K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2015, 20:56   #1
MrsC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
MrsC er ny på vejen
Fleksjob og udbetaling af løn

Hej

Jeg er ny herinde, og har forsøgt mig med søgefunktionen, men finder kun tråde fra før 2012 der besvare mit spørgsmål, så tænker, at det kan være lavet om efter den nye reform.

Nå, men jeg blev ansat i mit første fleksjob i start Maj, og står nu og skal til at have min første løn udbetalt.

Mit spørgsmål er så;

Hvem udbetaler min løn, gør kommunen det, eller min arbejdsgiver, eller vil jeg få "Løn" begge steder fra?

Og hvis nu min arbejdsgiver lønner fra 1. til 1., så kan kommunen jo ikke nå at udbetale mig her til den første? Eller hvordan foregår det?

Håber sådan på hjælp, da det giver ondt i maven og søvnløse nætter! Og min fleksjob konsulent, er ikke meget bevendt.

Mange hilsner fra C
MrsC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 21:01   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps du vil få løn fra arbejdsgiver for de effektive timer du arbejder

Du vil så fra kommunen få det der hedder flekslønstilskud...

Det bedste du kan gøre for at få alt at vide når det gælder fleksjob og løn...ja det er at kontakte Mik16....ja det hedder han herinde....han hedder Mikael og er en vældig flink fyr som ved alt om fleksjob og løn

Du kan skrive en mail til ham på denne mail adresse [email protected]

Du kan ikke kontakte ham via privatbeskeder herinde da du ikke har skrevet 5 indlæg endnu...

Men send ham en mail og fortæl ham at du har fået hans adresse herinde fra...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 21:10   #3
MrsC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
MrsC er ny på vejen
Åh, tusinde tak for svar, det vil jeg prøve! :-)
MrsC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 21:54   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Vil du ikke være sød at give os Mik's svar her i tråden. Jeg vil personligt gerne vide hvordan det foregår med udbetaling af løn og fleksløntilskud, da jeg forhåbentligt selv snart vil stå i den situation.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 22:07   #5
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Du vil få løn for det effektive timetal fra din arbejdsgiver,
fra kommunen får du så tilskuddet udbetalt, umiddelbart udregnet ud fra sidste måneds løn.

Jeg fik udbetalt fra kommunen til tiden første gang, et anslået beløb (fra kommunen) udregnet fra det antal timer jeg var sat til effektivt.
Måneden efter blev der så korrigeret ind til det rigtige beløb (og jeg fik lidt ekstra der var overset i første udbetaling)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 22:16   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak Steine

Det var det med om man også fik fleksløntilskud den første måned og hvordan det blev udregnet, jeg var i tvivl om.

Sidst redigeret af Akvamarin; 21-05-2015 kl. 22:19.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 22:20   #7
MrsC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
MrsC er ny på vejen
Michael´s svar var som følgende, og som i øvrigt gav mig en del ro!

"1. Ja du modtager løn 2 steder fra.. Din løn fra arbejdsgiveren som alle gør.. Og et fleksløntilskud fra kommunen reguleret alt efter hvad du får af løn i jobbet.

2. Første måned så beregner kommunen dit tilskud efter den forventet løn.. Altså efter aftalen.. Næste måned så ser de på HVAD du rent faktisk fik i løn, og efterregulere så.
Anden måned så beregner de efter 1. måneds løn. Så de er altid en måned bagud ifht. lønnen. Altså vil løn for maj, give tilskuddet for juni.. o.s.v. Så på den måde kan du altid få dit tilskud den sidste bankdag hver måned. "
MrsC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 22:32   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak MrsC

Jeg var lidt bekymret for om de ville sige man ikke fik fleksløntilskud den første måned.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 22:34   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm måske jeg er forkert på den...men er ledighedsydelse ikke bagudbetalt....

Altså den måned man starter i fleksjob...ja der får man ledighedsydelse....og fra måneden efter ja der modtager løn for de effektive timer fra arbejdsgiveren og så flekslønstilskuddet fra kommunen...

Man kan læse om løn og fleksjob her http://www.foxylex.dk/beskaeftigelse...ven/#§70e-stk1

Edit...der var i godt nok hurtige
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 23:13   #10
MrsC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
MrsC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hmm måske jeg er forkert på den...men er ledighedsydelse ikke bagudbetalt....

Altså den måned man starter i fleksjob...ja der får man ledighedsydelse....og fra måneden efter ja der modtager løn for de effektive timer fra arbejdsgiveren og så flekslønstilskuddet fra kommunen...

Man kan læse om løn og fleksjob her http://www.foxylex.dk/beskaeftigelse...ven/#§70e-stk1

Edit...der var i godt nok hurtige
Ninja!...
MrsC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension