K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 11:25   #1
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Her kan du få uvildig rådgivning

Når man er i systemet og gang på gang oplever uretfærdigheder som man ved MÅ være ulovlige, men bare ikke har styr nok på reglerne til selv at kæmpe imod, har man brug for hjælp. Men hvor? At hyre en advokat er en løsning, om ikke andet for at "skræmme" kommunen, men de er ofte ikke helt inde i reglerne.

For 14 dage blev benene fejet væk under mig, da kommunen sendte et brev om at de ville stoppe mine dagpenge her den 30-11-08 og at de samtidig, på foranledning af lægekonsulentens vurdering, ville have mig i længerevarende psykologbehandling samt til udredning på REVA. Jeg ville godt være med på de punkter, hvis de mente det var nødvendigt, men ikke uden sygedagpenge! Hvis jeg skal på kontanthjælp får jeg ikke en rød øre - og så kan min mand og jeg ikke overskue konsekvenserne længere! Og hvor længe kan kommunen så forlange at "længevarende psykologbehandling" skal vare? Får det nogensinde en ende?? osv.

Derudover havde lægekonsulenten skrevet en vurdering af mig, som er i direkte modstrid med de lægepapirer der er i min sag. Han havde plukket løs efter det han nu syntes og havde taget diagnoser, som jeg slet ikke har, til grundlag for hans vurdering..... jeg/vi var grædefærdige. Hvordan beviser man sådan noget? Hvordan skal lille mig have viden til at argumentere imod???

Heldigvis havde en vaks veninde set en annonce i en avis, for Kompetencernes Hus http://kompetencerneshus.dk/index.htm
Her reklamerede en socialrådgiver med lige nøjagtig det jeg søgte. En der kan tage kampen op mod kommunen, en der kender reglerne og har kompetencen til at vejlde en og være den der har kontakten til kommunen. Hun skriver selv, at hun kan være tovholder og tør gå i dialog med kommunen.

Jeg var nede hos hende i fredags med alle mine papirer under armen. Vi gennemgik dem i to timer - og da havde hun allerede skarpe betragninger som overraskede og hun havde forstået mig og hele problemstillingen, så hun selv kunne færdiggøre min profil.

Nogle af jeg ved, at jeg er blandt dem der har fået en hård medfart hos Eva Black, og som alle andre i samme båd, havde EB skrevet en modbydelig vurdering. Når man sidder med følelserne blandet ind i sådan en sag, kan man ikke altid se skoven for bare træer - men det kunne Lotte. Der er noget i vurderingen som gør at EB faktisk udelukker sin egen vurdering i min sag! .... de af jeg du kunne have interesse i at vide hvad det er, er velkomne til at sende mig en PB. Vil ikke skrive det herinde da vi ved EB kigger med og hun ikke skal have mulighed for at rette "fejlen".

Det korte af det lange er, at jeg nu sidder med en skrivelse til kommunen "Vedr. partshøring og kommentarer til pessourceprofil". En skrivelse der er skrevet med kendskab til lovgivningen, velbegrundede argumenter og oplysninger som kan ændre mit sagsforløb! Der er lagt op til fortsættelse af sygedagpenge samt stillingtagen til fleksjob eller førtidspension. Hvis kommunen nægter den ene eller begge, ja så kan vi sende en anke og er på den måde udenom lægekonsulentes domæne ..... )

Det blev en lang smøre, men jeg føler virkelig det kunne være en hjælp for mage af jer andre som står i samme situation.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tidligere journal i uvildig undersøgelse Tudozani At søge førtidspension 1 29-04-2012 18:35
Hvordan skulle en uvildig psykiater kunne konkluere endeligt ?? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-07-2010 17:27
Uvildig lægekonsulent? Miniature Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 12-06-2010 00:38
Rådgivning søges :-) Allstar Alt det andet 5 17-05-2010 20:48
Gælds rådgivning Supercarla Dit og Dat 2 11-01-2010 22:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension