K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2015, 10:00   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
2-10 timer -fleksjob - muligt?

Fleksjob, ny ordning.
Er det muligt at få en godkendelse af jobcenteret der hedder 2-10 timer om ugen?

Jeg kan se der har været en tråd omkring det, af ældre dato, og vil høre om der skulle være nogen der ved noget ? Og evt. Om der er noget lovtekst/afgørelser omkring det?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 11:09   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja det

er muligt............ da jeg blev fleksjobber... var jeg sat til 15 timer pr uge

Kom på ny ordning i 2013 og på 12½ time.

landede med 3 timer.... pr uge.

Så jow jow det kan fint lade sig gøre...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 11:14   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tak :-)
Må jeg spørge om hvad der blev skrevet i kontrakten og om der var særlige argumenter overfor jobcenteret? Evt. Skriv privat besked :-)

Hov, det som jeg tænker er om den kan være så åben altså at der ikke er et fast time tal, men at der vil være ml. 2-10 timer om ugen, er det mon muligt?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 11:55   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Fleksjob, ny ordning.
Er det muligt at få en godkendelse af jobcenteret der hedder 2-10 timer om ugen?

Jeg kan se der har været en tråd omkring det, af ældre dato, og vil høre om der skulle være nogen der ved noget ? Og evt. Om der er noget lovtekst/afgørelser omkring det?
Jeg ser og har set mange af de aftaler med variable timer. Fx. at der blot i aftalen står 2-10 timer/uge..

Så JA.. Det kan sagtens lade sig gøre under ny ordning..

I princippet er ny ordning jo "bare" et helt almindeligt deltidsjob. Og udgangspunktet er så, at man i jobbet følger arbejdsgivers behov for en arbejdsindsats i det enkelte job.

Iøvrigt vil variable timer altid være tilstede når vi taler om timelønsansatte. Så bliver timer jo pr. md. forskellige alt efter antal arbejdsdage i den enkelte måned..

Jeg har lige set/gennemlæst en sådan aftale.. I den var der tilføjet at max. timer pr. uge IKKE måtte overskride x antal timer.. P.g.a. fleksjobberens skånehensyn..

Sidst redigeret af mik16; 29-04-2015 kl. 12:01.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 12:14   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg ser og har set mange af de aftaler med variable timer. Fx. at der blot i aftalen står 2-10 timer/uge..

Så JA.. Det kan sagtens lade sig gøre under ny ordning..

I princippet er ny ordning jo "bare" et helt almindeligt deltidsjob. Og udgangspunktet er så, at man i jobbet følger arbejdsgivers behov for en arbejdsindsats i det enkelte job.

Iøvrigt vil variable timer altid være tilstede når vi taler om timelønsansatte. Så bliver timer jo pr. md. forskellige alt efter antal arbejdsdage i den enkelte måned..

Jeg har lige set/gennemlæst en sådan aftale.. I den var der tilføjet at max. timer pr. uge IKKE måtte overskride x antal timer.. P.g.a. fleksjobberens skånehensyn..
@ Mik16

Så timerne indberettes per måned til udbetaling Danmark? Så man i teorien kan arbejde alle timerne i en uge?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 12:15   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Hvad kom man frem til, da du var i arbejdsprøvning?
For nogle mennesker varierer det meget fra uge til uge, hvad helbredet tillader dem at arbejde.
I gode perioder kan de klare lange arbejdsdage og i dårlige perioder kun få timer om ugen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 12:18   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
@ Mik16

Så timerne indberettes per måned til udbetaling Danmark? Så man i teorien kan arbejde alle timerne i en uge?
Øhh. Udbetaling Danmark ??? De har da intet med fleksløntilskuddet at gøre..

Men det er arbejdsgivers e-indberetning til Skat der danner fleksløntilskuddet. Evt. suppleret med visning af lønseddel hver måned.
Når en arbejdsgiver indberetter, så fremgår det altid af e-indberetningen hvad der er løn i kroner, samt månedens timer. Hvad der desværre ikke fremgår er hverken arbejdsgivers eller egen pensionsindbetaling. Så dér skal kommunen bare lige kende hvilken % der er aftalt.

Og JA. Det vil altid give forskellig løn og fleksløntilskud hver måned når der ikke er fast løn.. Men det sker jo også for timelønnet i fleksjob.. Så ingen problem. BARE kommunen ved det

Sidst redigeret af mik16; 29-04-2015 kl. 12:27.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 22:48   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Øhh. Udbetaling Danmark ??? De har da intet med fleksløntilskuddet at gøre..

Men det er arbejdsgivers e-indberetning til Skat der danner fleksløntilskuddet. Evt. suppleret med visning af lønseddel hver måned.
Når en arbejdsgiver indberetter, så fremgår det altid af e-indberetningen hvad der er løn i kroner, samt månedens timer. Hvad der desværre ikke fremgår er hverken arbejdsgivers eller egen pensionsindbetaling. Så dér skal kommunen bare lige kende hvilken % der er aftalt.

Og JA. Det vil altid give forskellig løn og fleksløntilskud hver måned når der ikke er fast løn.. Men det sker jo også for timelønnet i fleksjob.. Så ingen problem. BARE kommunen ved det
Nå, ja jeg er jo ikke nået dertil endnu, at prøve at få fleksløntilskud. Jeg går bare rundt og tror at Udbetaling Danmark stod for alle offentlige udbetalinger.
Hvem udbetaler så fleksløntilskud?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 23:22   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Nå, ja jeg er jo ikke nået dertil endnu, at prøve at få fleksløntilskud. Jeg går bare rundt og tror at Udbetaling Danmark stod for alle offentlige udbetalinger.
Hvem udbetaler så fleksløntilskud?
Kommunekassen.. Dog får de pt. efterfølgende 65 % refunderet af staten

Sidst redigeret af mik16; 29-04-2015 kl. 23:30.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension