K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2014, 12:22   #61
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja morfinen kan have en del bivirkninger men jeg har heldigvis ikke de problemer længere. Vand vand vand hjælper godt for mig . Det er uanset konsistensen for mig .. Selv når jeg skal tisse ...

Jeg har brug for at få en helt masse afvise om nervens opbygninger så jeg har bestilt tid på Hamlet hos en neurolog . Jeg tror det vil give mig en bedre forståelse for min situation at jeg forstår det .

Nu er jeg kommet til at stå og tænke på hvis kommunen finder på at sætte mig over på en kontanthjælp når min arbejdsprøvning er slut . Kan det så egentlig ikke svare sig at blive gift med min kæreste ? Så han kan få mit fradrag , så vil vi jo ihvertfald få de penge udbetalt. Ved godt at det er mindre penge end nu . Men det er vel bedre end nu også kan vi vel søge om økonomisk tilskud til vores 2 børn i børnehaven ?

Er der nogen som er inde i de kontanthjælps regler ?

En anden mulighed jeg har tænkt er at tage et arbejde i de 2 mdr det kræver for at få sygedagpenge . Jeg ved at jeg kommer til at være døden nær i de 2 mdr. Men jeg så må fylde mig morfin. Men hvad skal man gøre ? En ting er at jeg er syg og har så mange smerter . Men det skal ikke gå mere ud over min familie end det i forvejen gør. Jeg har et hjertebarn og en der er sanseoverfølsom og det vil være katastrofalt at skulle forlade huset .

Som i nok kan høre går der 1000 tanker igennem mit hoved ...

What to do???? Hvilke muligheder har jeg hvis og i så fald at min sag ikke kører som den burde, ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 12:38   #62
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Om du selv kan bruge dit fradrag afhænger jo af, hvad du får udbetalt. Er din indkomst større end fradraget, ja så udnytter du det selv. Alle kan søge om frplads alt. delvis friplads i institutioner. Håber mange af dine bekymringer ikke kommer til at bliver opfyldt, så du kan få lidt ro i sindet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 12:47   #63
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak

Det jeg tænker på er at hvis de finder på at gøre sådan med mig at jeg kommer på kontanthjælp . Så vil jeg jo ikke få noget udbetalt eller meget lidt udbetalt og derfor ikke vil komme op og bruge hele mit fradrag pga min kærestes indtægt på 25000 om måneden . Så tænker jeg på at hvis vi nu gifter os så kan min kæreste få mit fradrag og vi derfor kommer til at udnytte det fuldt ud .
Også kommunen trækker fuld procent uden fradrag af det kontanthjælp som de nu vil udregne jeg får .

Og samtidig kan vi så søge om tilskuddet til børnehaven . Må man gøre sådan og kan det svare sig økonomisk at gøre det på den måde ?

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis de finder på at gøre sådan . Har også overvejet muligheden at flytte fra min familie men hvor er det tarveligt hvis jeg skal drives væk fra min familie fordi jeg er syg .
Jeg vil ikke være dem til en større belastning end jeg er så håber så inderligt at det ikke bliver tilfældet .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 15:01   #64
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror du ikke du skulle trække vejret og se hvad der sker, i kan jo hurtig giftr jer hvis det er det i vil, men måske går det godt med din sag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:08   #65
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du har noget ret .
Jeg har bare altid lært at forberede sig på en plan a,B,c og d
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:51   #66
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er godt at tænke sig om men man skal måske også passe på iike slide sig selv op.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 18:01   #67
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nemlig men man må godt være forberedt på det værst tænkelige så kan man kun blive glædeligt overrasket :-)
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 22:51   #68
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Jeg går med bind nu fordi jeg ikke kan holde på afføring efter operationen og jeg er kun 44 år med 3 børn Det er derfor jeg siger igen pas på pas på jeres fordøjelse.
Souad
Det gør mig oprigtigt ondt, at læse om dine problemer.

Jeg tager ikke morfin, "kun" Dolol, men selvom jeg spiser en skål råkost lavet af revne gulerødder, rødbeder og æbler 2 gange om dagen, undgår brød udover rugbrød, indtager kun sjældent mælkeprodukter (som også virker stoppende), så er jeg alligevel nødt til, at bruge afføringsmiddel dagligt.

Ofte kommer jeg til, at tænke på denne:
"Chefen

Den gang da kroppen skabtes, ville alle kropsdele være chef !

Hjernen sagde : "Da det er mig, der kontrollere alle kropsdele og tænker for alle, vil jeg være chef".

Men benene sagde : "Da det er os , der bærer kroppen derhen, hvor den vil hen, så vil vi være chef".

På samme måde forsatte øjenene, hænderne, hjertet og lungerne - alle med påstand om, at de ville være chef.

Til sidst sagde røvhullet, at man skulle vælge ham til chef.

Alle lo og syntes, at ideen var fuldstændig absurd - at få et røvhul til chef !

Så blev røvhullet meget fornærmet, snørede sig sammen og nægtede overhovedet at fungere.

Som følge deraf fik hjernen feber, øjnene skelede, benene blev svage og hænderne hang slappe ned, ja selv hjertet og lungerne havde besvær med forsat at arbejde.

Til sidst bad alle hjernen om, trods alt, at lade røvhullet blive chef.

Og sådan blev det.

Alle andre måtte nu arbejde, mens røvhullet bare sidder og laver en masse lort !!!

MORALE :

For at blive chef behøver man ikke være et geni, blot et ganske almindeligt røvhul
."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 10:32   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør tjekke, om du IKKE har en pensionsdækning, hvori der ofte også er en forsikringsdækning.

Dette er også en løbende ydelse, du dels kan få på sygedagpenge, og dels, hvis du kommer på ægtefælleforsørgelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 01:06   #70
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Vovse - Smiler den er god . Den må jeg huske ) og nemlig ... Sikke en morale , den tror jeg de ledte af os kan nikke genkendende til ...


Popia- er det en forsikring som automatisk bliver udbetalt ved sygdom eller skal jeg henvende mig til dem ?
Jeg har pensam ...
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension