K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 13:09   #1
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
sociale ydelser

Hejsa.
Jeg får på fredag udbetalt sygedagpenge for første gang. Har ellers fået løn under sygdom. Det beløb efterlader ikke meget når der er trukket til betalingsservice. Mit spørgsmål er derfor. Er der overhoved nogle ydelser man kan få når man er enlig forsørger i eget hus. Eller skal man sælge og så bo til leje for at få det til at løbe rundt.
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 15:25   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Du kan søge hel/delvis friplads (selvfølgelig alt efter hvor gamle børnene er). Ellers ved jeg ikke lige, om der er andet.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:14   #3
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Han er 15. Så der er ikke meget friplads der.
pial
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:42   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pia,

Har du ikke en pensionsordning via dit tidligere arbejde ? Herunder er der måske en Tab af Erhvervs evne forsikring (TAE). Denne kan komme til udbetaling i forbindelse med sygdom. Din arbejdsgiver har måske allerede modtaget penge herfra, dette skal du så have efter du er stoppet.

Jeg "opdagede" det først 2 mdr. efter jeg var stoppet hos min arb. giver og det var godt for var der gået 3 mdr. var denne ordning tabt for mig. På pension.dk kan du også se hvilke pensionsordninger du har i øvrigt.

Jeg håber at der er noget for dig at hente der.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 23:06   #5
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Desværre tror jeg ikke der er noget at hente. men måske er der nogen som er klogere end jeg!

Vil dog fortælle at forskellen på mit lønarbejde og satsen på sygedagpenge var ca 100.000 om året (før skat)

Jeg var derfor tvunget til at gennemgå økonomien med tættekam og fjerne nogle udgifter.

Jeg vil dog lige stille et spørgsmål? Regner du med sygdommen bliver længerevarende, kan du inden for en overskuelig tid vende tilbage til dit arbejde?

Hvis det forholder sig sådan, kunne du måske få en aftale i stand med banken så du ikke skal gå fra hus og hjem!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:40   #6
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Det er en kronisk sygdom jeg har og jeg forventer ikke at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg skal i gang med afklaringsfoløbet med henblik på fleksjob eller fp. Jeg har pauselån i banken. Har gennemgået min økonomi og kan virkelig ikke finde noget. Jeg stopper min kapitalpension og børneopsparringen ryger også på standby. Ellers er der ikke noget. Jeg ryger ikke, har ikke bil og er i det hele taget meget økonomisk.
Som om man ikke har nok at tænke på.... Jeg føler mig så ynkelig at man skal gå tiggergang. øv øv
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 11:47   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pial41 Se meddelelser
Det er en kronisk sygdom jeg har og jeg forventer ikke at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg skal i gang med afklaringsfoløbet med henblik på fleksjob eller fp. Jeg har pauselån i banken. Har gennemgået min økonomi og kan virkelig ikke finde noget. Jeg stopper min kapitalpension og børneopsparringen ryger også på standby. Ellers er der ikke noget. Jeg ryger ikke, har ikke bil og er i det hele taget meget økonomisk.
Som om man ikke har nok at tænke på.... Jeg føler mig så ynkelig at man skal gå tiggergang. øv øv
Pia41,

Har du fået checket din pensions ordning fra dit tidligere arbejde, som jeg skrev til dig i mit forrige indlæg ????

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 12:04   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pial41 Se meddelelser
Hejsa.
Jeg får på fredag udbetalt sygedagpenge for første gang. Har ellers fået løn under sygdom. Det beløb efterlader ikke meget når der er trukket til betalingsservice. Mit spørgsmål er derfor. Er der overhoved nogle ydelser man kan få når man er enlig forsørger i eget hus. Eller skal man sælge og så bo til leje for at få det til at løbe rundt.

Måske er en låneomlægning ??? -mange har "reddet" deres bolig ved at omlægge til 30 årig afdragsfrit... -det er så på en måde det samme som at bo til leje... -men inflationen og den naturlige værdistigning på ejerbolig vil arbejde for dig/jer


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dr´s vagthunde revser programmet om sociale ydelser supersus Politik og Samfund 4 13-02-2013 14:13
SKRIV din mening til DR: Er de sociale ydelser for høje? buster Politik og Samfund 5 20-12-2011 09:06
Tilbagebetaling af sociale ydelser Road66 Alt det andet 0 14-10-2010 14:17
Sociale ydelser skal styres af beskæftigelsesministeren @PerChr Politik og Samfund 6 03-05-2009 13:14
Sæt sociale ydelser op. Stella Politik og Samfund 0 28-10-2007 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension