K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 12:25   #1
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Sygemeldt og nu Gravid ?? Hvad sker der nu ?????


Puhaaaaaa
Jeg har været sygemeldt siden juni 2012. Og er lige blevet smidt ud af sygedagpenge....

Nu står jeg uden indtægt fra kommunen, men fandt ud af i går at jeg søreme også er gravid !! (Efter 6 års barnløshed)

Jeg kommer først rigtig til at nyde det, når jeg lige vd hvordan jeg tackler den situation jeg er i nu og hvad det har af betydning ..

Hvad har det af betydning for mig i kommunens øjne ???

Nogen som kan give mig et godt råd eller har været i samme situation ?


Min sag:
Jeg blev sygemeldt i juni 2012 efter 10 år på arbejdsmarked pga angst, ptsd og 2 tennisalbuer.

Jeg har siden juni 2012 t.o.m 30-6-2013 modtaget sdp. Jeg er i de 52 uger på ingen måde fået hjælp af kommunen til afklaring og det man kalder ressourse profil ( tror jeg det hedder) intet! Hver gang jeg mødte op hos min sagsbehandler sagde hun at hun vurdere at jeg er for syg til at deltage i et aktiv tilbud eller andet.
Men i december 2012 anmoder hun min psykolog om en "vurdering" hvor min psykolog skriver at jeg skal starte med at arbejde i 2-3 timer dagligt og onsdag fri og at der i min situationer brug for skåne hensyn.

Min egen læge vurdere det samme og giver kommunen besked. Og min egen læge henviser mig til en Psykiater men der er optil 1 års ventetid.

Jeg har så min PFA pension, som udbetaler mig 9.500 kr før skat hver måned så længe jeg er syg. Så JEG kontaktede dem og spurgte om de ikke kunne hjælpe mig med at få en hurtigere tid til en psykiater og noget behandling til min tennis albuer. Kommunen kunne nemlige ikke hjælp.

PFA henviser mig 7 dage efter til en privat Psykiater som jeg har gået hos siden april og de henviste mig til Quick Care for at få afklaret det med min tennis albuer. Fysioterapeuten hos Quick Care skriver i vurderingen at jeg Har brug for skåne hensyn da min 2 tennisalbuer har meget nedsat funktion. Denne vurdering giver jeg min sagsbehandler i Maj måned 2013 samtidige med at jeg fortæller hende at min psykiater som jeg går hos har givet med diagnosen PTSD ligesom min egen læge og psykolog og jeg fortæller at der er fremskridt og gerne vil videre i forløbet for at komme i arbejd igen hurtigst mulige.

D 4 juni til samtale hos min sagsbehandler siger hun at min sdp stopper den 30-6-2013 da den IKKE kan forlænges. Jeg fortæller hende at min psykiater siger at jeg er klar indenfor 2x52 uger og det er jo en af de regler for forlængelse.

Min sagsbehandler siger at hun ikke ønsker at få en vurdering af min psykiater ( så den sidste vurdering hun selv har bedt om er fra dec.2012 fra min psykolog)

Jeg går derfra med et brev om partshøringen senest d. 10 juni 2013.

Samme dag har jeg en tid hos min psykiater som bla skriver til kommunen at prognosen er god til at jeg er rask indenfor 2 x 52 uger og kan starte med at arbejde hvis jeg fortsætter behandlingen. Den modtager min sagsbehandler d. 5 juni 2013.

Min partshøring aflevere jeg d. 10 juni og den 13 juni får jeg afslag.

I sidste uge var jeg hos kommunen og allerede d. 8 juli 2013 skal jeg til samtale med henblik på afklaringen . Det var præcis det jeg var for syg til ifølge min sdp sagsbehandler.
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 12:38   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Du kunne evt. starte med at

Evt. starte med at læse den her

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...gedagpenge.pdf

Herefter beslutte hvad din plan er sammen med kommunen

enjoy og tillykke
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 12:46   #3
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Tak, har lige læst det igennem men kan ikke rigtig se nogen steder noget med min situation ( gravid )

Jeg skal sende en klage til dem inden 28 dage, men hvad sker der med afklaringen når man er gravid? Og hvad bliver min barselsindtægt.. Det må jo ændre et eller andet tænker jeg.?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:17   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du jo kan klage over afslaget på forlængelse af sygedagpenge..

Men at du nok pt ryger over på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144899

Du kan se kontanthjælpssatserne her... det har betydning hvor gammel du er, og der er en højere sats hvis man er gravid under 25, så man får den høje sats for over 25.
Og så stiger den igen når du bliver forsørger..

Med hensyn til afklaringen kan det blive et problem, men du kan aktiveres indtil du går fra på barsel, alt efter om din sygemelding tillader at du aktiveres..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:49   #5
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Hvis jeg fortsat er sygemeldt indtil jeg skal starte på min barsel får jeg så kontanthjælp eller barsel ydelse ? Ved du det?

Jeg bor med min kæreste som er på kontanthjælp ..
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:07   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du får medhold i anken og får retten til sygedagpenge tilbage, vil du have ret til barselsydelse.

Hvis du ikke opfylder kravet til sygedagpenge, kan du ikke få barselsdagpenge.

http://www.norden.org/da/norden-for-...rsel-i-danmark

Så som det ser ud nu, vil du kunne søge kontanthjælp.. og da din pension er pga nedsat erhvervsevne bliver den vist ikke modregnet, og så er du jo rimeligt godt stillet.

Men klag nu over stoppet af sygedagpenge og vedlæg den erklæring hvor der står du vil kunne vende tilbage indenfor 52 uger.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:08   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du får sygepenge, og det tror jeg ikke du vil få, de vil bruge det i mod dig at du er gravid, vil du forsat få sygepenge i barsel tiden, ellers vil du få kh også mens du er på barsel
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:09   #8
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Anja, hvis du er på kontanthjælp op til barslen, så er det også kontanthjælp i din barsel - blot med 'stemplet' fredet - så du får ro under din barsel.. Og tillykke
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:17   #9
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Okay. Det er simpelthen så frusterende og reglerne er så uoverskuelig

Jeg kan bare mærke at alt det her gør mig så deprimeret og det tager bare alt energien fra mig

Min tanker flyver rundt at jeg overveje at raskmelde mig og kom ud af alt det her rod. Og så må jeg få dagpenge og kæmpe mig igennem et job og så få lov til at få min barsel og leve normalt uden alt det her stress og rod !
Lige nu vil det bare være det nemmeste at kom ud af alt det her, så min hverdage kan hænge sammen..

Jeg går konstant og tænker: Hva nu, hva nu? Så jeg ikke kommer ud hjemmefra eller orker at lave noget derhjemme. Energien er bare væk og jeg er på ingen måde optimist

Nu sku det lige ud..... Men ved ikk om det måske bare er bedst og vente på afgørelsen når klagen bliver sendt... Men det kan jo tag 9 mdr har jeg fået at vide ... Puhaa
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 14:29   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at hvis der er en grund til at du er sygemeldt, så knækker du alligevel på at blive sendt ud i alm aktivering eller arbejde..

Din fagforening skal først anerkende at du er rask, før du kan komme på dagpenge, og du bliver sikkert sendt ud med det samme, for at tjekke det.

Så sæt Jer ned og prøv at regn på økonomien, og lær så at klare Jer for det I fremover kan få, og søg evt en billigere bolig hvis det er det der skal til.

Fra 2014 bliver samboende jo også forpligtet til at forsørge hinanden, og det betyder at det du vil kunne få mere i dagpenge, bare bliver modregnet i din kærestes kontanthjælp, så Jeres samlede økonomi bliver alligevel ikke bedre af det.

Hans kontanthjælp stiger så også når han bliver forsørger, og I vil kunne få en del i børnepenge.

Sæt Jer ned og lav et regnestykke, gå evt. på kommunen og få hjælp til det, hvor i regner alt ind, så I ved hvordan økonomien ser ud under barsel..

Og begynd allerede nu at kigge efter brugt barnevogn osv i den blå avis, så alle udgifterne ikke kommer på en gang..

Og tillykke med den lille ny.. det skal nok gå alt sammen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gravid og hvad ydelse Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 9 20-06-2013 16:44
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Sygemeldt og gravid med tab af erhvervsevneforsikring Mettina1975 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 19-12-2012 10:32
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Hvad sker der mon nu. zakko Spørgsmål ang fleksjob 10 23-05-2010 11:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension