K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2015, 19:25   #1
miki35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
miki35 er ny på vejen
ledighedsydelse og aktiv jobsøgende

Jeg har været ledig fleksjobber siden januar 2015, efter 9 mdr. i fleksjob.
Jeg har lige være til samtale hos sagsbehandleren hos kommunen og fik her ordre på at være aktiv jobsøgende (hvilket jeg hele tiden har været), hvilket vil sige at jeg skal søge 2 job om ugen. Derudover er det blevet mig pålagt at jeg skal taste de job ind som jeg søger i joblog på jobnet.dk.

Det må jeg indrømme at jeg ikke lige havde set komme, altså kontrol før tillid. Så nu er mit spørgsmål kan de tvinge mig til at søge 2 job om ugen?

(før kunne jeg godt finde på at søge 3 job i en uge og et job i den næste), så nu er det fleksible væk og kvaliteten er væk i jobsøgningen.

Og næste spørgsmål kan de godt pålægge mig at skulle taste ind joblog?

Kontrol får mig til at stejle og de har aldrig tilkendegivet at jeg ikke var aktiv jobsøgende.
Jeg har overholdt alle mine aftaler med jobcenter/kommune og det var mig selv som fandt praktikplads og arbejde sidst.

Hvad siger i?

Med venlig hilsen

Michael
miki35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2015, 19:36   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jep, det kan de godt og det med at bruge jobnet er blevet et lovkrav som man skal opfylde for at modtage ledighedsydelse.

Det er lidt forskelligt fra kommune til kommune hvor mange job man skal søge, men i virkeligheden er det ikke meget forskelligt fra alm. Arbejdsløse som indtaster via fx. A-kasen hvilke job de søger

Det er ihvertfald en dødsdømt kamp at indlede for det eneste der komme ud af det er mistet ledighedsydelse.

Jeg oplevede selv at skulle oprette cv m.v i jobnet selv om jeg ar sygemeldt flekser og selv jobcenteret fandt det lidt til grin, men gjorde jeg det ikke kunne jeg ikke modtage ledighedsydelsen, så jeg lockede ind på de tidspunkter som jeg skulle og krydsede af at jeg havde set jobopslag o.s.v indtil min pensionssag var færdig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2015, 19:54   #3
miki35
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
miki35 er ny på vejen
Jeg hører hvad du skriver, men når jeg ser i Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik, så står der,

"§ 76. Hvis en person ikke er aktivt jobsøgende, jf. § 75, stk. 1, nr. 1, skal kommunen give den pågældende en frist på op til 3 måneder til at dokumentere sin aktive jobsøgning. Kommunen skal sammen med den pågældende lægge en plan for personens jobsøgning i fristperioden. Hvis personen ikke har overholdt planen ved fristperiodens udløb, skal kommunen vurdere, om den pågældende har været aktivt jobsøgende. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke har været aktivt jobsøgende, skal kommunen træffe afgørelse om, at den pågældende mister retten til ledighedsydelse, medmindre der er en rimelig grund, jf. § 13, stk. 7 og 8, til, at den pågældende ikke har været aktivt jobsøgende."

og "§ 75. En person, der modtager ledighedsydelse, skal aktivt udnytte sine arbejdsmuligheder for at opnå fleksjob. Personen skal

1) være aktivt jobsøgende."

Så betyder det, at de antyder at jeg ikke er aktiv jobsøgende, hvordan skal jeg forholde mig til det, når jeg nu er aktiv jobsøgende.

Kan du følge mig?
miki35 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2015, 20:04   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan godt følge dig , men vi må bare hoppe når de siger hop, alså du skal søge de 2 job ugeligt.

der hvor jeg bor, skal vi ikke søge job, min veninde i nabo kommunen, skal have 10 ansøninger ude hele tiden, + 6 timer aktivering.

der er ingen speciele regler, det er op til kommunen hvad de mener er rimeligt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2015, 20:39   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det påstås vel ikke, du ikke er aktivt jobsøgende.

Som andre skriver har kommunerne ofte deres individuelle måder at gøre det på og lettere for den enkelte kommune at administrere, når fremgangsmåden er ens og der er et dokumentationsgrundlag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2015, 07:51   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De påstår ikke at du ikke er aktivt søgende, men fremover kræver de at din dokumentation bliver via joblog..
Det kræver de sikkert også for alle andre.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension