jeg er simpelthen lykkelig for, at det her forum findes
Tusind tak for alle jeres hjælpende og støttende ord herinde
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension