K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2015, 13:20   #11
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
- Jo, jeg har fået et "skøn" i forhold til vurdering af antal timer jeg kan arbejde. Et er skånehensyn som er beskrevet i en arbejdsevnevurdering -et andet er at arbejdsevnen godt kan variere, selvom der tages hensyn til skånebehov.
Ja, det kan variere, hvor mange timer om ugen en person med helbredsproblemer kan klare at arbejde. Der kan være perioder, hvor det går dårligt, og man kun magter at arbejde få timer. Man kan også have gode perioder, hvor det er muligt at arbejde relativt mange timer om ugen. Alt dette skal afklares gennem arbejdsprøvning.

I resultatet af din arbejdsprøvningen skal du kunne finde svaret på:
Hvor mange timer kan du klare i dårlige perioder?
Hvor mange timer kan du klare i gode perioder?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 13:57   #12
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Ja, det kan variere, hvor mange timer om ugen en person med helbredsproblemer kan klare at arbejde. Der kan være perioder, hvor det går dårligt, og man kun magter at arbejde få timer. Man kan også have gode perioder, hvor det er muligt at arbejde relativt mange timer om ugen. Alt dette skal afklares gennem arbejdsprøvning.

I resultatet af din arbejdsprøvningen skal du kunne finde svaret på:
Hvor mange timer kan du klare i dårlige perioder?
Hvor mange timer kan du klare i gode perioder?
Så lang en arbejdsprøvning, strakt over flere perioder, har jeg slet ikke haft - før jeg fik bevilliget fleksjob. Derfor er der ikke taget højde for at min sygdom svinger i perioder.

Rent praktisk er jeg skønnet for meget i nogle perioder og for lidt i andre perioder. Det gør fleksjobbevillingen utryg i de perioder jeg har svært ved at arbejde, og egentlig også utrygt at kunne byde ind med mere arbejdskraft i gode perioder, fordi det så nemt kan blive misforstået.

Der bliver i tidens ånd skelnet til om arbejdsevnen kan udvikles, mere end accepten i at der kan være varierende arbejdsevne, altså 0 arbejdsevne i nogle perioder og mere end "et mindre antal timer" i andre perioder.

Det at melde sig syg i længere perioder er et stort usikkerhedsmoment.
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2015, 14:39   #13
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mika Se meddelelser
Så lang en arbejdsprøvning, strakt over flere perioder, har jeg slet ikke haft - før jeg fik bevilliget fleksjob. Derfor er der ikke taget højde for at min sygdom svinger i perioder.
Det burde du vist have klaget over dengang, men det er jo altid let at være bagklog.
De har ikke afklaret din arbejdsevne i tilstrækkeligt omfang.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2015, 22:52   #14
mika
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2010
Indlæg: 53
Styrke: 14
mika er ny på vejen
Hvis man sygemelder sig som fleksjobber under den nye ordning og det hedder sig at arbejdsgiver får dækket sit tab fra første sygedag, hvordan skal det så forståes.? Jeg har jo varierende timeantal. Det vil sige at mine timer er forskellige uge for uge og hvis jeg så er syg en måned er det jo uvist hvor mange timer der skal dækkes for.

Med andre ord er det i tilfælde af at man har varierende timer under ny ordning sådan at man så bare får det som svarer til ledighedsydelse og at arbejdsgiver så bare ikke udbetaler løn i den periode man er syg.? Det lyder mest logisk. Men er blevet forvirret over hvordan det reelt er under sygdom, idet min sagsbehandler sagde at arbejdsgiver får dækket sit tab ved første sygedag?
mika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2022, 03:03   #15
Jordbærsnus
Pixel Angel
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2015
Lokation: Odense
Indlæg: 4
Styrke: 0
Jordbærsnus er ny på vejen
Er der nogen der kan henvise til nogle paragraffer hvor der står noget om fleksjob med varierende timetal?
Jordbærsnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension