K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 05:25   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er enig med de andre - du skal ikke selv søge §17 fp. Man skal kun søge på foreliggende grundlag, hvis ens sagsakter er så godt beskrevet, at det ville gå igennem på en §18. De mennesker, der skal træffe afgørelsen, har jo kun din beskrevne sag at gå ud fra.
Så den der med at søge selv fordi' jeg jo ved at fp er min eneste løsning, og nu kan jeg bare ikke vente længere på at kommunen får snøvlet sig færdig' går ikke. Desværre. Ellers havde jeg også selv søgt for længe siden. Men fordi min ressourceprofil stadig ikke er lavet færdig, kan min sag overhovedet ikke komme forbi lægekonsulenten (har været der tre gange nu)

Mht arbejdsprøvningen er jeg også enig i at det er vigtigt, du møder op og gør det så godt, du kan. Men, og der er et men.. du må ikke presse dig selv så du bliver mere syg af det. Der står ingen på den anden side og giver dig en medalje

Jeg udviklede panikangst under min arbejdsprøvning, og lider nu den tort at slæbe rundt mrf denne ekstra hæmsko oven i mine andre diagnoser. Og vil du tro det... jeg fik sgu ingen medalje!
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 14-02-2011 kl. 05:32.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 10:02   #12
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg har fortrudt og slettet det indlæg, der stod her.

Sidst redigeret af Hanna; 14-02-2011 kl. 10:09.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 11:56   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg er enig med de andre - du skal ikke selv søge §17 fp. Man skal kun søge på foreliggende grundlag, hvis ens sagsakter er så godt beskrevet, at det ville gå igennem på en §18.
Det er jeg så ikke enig med dig i, der kan sagtens være sager hvor det hele er så rodet og fuld af fejl og mangler, og vedkommende intet har at tabe, ved at søge en §17

I stedet for at blive syltet med ingen indtækt (fordi man skal ægtefældeforsørges på en KHJ) og i stedet for at vente på at kommunen gider tage ens mange mange henvendelser alvorligt, i stedet for at blive bedt om at arbejde gratis, eller evt at skulle finde pengene til transport til en arbejdsprøvning (ud af penge man ikke får)
Så kan det at få rydet op i ens sag via en §17 og anke på afslaget, altså godt gå hen og være ret fornuftigt. Specielt hvis man i forvejen har afslag på reva fordi det er uandsynligt man bliver 100% arbejdsdulig, og har et afslag på fleks... når man så også fårr afslag på FP, har vi en dejlig Helsingør dom, der tvinger ststemet til at hive fingeren ud og finde ud af hvor pokker i søren man hører hjemme.

Men igen det kræver altså at man ikke har noget at miste, ellers er det helt korrekt, så er det en dårlig ide at søge en §17 hvis ikke ens sag er MEGET belyst og HELT tydelig.

Men desværre er systemet sådan at den eneste mulighed en sags-fange, i en sag der er godt rodet og fuld af fejl, OG man har afslag på alt andet end khj, har for at få en endelig afgørelse, er at søge en §17, hvor meget misbrug det end er af systemet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 12:25   #14
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej Raavild.
Jeg er i samme situation som dig.
Havde tænkt at søge en ftp selv, på det grundlag af den første arbejdsprøvning der anbefalede pension, men efter råd fra andre tager jeg imod endnu en arbejdsprøvning

VIGTIGT ER AT MØDE OP HVER DAG.

Held til dig.Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 14:29   #15
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det kan kræve en eller flere arbejdsprøvninger.
Nogle gange kan der argumenteres for førtidspension uden arbejdsprøvninger men når de truer dig på forsørgelsesgrundlaget, så skal du nok ikke vente en human behandling fra den front.
Du kan jo altid prøve at høre deres vurdering af hvorvidt førtidspension er mulig, hvis du søger på det foreliggende? Hvis de vurderer afslag - så skal du ikke risikere at miste dine sygedagpenge

Og ja kender det med at blive truet i tide og utide af inkompetente og uprofessionelle mennesker!! Synd for dem og mere synd for os - men hold ud - der er altid lys forude et eller andet sted!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 18:21   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Mht til, hvad der må skrives...

Må reumatologen skrive :

Erhverv:
Mht bevægeapparatet kan pt ikke klare fysisk belastende arbejde i større omfang, men skulle kunne varetage mere instruktionspræget arbejde, evt lettere kontorarbejde.

Den sætning kæmper Jeg stadig med
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 18:29   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Mht til, hvad der må skrives...

Må reumatologen skrive :

Erhverv:
Mht bevægeapparatet kan pt ikke klare fysisk belastende arbejde i større omfang, men skulle kunne varetage mere instruktionspræget arbejde, evt lettere kontorarbejde.

Den sætning kæmper Jeg stadig med
Ja det må en læge da gerne skrive, hvis det er dennes vurdering
men i forhold til pension, så er den bestemt ikke god

har en nogenlunde samme sætning i min RP
men den samme læge har senere skrevet ubetydelig erhvervsevne i alle erhverv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 11:45   #18
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Så....

...er der møde i dag ! Vil som i anbefaler -ikke - søge på det foreliggende - men forsøge at deltage i arbejdsprøvningen - men for f...... - tankerne kører - flere end der er biler på motorvejen i myldretiden !

Vil forsøge om det kan blive på Reva-centret.
Og sidst - men ikke mindst : Endnu engang tusind tak for alle de varme råd og gode tanker .....kan ikke andet end overvældes over den imødekommenhed jeg har oplevet her.
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøge førtidspension jondal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-12-2012 01:19
Ansøge om ferie??? Lotz01 Spørgsmål ang fleksjob 16 18-02-2012 14:39
Kan man ansøge om fp og samtidig anke sin flexjobsag?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 11:16
hvor tit må man ansøge om ftp? mitte87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2011 04:17
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension