K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 13:28   #1
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Hvad skal jeg gøre

Sad lidt på Google og søgte rundt, for er meget træt af systemet..

For at fortælle kort om mit liv der de sidste 10 år ikke har været særlige spændende, det hele startede i 2001 hvor jeg begyndte af få det skidt physisk, var så syg lidt på arbejde osv gennem de næste 6-7 år, så ville skæbne jeg faldt ned i 2008 hvor jeg fik en del skade på nakke, skulder og hovede, kommunen var umulige at danse med, skal sige jeg i foråret 2009 kom ud af mrdicin for physisk lidelser, ulykken skete i efteråret 2008, jeg kæmpede med kommunen for ville lave noget men ikke side sammen med ja undskyld men mennesker deraldrig kommer videre, jeg flyttede derfor til udlandet august 2009 og kom helt på kant med det hele, godt job osv i april i år 2011 kom jeg så til danmark for at se mig omkring, og ville skaden så ikke jeg savede mine fingere af på venstre hånd..

Har så været på kommunen og tilmelde mig systemet for at få penge mens jeg venter på jeg må stikke af igen, men en tanke jeg har fået er det umuligt at søge pension..? min første ulykke har givet mig 15 % varig skade og den her tæller da nok 30-40 % hertil kommer der physiske.

Håber på et svar.
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 14:21   #2
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
Hejsa

Hej Poul:

Jeg kan godt forstå det er frustrerende for dig. Jeg har også kun bøvl med min kommune og har haft det siden jeg kontaktede dem i 2006 angående økonomi da jeg har en psykisk lidelse. Jeg har ikke kunnet få penge fra dem. Jeg har dog hyret en privat socialrådgiver nu der skal hjælpe mig så jeg kan få et fleksjob. Jeg går i intensiv terapi nu for min borderline. Kommunen har også taget min bostøtte fra mig pga besparelser. Det duer bare ikke for mig.
Min private socialrådgiver har nu anmodet om aktindsigt i min sag hos kommunen.
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 01:10   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du kan arbejde, kan du ikke få pension.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 10:15   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At du har hhv 15 og 30-40% har absolut intet at sige i forhold til kommunens vurdering af din arbejdsevne, de er hamrende ligeglade med hvad forsikringsselskaberne vurdere og ikke vurdere, det har INTET med systemet at gøre.

For at blive tilkendt FP skal ALLE muligheder for tilknytning til arbejdsmarkedet være afprøvet, du skal have gennemgået en hver form for mulig behandling (også selv om at det er formålsløst i forhold til arbejdsevnen) din arbejdsevne skal afprøves via arbejdsprøvninger (1-3 stk) og der efter vil kommunen så vurdere din arbejdsevne som skal være under 8 timer ugentligt.

Nok står der intet sted i lovgivningen noget om timeantal for værgen fleks eller FP, men det ændrer ikke på der er sat en ca standart (som der så sagtens kan afviges fra, mere fast er det altså heller ikke)

Under alt det her er der en masse parpir nus der skal overstås, der skal laves en ressourceprofil (eller arbejdsevnevurderingsjournal, som godt kan virke grænseoverskridende, fordi den beskriver dig som person, ikke kun dine fysiske evner) div speciallæge undersøgeler træning medicinering møder og jeg skal komme efter dig.

Når/hvis du så tilkendes FP, vil du blive brøk FP´er, fordi du har været ude af landet, dvs du har ikke ret til fuld FP udbetaling... en rigtig DF regel du er ikke rigtig dansker længere så dig gider vi ikke have her i landet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 21:05   #5
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Hejsa,

Nu er det længe siden jeg har været her inde, men har ikke ville skrive en masse uden at vide hvorfor..

Men har været i arbejdsprøvning, og det er kommet frem jeg maks kan arbejde 10-12 timer om ugen, og det med faste tider skal jeg ikke have da det gør mig 100 % rundtosset.

Skal nu bare vente tålmodigt på hvad kommunen siger jeg skal have, de har sagt jeg ikke kan arbejde 37 timer.. Hvad får jeg..? pension eller flexjob..?
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 21:31   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man kan jo KUN gætte og der hvor jeg kommer fra visiter man til flex bare der er 5-6 timers arbejdsevne.

Så ud fra de få oplysninger vil jeg gætte på flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 13:07   #7
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Hej igen,

Ja det er ikke nemt, talte med kommunen torsdag hun sagde jeg skulle have noget der hedder flex timer, og det bestemt ikke er flex job..

Men hvordan pokker kan de bare trække dig rundt i salen og sige det ene og andet uden at vide rigtigt hvad de vil tilbyde mig..?

Vil bare gerne ud af møllen så jeg kan få et normalt liv igen, enten som det ene eller andet.
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 14:13   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Povl Se meddelelser
Hej igen,

Ja det er ikke nemt, talte med kommunen torsdag hun sagde jeg skulle have noget der hedder flex timer, og det bestemt ikke er flex job..

Men hvordan pokker kan de bare trække dig rundt i salen og sige det ene og andet uden at vide rigtigt hvad de vil tilbyde mig..?

Vil bare gerne ud af møllen så jeg kan få et normalt liv igen, enten som det ene eller andet.
Jeg ved ikke lige, hvad de mener med flextimer (synes du skal have en bedre forklaring på, hvad hun/han mener med det), når du siger, det ikke er fleksjob... Jeg mener også, at fleksjob bør komme på tale... altså hvis der ikke er andre muligheder længere (behandlingsmuligheder og varigt nedsat arbejdsevne).

Hvis du synes de blot trækker sagen ud, kan du evt. prøve at søge fleksjob på det foreliggende. Men synes du skal søge aktindsigt i din sag, så du kan se, hvad de egentlig har - og så evt. vedlægge nyere lægeoplysninger til din ansøgning om fleksjob.... De skal så behandle ansøgningen efter de gældende regler...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 08:03   #9
Povl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Povl er ny på vejen
Godmorgen,

Både fysisk og physisk har jeg varig mén, mangler lidt fingere, og har kun 50 % bevægelighed i nakken efter en anden ulykke, samt jeg har angst anfald og socialforbi.

Alle læge papire er fra august 2012 så de kan ikke blive mere nye, men har en fornemmelse af de vil trække mig til de nye regler kommer 1 januar for er det ikke noget med de skal suplere op hvis jeg får flex job..? min mdr. løn før sidste ulykke i foråret 2011 var brutto kr. 55000, i gennemsnit 12 før ulykken.

Men hvor pokker skal man søge hjælp til at få tingene igennem..?
Povl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 08:14   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kan sagtens tage flere år at få igennem.. og hvis din sagsbehandler taler flextimer, mener hun måske at hvis du fik et job hvor du kan flexe og møde som du vil, kan du måske alligevel komme op og blive selvforsørgende med de ca 20 timer.. så måske kræver det en arbejdsprøvning mere.

Med den arbejdsevne du er vurderet til, kan du godt afskrive pensionsmulighederne, som reglerne er nu, bliver folk visiteret til flex ned til 6 timer, og efter nytår bliver det ned til 2 timer.

Selvom du visiteres til flex nu, vil de nye regler gælde hvis du først finder et job efter nytår, eller senere bliver arbejdsløs og skal have nyt job.

Arbejdsgiverne trækker også lige vejret og vurderer om det bliver billigere at ansætte efter nytår.

De nye regler bliver at arbejdsgiveren betaler dig mindsteløn for de timer han vurderer at du yder.

Hvis du er der f.eks 12 timer og han vurderer at du kun er 50 % effektiv med de skånebehov der er, skal han betale dig mindsteløn for 6 timer.

Kommunen supplerer så op med et max på 16700,- om måneden.

Af det beløb skal så trækkes 30 % af din løn op til de første 13.000 du får brutto incl pensionstillæg, og 55% af de sidste.. for at beregne det supplement du så får.

Det betyder at ved en løn på 36.400 er man helt udtrappet og får intet tilskud fra kommunen.

Sidst redigeret af Pip; 23-10-2012 kl. 08:19.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension