K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 17:25   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marian Se meddelelser
Problemet blev så bare at alt sejlede for mig herhjemme og at jeg fik en depression over hele situationen.
Dette fremgår forhåbentligt også af din dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 19:22   #12
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
ja, det fremgår helt klart.

Nu håber jeg min sb kan afholde møde med mig hurtigst muligt, og så må jeg høre hvad hun vil råde mig til - det er trods alt hende som har beskrevet at yderligere afprøvning vil være formålsløst.

tak for alle de gode svar - det bliver sikkert ikke sidste gang jeg melder mig på banen
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 09:14   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du går efter fleksjob; kan denne afklaring IKKE skade!
Du skal jo efterfølgende have et fleksjob, hvor en nærmere beskrivelse af timer, og skånebehov, kun vil være en fordel for dig.
Husk bare at hjemmeliv, også skal fungere.

Jeg ville dog klage videre, uanset hvad.

Altså at du gør noget på begge muligheder, for at fremme din sags afklaring hurtigst mulig.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2011, 14:33   #14
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
tak popaie

Jeg har nu talt med min sagsbehandler og jobkonsulent, og de siger begge at jeg helt klart skal anke. Desværre kan de ikke mødes med mig før 6. juli

Jeg har også kontaktet HK og de vil gerne være behjælpelig med at skrive klagen. Jeg har derfor mailet alle relevante oplysninger videre til dem, det andet møde kan jeg umuligt vente på, nu skal den klage bare sendes og så ser jeg hvad der sker.

Hilsen
Marianne
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:11   #15
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Er SÅ meget i tvivl...

Ja, nu har jeg så haft mødet med min sb og jobkonsulent.. ikke særligt opmuntrende...

Jeg afventer stadig svar på min anke til kommunen, den skulle komme her i denne måned. Mødet gik ud på råd og vejledning ifm afslaget på flexjobindstillingen.

Jeg var selvfølgelig indstillet på at tage den afprøvning i RevaHuset, men det blev frarådet mig af begge to. De mente det var fuldstændig urelevant, da det jeg ville komme til at arbejde med, overhovedet ikke findes i det virkelige arbejdsliv, samt at jeg derefter ville blive sendt i flere nye prøvninger.

Direkte adspurgt om mine chancer for at opnå flex, svarede min sb at jeg nok skulle begynde at forberede mig mentalt på at det ikke bliver bevilget, og grunden herfor skulle være at mine diagnoser ikke er særligt "tunge" (jeg troede ellers at det var arbejdsevnen som var det vigtigste!)

Nå, men det de kunne tilbyde mig var at oprette et job (som jeg selv skal finde) med løntilskud fra kommunen i op til 1 år. Men nu ved jeg ikke hvordan det stiller mig i min sag.. betyder det så at jeg skal raskmelde mig? De sagde også at jeg skulle meldes ud af a-kassen! Ja, jeg forstår det ikke helt og håber at nogen herinde kan råde mig og gennemskue hvad det vil betyde på den lange bane..

mvh
Marian
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:35   #16
norit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2011
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 27
Styrke: 13
norit er ny på vejen
Øv hvor er det træls for dig. Har selv været igennem hele møllen. Det er opslidende.

Ved ikke om jeg har overset noget, men hvad siger dine lægepapir, speciallæge, ect.
Min erfaring er at man lægger stor vægt på at arbejdsprøvning og lægepapir skal hænge sammen.
Og JA du skal lære at kende dine egne begrænsninger at kende.

Det er jo også vigtigt at man har et liv uden for sit flexjob.
norit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:39   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er din arbejdsevne, men hvad skriver dine læger omkring din funktionsevne
jeg er heller ikke kommet længere efter 3 år, men har dog været i arbejdsprøvning
nu bor jeg på bosted, da jeg ikke kan klare mig selv .
men er hverken afklaret til flex eller pension
så du er desværre ikke den eneste.

når det så er sagt, er det op til dig og forfølge hvad du vil
hvis du raskmelder dig inden din anke, det er direkte dumt
så det skal du absolut ikke gøre

samt du skal skrive under på du kan arbejde i 37 timer og have dine egen læge til at skrive du er klar til det ordinære arbejdsmarked

det kan jeg ikke forstille mig du har mulighed for
hvis du mener at du er berettigede til flex, så skal du også forfølge det til enden
men det kræver måske nogle flere læge oplysninger omkring din funktionsevne

det er langt billigere for kommunen ikke at give dig flex, hvis de kan komme ad sted med det. sådan er desværre blevet i dag, pengene først og den sygemeldt til sidst

bestil en tid hos din læge og tage en snak omkring din situation
så kan det være han eller hun har nogle forslag til hvad i kan gøre

ens egen læge har ikke meget vægt i dette system, men det er meget vigtig og have en som samler trådene.


du skriver
betyder det så at jeg skal raskmelde mig? De sagde også at jeg skulle meldes ud af a-kassen

det forstå jeg ikke meget af, det en direkte modsætning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:42   #18
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Jamen alle læger, sociallæger og speciallægeerklæringer, sagsbehandler, jobkonsulent, teamleder udtaler at jeg har varig og væsentlig nedsat arbejdsevne, jeg er vurderet til få timer om ugen af egen læge og mine arbejdsprøvninger har vist 3-4 timer om dagen (max 18/uge)

Reumatologen udtaler (maj 2010) at min tilstand er stationær og at jeg skal arbejdsprøves!
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:46   #19
Marian
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 96
Styrke: 14
Marian er ny på vejen
Det er blot fordi jeg tænker at når kommunen "tilbyder" løntilskud og at jeg selv skal søge job i private virksomheder, så kan jeg da ikke være syg - men det er jeg jo - ellers havde jeg da meldt mig rask for læge siden og modtaget dagpenge!
Marian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:59   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok

Nej når det forholder sig sådan, er det jo helt åbenlyst at det er kassetænkning af værste skuffe.

hvis det forholder sig som du skriver, ja så burde du får medhold eller delvis medhold
at ankenævnet så du i det mindste kan komme i en ydeligere arbejdsprøvning

så det eneste jeg kan se er du skal stoppe med at snakke med kommunen overhovedet indtil den anke er kommet

som regel snakker man også først omkring hvad der videre skal ske, når der er kommet svar på en anke.

fatter dog hat i forbindelse med din sagsbehandler, når hun siger
du nok skulle begynde at forberede dig mentalt på at det ikke bliver bevilget
når alle læger sociallæger og speciallægeerklæringer, sagsbehandler, jobkonsulent, teamleder udtaler at jeg har varig og væsentlig nedsat arbejdsevne

det er jo direkte en svinestreg, efter min mening
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension