K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 11:29   #1
skrue1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
skrue1 er ny på vejen
Smile kronisk nerveskade i armen fp eller flexj. hjælp

hej jeg er ny her.
jeg søger andre med diagnosen: demyeliserende læsion af ulnaris nerven i armen.

hvordan er muligheden for at få tilkendt enten flexjob eller FP ?

hvor meget påvirker det arbejdsevnen ?

og alt andet der er godt at vide da jeg har søgt over alt på nettet uden at blive væsenligt klogere.

jeg ved godt hvad demyelis... betyder (nedbrydning af fedtskede) og at det er kronisk.

jeg regner med at det er en form for fysisk traume der har udløst det.

så det er mere hvad det kommer til at betyde for mig frem over.


håber der er nogen her der kan hjælp mig.
skrue1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 11:49   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er IKKE diagnosen der er afgørende, men din restarbejdsevne.

Men er dit helbred afklaret, og uden behandlingsmuligheder, der kan forbedre dit funktionsniveau, og dermed restarbejdsevnen, er du halvvejs.

Du skal derfor have afprøvet din restarbejdsevne i praksis.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 11:50   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad laver du nu? er du sygemeldt?
Hvad siger sb?
har du været i kontakt med nogle læger, hvad siger de?

Er det en arbejdes skade? og hvis køre der en sag?

for at få fleks eller pension skal en arbejdes evne være min 50% nedsat for fleks og pension, skal dit hoved næsten være kappet af, dette r næsten umuligt at få.

Det er ligegyldigt hvad du fejler, det er din arbejdes evne der betyder noget men du skal være stationæe og alle muligheder udtømte.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:12   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du bliver udredt af en neurolog eller kirurg, der også i mange tilfælde kan operere.
Bekendt har haft det, men var heldig i dag så at sige ingen gener at have - også da leddene blev aflastet. Men selvfølgelig er vi alle individuelle. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 12:31   #5
skrue1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
skrue1 er ny på vejen
jeg har været sygemeldt ca 11/2 år pga andre ting og var lige startet på genoptræning da en stor discusp. der krævede opr. og min mor død kom ivejen,
efterfølgende fik jeg prob. med min arm og læge-speciallæge og mig regnede med at det bare var en afklemning af nerven altså ikke noget stort problem.
jeg fik diagnosen af min læge men da det er special lægen der har bestilt nerve undersøgelsen er det ham der skal tage stilling til diagnosen og konsekvenserne af den og han holder ferie pt.

jeg er så heldigt stillet at jeg har en go sagsb som lige har sørget for at mine sygedagp er blevet forlænget frem til medio dec.

så der er lidt tid til videre udredning og arbejds prøvning.

men jeg er så uheldig at bo i svendborg kommune og de er en af de tunge kommuner at danse med så jeg overvejer at finde en advokat der kan hjælp mig når jeg når så langt
skrue1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 14:11   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
at du har fået forlænget dine sygepenge er jo heldigt mange kommer ikke så langt, nu skal du så i mindst en arbejdes prøvning og du skal til special læge og have en udtagelse, inden du kan komme vider.

Om du behøver hjælp, ved ingen før du komme meget længere hen i systemet, det kommer meget an på hvad lægen siger, er der nogen muligheder for bedering af din arm, skal de afprøves inden du kommer vider, så sygepenge til dec. er ikke ret længe.
Har du været ved en fys, ellers skulle du måske komme i gang med det , så det er afklaret og hvad med medicin, tænker du har smerter?
Har din ejen læge nævnt noget der måske vil hjælpe, skal det også afprøves, hvis du kan få rykket læge tiden frem, så gør endelig det, lige pludselig er dine sygepenge slut.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 14:18   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Snak med lægen om det er en god ide med smerteklinik - det skal nok prøves på et tidspunkt, så er det godt at komme dem i forkøbet, og ikke skulle vente på at komme på smerteklinik til hvis/når alt andet fejler
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 22:38   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan gå ind og fritlægge nerven og flytte den om på den anden side af armen, der lægges den i fedtvævet.

Det kan afhjælpe gener alt efter hvilke gener det er man har.

Det skal helst gøres inden selve nerven har taget varig skade, så det er ikke en operation man skal vente 10 år med at få..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension