K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2007, 15:49   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Sikke noget ...det er ikke sjovt det du går igennem.

Så længe sagen er under behandling så mener jeg du er berettiget til sygedagpenge .

Kontanthjælp er jo ingen løsning på din fremtid og du kan slet ikke få nogen hjælp så det er helt ude I hampen...

Jeg mener du skal også anke at dine sygedagpenge bliver stoppet ...


Jeg ville anke et stop af sygedagpenge ud fra at jeg var blevet nægtet førtidspension og derfor måtte formodes stadig at være i et afklaringsforløb, om den går ved jeg ikke, men det er værd at prøve og uanset hvad så SKAL din kommune finde ud af noget andet der kan gøre dig selvforsørgende , og jeg kan forestille mig at det må være rettet mod fleksjob ...
du skal ikke finde dig i at blive parkeret i et hjørne
Citat af Hejdien.

vent lige til nogle andre kommer og svarer... Læs Hejdiens Indlæg til dig igen.

Hold modet oppe selvom det må være svært...spørg din fagforening om det med sygedagpenge eller send selv en anke .

jeg krydser alt hvad der kan krydses for dig..

det kan meget vel være at du vinder sagen...husk det..

Sidst redigeret af Stella; 28-08-2007 kl. 15:53.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 16:20   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
I lov om sygedagpenge står der I kapitel 9 :

Kapitel 9

Forlængelse af sygedagpengeperioden

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.


Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Sidst redigeret af Stella; 28-08-2007 kl. 16:23.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:05   #13
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
For kommunens vedkommende er sagen afsluttet, det vil sige at den første markerede går ikke.

§28 kan tolkes på mange måder... det er jo sagsbehandlerens vurdering at jeg ikke kan revilideres til fleks- eller alm. job. Derfor har hun indstillet mig til førtidspension. Men nu hvor den er afslået, vil de hellere tabe mig på gulvet end at fortsætte afklaringen...?

Lidt update, jeg har skrevet en kommentar til psykiaterens slutattest:

Vedr. Statusattest fra Psykiatrien i Region Sjælland dateret 9/5 2007. Forfattet af Jørn Nissen.

Jeg må påpege at denne attest er skrevet af en psykiater der kun har set mig 1 gang.
Den eneste samtale jeg har haft med denne psykiater var samme dag jeg blev afsluttet fra Psykiatrisk Center Nord.
Der er således tale om en speciallæge der ikke har fulgt mig i mit behandlingsforløb og står derfor undrende over for at han har foretaget en udtalelse vedr. min helbredstilstand.
Jeg vil anmode om, at der i min fortsatte pensionssag vil blive set bort fra udtalelsen og at der i stedet vil blive brugt alle de andre erklæringer som der er skrevet af de behandlere som der har kendskab til mit sygdoms- og behandlingsforløb.
Jeg står naturligvis til rådighed såfremt det er nødvendigt at få foretaget en ny lægeerklæring.

Jeg er ikke tilfreds med hans udtalelse, idet han vedr. min behandling påpeger at "det ikke kan udelukkes, at andet sted - i andre hænder, eller under andre omstændigheder kan profitere - som det ofte vil være tilfældet."
Som jeg læser det, mener han at Psykiatrisk Center Nord ikke har været kompetente nok til at behandle mig..?
Jeg mener også at det er en ekstrem bred udtalelse. Skal jeg i behandling hos samtlige psykiatere før det er sikkert at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder?

Han påpeger at der skulle være mulighed for bedring ved kognitiv adfærdsterapi?
Jeg har allerede været i psykoterapi hos psykolog Stine B. Møller.
Dette gav ikke nogen positiv effekt, hvorfor jeg ikke kan se, at det pludselig skulle være anderledes.

Endvidere råder psykiateren jer om at indhente nye og mere uddybende oplysninger, dette er ikke blevet gjort - hvorfor?

Min egen praktiserende læge finder det iøvrigt besynderligt at der ikke er indhentet en generel sundhedsattast forud for beslutningen om tilkendelse af førtidspension.
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:43   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
din sag er da anket ikke ? så skal kommunen have 4 uger til at ændre afgørelsen eller sende sagen videre til ankestyrelsen eller det sociale næve...eller hvis det har fået et nyt navn nu ...BM nævnet...ahrrrr de ændrer alting og det er ikke til at finde ud af...

Men din fagforening anker sagen Ik ? Så kan din kommune ikke bare afslutte sagen...

Hjælp Hejdien...ved du noget om det ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:45   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
labratz jeg ved godt at jeg ikke svare dig så meget her i tråden , det er også selv om der er en del der undre mig i din sag, grunden til det er at jeg er bange for at komme til at mudre det til og gøre det hele endnu mere forvirrende når du nu har din fagforening til at køre din anke sag for dig

Men jeg vil gerne høre om kommunen med afslaget skrev hvad der ellers var af muligheder for dig, jobfunktioner evt fleks eller revalidering .

jeg formoder at din fagforening allerede har sendt anken med det der allerede er skrevet ?

og er der nogen der har tænkt på at anke din stop af sygedagpenge ?

grunden til at jeg spørger er at man i min sag også stoppede min sygedagpenge for bagefter at videreudrede mig og kort efter tilkende mig fleks job , det gav mange år på kontanthjælp kontra ledighedsydelse, så jeg ville som skrevet før , kæmpe med næb og klør for at de holdt sig fra min sygedagpenge
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:48   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
he..he..he..det var hurtigt Hejdien du kom ...he.he..he...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:55   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja ja se bare jeg kan være hurtig en sjælden gang he he (og her indrømmer jeg så lige at jeg slet ikke havde set det du havde skrevet ) så to tanker en sjæl
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 19:21   #18
labratz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2007
Indlæg: 12
Styrke: 18
labratz er ny på vejen
Fagforeningen anker afgørelsen.
Samtidig vil jeg bede dem anke dagpengestoppet.

Der står i mit afslag at der er peget på fortsatte behandlingsmuligheder.
Der står således hverken hvad jeg kan gøre eller noget.

Men min sagsbehandler sagde at jeg fortsat kan være under afklaring på kontanthjælp (kr. 0).

Så blev jeg også nødt til at spørge hende hvordan hun havde tænkt sig at jeg skulle kunne møde op når jeg ikke engang havde råd til mad........ Nu hvor jeg ikke får en krone....

Om fagforeningen er med eller ej er jeres input vigtige. Det er jo ikke altid at man får det hele med og så er det rart med lidt hjælp udefra *SS*

Sarah

Sidst redigeret af labratz; 29-08-2007 kl. 19:36.
labratz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 00:14   #19
matilde
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
matilde er ny på vejen
hej, kan man får førtidspansion pga. discusprolaps i nakke .
matilde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 10:12   #20
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Matilde
Først, velkommen til K10
Først lige et slags svar, efter min bedste vidende
Førtidspension kommer kun på tale, efter sagsbehandling efter arbejdsevnemetoden ifølge lov om aktiv beskæftigelse ( LAB i forkortet)
dvs. alle behandlingsmetoder skal være prøvet og det skal være udelukket at kunne klare revalidering, eller evt. fleksjob.
Men.. Du har postet denne i en gammel tråd, og det burde have været en ny tråd, men jeg vurderer Du ikke har vidst hvordan
Du kan oprette en tråd (din egen personlige spørgsmålrubrik)ved at klikke på : "Forum kategorier" i øverste menu tværlinie og så klikke på den kategori som passer bedst til dit spørgsmål, for dit ville "Spørgsmål om førtidspension" i sektionen " Sagsformidlerhjørnet" være passende( Det er jo også her Du er havnet ). Når Du der har valgt dig ind, skulle du have klikket på " Ny tråd" og skrive f. eks FTP ved discusprolaps i nakken som overskriftslinien og så uddybe lidt i selve tekstfeltet bagefter

Igen, velkommen til

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension