K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2015, 16:49   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Fik bevilliget fleksjob i går

Efter 6 års kæmpen hvoraf jeg har været i job de sidste 4,5 år og indtil videre er ansat til d. 1/7-15.

Findes der en to do liste? Må jeg høre hvad i gjorde da i fik fleks bevilliget.

Skal melde mig ud af a-kasse.

Kan jeg søge noget gennem min pensionskasse ( der er dækning på nedsat arbejdsevne) men der står ikke noget om hvor nedsat arbejdsevnen skal være og jeg kan ikke læse mig til det nogen steder.

Får man et bevis eller? Så vidt jeg forstod var det ikke bevilliget på bestemt timeantal mere?

Skal man sende sin lønseddel hver mrd?

Tror ikke at jeg helt har fattet det endnu og er pt. Et stort ?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 17:08   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er forskelligt fra pensionsselskab til pensionsselskab så du må kontakte dem

Nogle selskaber giver kun ved førtidspension og andre også ved fleks.

Mit eget giver fx. Et engangsbeløb på 125.000kr skattefrit ved fleks men ingen løbende ydelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2015, 12:29   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Efter 6 års kæmpen hvoraf jeg har været i job de sidste 4,5 år og indtil videre er ansat til d. 1/7-15.

Findes der en to do liste? Må jeg høre hvad i gjorde da i fik fleks bevilliget.

Skal melde mig ud af a-kasse.

Kan jeg søge noget gennem min pensionskasse ( der er dækning på nedsat arbejdsevne) men der står ikke noget om hvor nedsat arbejdsevnen skal være og jeg kan ikke læse mig til det nogen steder.

Får man et bevis eller? Så vidt jeg forstod var det ikke bevilliget på bestemt timeantal mere?

Skal man sende sin lønseddel hver mrd?

Tror ikke at jeg helt har fattet det endnu og er pt. Et stort ?
Hvis jeg forstår dig ret, så er du netop kommet i et fleksjob NY ordning ???

1. Første måned i jobbet, så anvender de fleste ydelses kontorer AFTALEN om fleksjobbet til beregning af fleksløntilskuddet.. Og i efterfølgende måned, så reguleres dette ifht. den reelle løn..
Derefter beregnes tilskuddet forskudt. Altså bruges lønindtægt for fx. maj til tilskuddet for juni. o.s.v.

2. Nogen kommuner kræver at se lønsedler.. Også HVER måned.. Og det har de ret til iflg. retsikkerhedslovens § 11..

3. Sørg for at vælge hvem der skal bruge dit skattekort med fradraget.. Altså hvem der skal anvende hovedkort og bi-kort.. Og gør det helt klart for både kommune OG arbejdsgiver..

4. Et evt. fleksjobbevis skal du selv bede om på jobcenteret.. Det kommer ikke automatisk. Men de skal iflg. loven give dig et sådan, hvis du bedre om det..

5. Og JA.. Vi sættes normalt ikke til et fast antal timer mere.. Det afhænger af det enkelte job.

6. Ja meld dig ud af A-kassen.. Men vent til du har modtage papir på din fleks. Evt. fagforening kan du evt. med fordel beholde..

Har du spørgsmål af lidt mere privat karakter, så er du velkommen til at spørge pr. mail.. [email protected]

Mvh Mikael

Sidst redigeret af mik16; 13-05-2015 kl. 12:38.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2015, 12:57   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Mht udmeldelse af a-kasse skal der også først være orden på efterløn og fleksydelse før du udmelder dig. Hvis du har indbetalt til efterløn, altså.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2015, 14:00   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Mht udmeldelse af a-kasse skal der også først være orden på efterløn og fleksydelse før du udmelder dig. Hvis du har indbetalt til efterløn, altså.
Ja men det BURDE der være tjek på fra kommunens side..

Der PLEJER automatisk, at blive fremsendt et "brev" om man ønsker at flytte sin eksisterende efterlønsindbetaling til fleksydelsesordningen.

Det er jo kommunen der så fremover, administrere de fremtidige indbetalinger.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension