K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2014, 23:38   #1
Marko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Marko er ny på vejen
Er der chance for fleksjob?

Hejsa

Blev for 15 år siden involverer i et biluheld hvor jeg fik knust min v. Hælben og mindre skader på højre fodled. Min venstre ben er så bleven 2 cm kortere end den anden og har siden døjet med konstante smerter i foden og skavankerne har plantet sig i højre hofte og min højre nakke pga min deforme fod. Kan gå ca 1 km men så skal jeg have hvile pga smerter og hævelse . Fik i 2007 revalidering hvor jeg fik gennemført en uddannelse trods en masse sygefravær ...har haft løntilskudsjob siden hen med igen en masse sygefravær... Her i februar fik jeg så en stivgørende operation i hælbenet fordi smerterne blev værre, lægerne har vurderet en méngrad på 25 procent og ikke kan varetage et fuldtidsjob i fremtiden... Har overvejet at søge flexjob, er der en mulighed for det ?
Marko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 04:14   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer helt an på din arbejdsevne....og om din arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 09:20   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Marko

Ja, du er godt i gang med dine senfølger af en tidligere skader.

Læs denne standard historie og fang de væsentlige oplysninger, som er ens for alle.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31061

Hvor i landet bor du, Marko.?

Er du over eller under 40 år?

Bemærk hvad Web oplyser, kommunen er kun interesseret i din arbejdsevne.

Fleksjob.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Spørgsmål & svar
http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...bejde/fleksjob

... som før reformerne kunne søges af dig, men i dag er det udelukkende kommunen som beslutter om du skal indstilles til et fleksjob. Derfor er den første betingelse, at du sætter dig ind i reglerne og forstår hvilke muligheder der skal opfyldes for at blive indstilles til et fleksjob.

Udover dette skal du kende lovgivningen omkring gen - og vedligeholdstræning:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

... og tvang i behandlingen:

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

I en forsøgsperiode på 2 år fra 1. juli 2014 har patienten nu ret til at sige nej til anbefalet lægebehandling uden, at det får konsekvenser for en eventuel tilkendelse af førtidspension. Der er tale om lægelig behandling i snæver forstand som fx behandlinger foretaget af egen læge, operationer og behandling med lægeordineret medicin. Det omfatter ikke fx genoptræning efter operation eller behandling hos fysioterapeut eller psykolog.

Dit spørgsmål er jo ganske ligetil, men vejen til et fleksjob er ikke som de fleste tror.

Du oplyser ikke noget om din nuværende arbejdssituation, men hvis du har en arbejdsgiver og du ønsker et fleksjob der, så skal du først opfylde og kende reglerne herom:

Fastholdelsesfleksjob.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Men dit første skridt bliver hurtigst muligt at søge aktindsigt ved alle 100%, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-11-2014 kl. 10:46.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:02   #4
Marko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Marko er ny på vejen
Tak for info, web og Peter !
Er fra Odense og er under 40,, min skade er jo varigt og væsenligt nedsat har ASK og min egen læge selv sagt pga min skade ... Vil gerne arbejde men kan desværre ikke fordi mit helbred er blevet dårligere efter 15 år ...er det realistisk af få flex ?
Marko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:18   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Marko

Velkommen til

Du skal som det første forstå hvad Web og Peter siger nemlig, at hvad læger og ASk skriver i din journal er uden betydning mht. fleksjob.

Det jobcentret er interesseret i er UDELUKKENDE din arbejdsevne, og det er SUVERÆNT jobc. som bestemmer dette. uanset om du har 100 diagnoser, så berettiger det ikke til fleks, før din arbejdsevne er afklaret, via en eller flere. arbejdsprøvn. det er de barske realiteter.

det kræver ligeledes at din sygdom er stationær, og alle behandlingsmuligheder udtømte, før en afklaring af arb.evne kan finde sted.

så om det er realistisk med fleks for dig, kan ingen svare på , det vil fremtiden vise, og her kræver det at du har haft en lang forudgående kontakt med jobc. formentlig iform af en lang sygemelding.

som jeg læser hvad du skrive, så har du ikke været sygemeldt fra arbejdsmarkedet men har været i job med løntilskud, er det korrekt?

du må kontakte jobc. og hører hvad dine muligheder er.

og så bliv endelig i dette forum, her er masser af mennesker som gerne vil hjælpe og råde dig når du har spørgsmål, som der vil dukke 100 vis op af , når du er i berøring med det kommunale system.

vh og god dag.
sortepigen

Sidst redigeret af sortepigen; 04-11-2014 kl. 11:20.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 11:28   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er realistisk for dig at få bevilget fleksjob,...

Kære Marko.

....men, du skal kende regler og lovgivning.

Du skal kende vejen fra, hvor du er nu og hvor du ønsker at ende.: Fleksjob!

Da du ikke i dag har muligheden for selv at søge et fleksjob, så er der ikke nogen hurtig løsning. Punktum.

Derfor er dit første skridt, at søge aktindsigt ved alle 100% og forstå alt.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du skal vide alt om, hvad andre skriver i dine journaler. Ellers kan du dels ikke stille de korrekte spørgsmål, dels har du ingen mulighed for at kontrollere om andre SKRIVER noget forkert i dine journaler.

Så begynd at læse alle de henviste link igennem og stop op hver gang du ikke forstår og modtag svar her på din tråd, som du skal blive på fremover.

Bekræft, at du er i løntilskudsjob.

Hvad modtager du af behandling imod dine senskader?

Hvem betaler disse udgifter?

Sidst du var indlagt på hospital, havde du da en GOP, Genoptræningplan i hånden før udskrivning?

Er din vægt normal?

Bruger du hjælpemidler af nogen art, ude som hjemme?

Du syntes nok der stilles mange mærkelige spørgsmål, men tro mig, at de alle har kun som mål, at vejlede dig til at opnå dit mål.

Min mening er, at hvis ikke du følger de første råd, som du har modtaget, så sidder du fast i flere år, i nøjagtig den samme situation, som du befinder dig i nu.

Kommunen via din sagsbehandler overtager din sag uden din indflydelse.

Du skal være aktiv, aktiv aktiv og atter aktiv.

Du befinder dig i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation gælder.

Hvad alle andre siger har ingen betydning overhovedet.

Derimod er din praktiserende læge en særdeles vigtig medspiller i din sag og fremtid. Denne er den eneste som uopfordret kan og må udtrykke sin mening om du skulle bevilges et fleksjob.

Kun kommune kan afgøre, hvilket der skal bevilges dig.
Alle andre kan indstille dig til hvad disse nu mener, sagsbehandler og Rehabiliteringsteam.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 12:01   #7
Marko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Marko er ny på vejen
Mange tak for svaret venner har læst en masse omkring reglerne nu..nu må vi se hvad der sker i fremtiden !

Sidst redigeret af Marko; 04-11-2014 kl. 12:18.
Marko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 17:50   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved godt at Peter allerede har skrevet dette...men det kan ikke siges for tit...

At når du kontakter myndighederne at du gør dette skriftligt...og får en kvittering på det du har afleveret...

Alt i din sag skal kunne dokumenteres...og gør man dette fra starten af ja så kan man spare sig selv for en del problemer senere hen..

Hvis en sagsbehandler fortæller dig noget som du mener er hen i vejret....ja så bed om det på skrift...

Det er ret nemt for sagsbehandlere at sige hvad som helst til borgerne og ja også ting som ikke passer desværre...men det er straks meget sværere for dem at sige hvad som helst på skrift....for der skal det de skriver nemlig passe 100 %

Så gør dig selv den tjeneste fra starten af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 18:57   #9
Marko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
Marko er ny på vejen
Hej igen

Min læge har sendt en LÆ165 til min sagsbehandler i Kommunen hvor han forslår fleksjob pga min helbredsproblemer. Nu er jeg lidt forvirret, kommunen skriver tilbage at jeg skal kontakte min læge igen og beskrive hvad jeg fejler. Skal kommunen ikke svare med at jeg skal udfylde en attest for der mere uddybende beskrives af min læge hvad jeg fejler.!!? Mit spørgsmål går nu på hvilken attest/blanket/LÆ skal jeg nu have lavet for at komme videre i forløbet, skal kommunen sende mig en attest eller hvordan?

Med venlig hilsen
Marko
Marko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 02:08   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den LÆ165 en en blanket som lægen kan bruge til feks at fortælle kommunen at de skal se på feks fleksjob eller førtidspension..

Den blanket man normalt skal have udfyldt for at sagen skal på et rehabiliteringsmøde hedder LÆ265

Jeg kunne forstille mig at de har bedt din læge om at udfylde en LÆ265 og det er derfor du skal kontakte din læge for at i kan få den udfyldt....

Det var det lægelige....

Før en sag kan komme på et rehabmøde ja der skal du have lavet en rehabiliteringsplan...den forberedne del....denne skal udfyldes af dig og din sagsbehandler..

Du kan læse lidt om rehabplanen her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension