K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2012, 17:20   #1
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
ydelser

Hej igen,Jeg vil gerne lige forhøre om noget- håber at jeg kan være heldig af få et svar. Som udgangspungt vil kommunen'da ikke blande sig i folks ægteskaber.?? et af'nogle parter vælger at lade sig skille på grund'af'deres økonomi. Jeg mener hvis'jeg personligt engang skulle være så uheldig at miste'mit fleksjob og modtage ledigheds'ydelse ind til der bliver fundet et nyt. - Så vil det da ik have betyding for at jeg er gift .? Det samme gælder vil kontanthjælp'og dagpenge? Dermed kommunden blander sig ikke'hos mennesker med de ydelser'man'modtager at de skal lade sig skille hvis man'ik begår social bedrageri-
:-)
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 17:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Er ikke helt sikker på hvad du spørger om..

Men som reglerne er nu, påvirkes dagpenge og ledighedsydelse ikke af ægteskabelig status..

Men kontanthjælp gør.

Hvis man ikke er gift påvirkes den ikke, men hvis man er gift tæller ægtefællens indtjening med i udregningen, således at hvis den samlede husstandsindtægt overskrider hvad der svarer til 2 gange kontanthjælpssatsen, bortfalder kontanthjælpen helt.

Så er den ene ægtefælle på f.eks dagpenge og han får 17.000 brutto, vil den anden ægtefælle kunne få ca 3000,- brutto i kontanthjælp, hvis der ikke er børn og de begge er over 25.
Er der børn vil de kunne få lidt mere, hvis de er under 25 en hel del mindre.

Og tjener ægtefællen over 2 gange kontanthjælpssatsen, får man ingenting.

Hvis man er under 25, uden børn og gift, betyder det at hvis ens ægtefælle tjener over 13.320 brutto om måneden, kan man ikke få kontanthjælp..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 14:37   #3
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Smile Kommunen

Hej , tak for svar. Jeg er udmærket godt klar over at når man er gift så for man mindre i kontanthælp. Men det er fordi jeg har læst om en hun var på dagpenge og kom så derefter på kontanthjælp ,hun skulle lade sig skille fra sin mand ellers kunne de ikke få det til at gå op med deres økonomi. Det jeg mener er har aldrig hørt om at det er selve kommunen der blander sig i folks ægteskaber når den ene part skal modtage kontanthælp- eller en anden ofenlige ydelse. Altså det har ikke kommunen noget at gøre med- Folk vælger det bare så de kan få det til at køre rundt??
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 16:19   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du misforstår det du har læst. Kommunen blander sig ikke i om folk skal lade sig skille eller ej.

mener også jeg har læst noget for nyligt, hvor der i det skrevne stod noget ala: " så er vi nødt til at lade os skille".

Der er ingen der tvinger gifte til at lade sig skille.

Det er et individuelt valg for gifte at gøre det. Synes bare det er et stort valg at ta' og for nogle er det ikke sådan lige til at gøre.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 17:55   #5
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Smile kommunen

Hej, hvad misforstär jeg? Altså dermed er det folk selv der'vælger og'skal skilles? Og ik kommunen. Jeg fik bare et chok da jeg læstet den aktikel med hende der skulle skilles- men'det var paret selv da valgte det. Som os må v'ære træls. På ledigheds ydelse er der vil ingen rel for hvad manden tjener samt man er gift? Må jeg spørge om noget andet hvad bliver i kaldt jer der rådgiver folk her?
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 18:50   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vi bliver kaldt K10'ere
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 19:12   #7
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Jeg er ikke sikkert på at jeg har forstået indlæg men vil bare præcisere for en god orden skyld at hvis ægtefællerne bliver skilt med henblik på at modtage sociale ydelser ( en slags proforma skilsmisse ) så er det betegnet som socialbedrageri. Man skal være reelt skilt og ikke som om
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 21:16   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vi bliver kaldt K10'ere
Ja, de allerfleste af os er ganske almindelige mennesker, som har været igennem en kamp med det sociale system, kort eller lang.

Undervejs i vores kamp har vi siddet i frustration og ledt efter hjælp på internettet og er stødt på K10, og så er vi blevet hængende.

De fleste af os har selv fået rigtig god hjælp fra K10 og prøver nu, at give lidt af det videre til andre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 21:55   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gin Se meddelelser
Må jeg spørge om noget andet hvad bliver i kaldt jer der rådgiver folk her?
Sakset fra Om K10

Citat:
K10 er oprettet med det formål at syge borgere der er kommet i klemme i systemet, i forbindelse med deres sagsbehandling i kommunerne har et sted, hvor de kan hente råd og vejledning samt støtte fra andre borgere som er i samme situation. Det sig være støtte af lovmæssig art eller moralsk opbakning, det er op til den enkelte selv.
Brugen af K10 går efter konceptet, fra borger til borger, sådan at folk der er kommet lidt længere i systemet har mulighed for at hjælpe feks dem der lige har stiftet bekendtskab med det kommunale system.
Kilde: http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 07:27   #10
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Smile Hej

Hej ,er i forskellige der svarer herinde hehe? Jeg er udmærket godt klar over at når man er gift så for man mindre i kontanthælp. Men det er fordi jeg har læst om en hun var på dagpenge og kom så derefter på kontanthjælp ,hun skulle lade sig skille fra sin mand ellers kunne de ikke få det til at gå op med deres økonomi. Det jeg mener er har aldrig hørt om at det er selve kommunen der blander sig i folks ægteskaber når den ene part skal modtage kontanthælp- eller en anden ofenlige ydelse. Altså det har ikke kommunen noget at gøre med- Folk vælger det bare så de kan få det til at køre rundt?? Men der kommunen så holder øje med om de begår social bedrageri de par der vælger at lade sig skille ? Og ikke andet-
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De løbende ydelser fra ASK Hp1975 Alt det andet 6 16-06-2012 22:38
Ydelser Zeus33 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 18-11-2010 23:31
sociale ydelser Pial41 Alt det andet 7 30-09-2010 12:04
Spørgsmål til ydelser på lån last47 Alt det andet 6 01-11-2009 11:05
Udbetaling af ydelser Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-04-2007 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension