K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2011, 22:16   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg vil lige vente på brev fra SB og hvis hun ikke selv nævner pension vil jeg gøre det....
Jeg kan nu bedre lide den metode hvor man "hælder vand ud af ørerne" (håber ikke du har vat i skuldrene ) og f.eks. siger "jeg vil gerne have et fleksjob, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig hvilket job jeg skulle kunne klare".

Og hvis sb spørger hvad du godt kunne tænke dig at lave (det gør de ret tit), så svarer du "Jeg ville så gerne være xxxxxxxx, men det kan jeg jo slet ikke klare med de skånebehov jeg har, og de sidste par år har jeg spekuleret over hvad jeg vil kunne klare, men desværre uden at finde et svar, så jeg havde sådan håbet på, at du f.eks. kunne give mig nogle gode idéer".

Vend den sådan, at det er sb der nævner muligheden for pension.

Du kan så nemt få skyld for, kun at være ude efter en pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 22:32   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja netop derfor skal man lige vende det med lægen først
jeg snakkede heller ikke om pension, før den først erklæring med ingen behandlingsmuligheder lå og en arbejdsprøvning med konklusion de ikke kun se nogen tiltag der kunne bringe mig tilbage til arbejdsmarkedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 00:57   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja netop derfor skal man lige vende det med lægen først
jeg snakkede heller ikke om pension, før den først erklæring med ingen behandlingsmuligheder lå og en arbejdsprøvning med konklusion de ikke kun se nogen tiltag der kunne bringe mig tilbage til arbejdsmarkedet
Jeg nævnte aldrig ordet "pension", men da en praktik havde vist, at jeg kunne klare ca. 8 timer pr. uge udtalte sb selv de magiske ord, og jeg kunne jo kun give hende ret i, at det nok var den eneste mulighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 09:54   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg nævnte aldrig ordet "pension", men da en praktik havde vist, at jeg kunne klare ca. 8 timer pr. uge udtalte sb selv de magiske ord, og jeg kunne jo kun give hende ret i, at det nok var den eneste mulighed.
det kommer nok også an på hvordan ens tilstand er når man kommer ind i systemet første gang
flexjob revalidering eller aktivering har aldrig været nævnt i mine 3 år i systemet. fordi jeg kom i arbejdsprøvning med det samme
kommunen har selv skrevet formålsløst mange steder i min RP
samt der i min konklusion der står jeg har prøvet alt hvad jeg kunne i forbindelse med arbejdsprøvning
så der har aldrig været tvivl om arbejdsevne er nedsat, fra kommunens side
mit problem har kun været nogle huller i mine lægepapir om behandlingsmuligheder. men de blev lukket i torsdags

så synes susanne skal snakke med sin læge først

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-01-2011 kl. 09:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 16:04   #15
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har haft ét fleksjob, som jeg selv fandt 2 mdr. efter jeg var blevet tilkendt fleks, et job på 13 timer/ugen og fri hver onsdag, som pædagogmedhjælper i en SFO, dvs. et forholdsvist nemt job, fysisk... alt blev overholdt til punkt og prikke, intet der at komme efter.

Men det gik ned ad bakke da vi blev påkørt, 4 mdr. efter jeg startede på jobbet, og ét år efter job start blev jeg sygemeldt, da jeg simpelthen ikke kunne mere og fik alle de stress symptomer som jeg også fik første gang jeg gik ned, som er en flg. af af mine fysiske diagnoser.

De diagnoser jeg har er stationære og kan ikke behandles, hvilket både står i papirerne fra 08, og i den netop nylavede Helbredsatt.

Ved første møde med sagsbehandler for ca. 2-3 mdr. siden spurgte hun netop hvad jeg kunne tænke mig og spurgte om nedsættelse af timer ville hjælpe, og jeg svarede at vedr. job er jeg åben for hvad som helst, og at færre timer ikke ville hjælpe. Det er også skrevet i min Ressourceprofil, at jeg ikke umiddelbart kan se hvilket job jeg kan bestride sådan som jeg har det.

Jeg havde det allerede i 08 temmeligt dårligt, men var den flinke og gav mig meget for kommunens skyld og fordi jeg ikke ville have på mig at jeg ikke gad arbejde eller lign.

Jeg har min læge med hele tiden og han bakker mig op.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 16:17   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ved første møde med sagsbehandler for ca. 2-3 mdr. siden spurgte hun netop hvad jeg kunne tænke mig og spurgte om nedsættelse af timer ville hjælpe, og jeg svarede at vedr. job er jeg åben for hvad som helst, og at færre timer ikke ville hjælpe.
Det er den helt rigtige måde at svar på.

Man må ikke sige nej til noget, men man kan jo godt udtrykke tvivl m.h.t. om det er hensigtsmæssigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 17:17   #17
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Tak for Jeres svar...

indtil videre....

Jeg har endnu en mandag morgen, sendt min SB på Jobcentret, min dagbog for den forgangne uge, og samtidig spurgte jeg hvad der sker siden jeg skulle skulle stoppes på Reva uden nogen varsel.
Hun har svaret tilbage, at Reva vurderede at de havde nok til at kunne afslutte mig fra deres forløb og hun nu venter på deres slutevaluering.
Hende på Reva sagde til mig at SB på Jobcentret havde bedt dem stoppe forløbet pga. dårligt fremmøde, og næsten ingen aktivitet når jeg var der.
Det læser jeg ikke som 2 ens forklaringer på mit stop, eller er det bare ønsketænkning fra min side, hvad er Jeres bud.
Jeg skrev tilbage til SB hvad jeg havde fået som begrundelse fra Reva, jeg er lidt spændt på hvad hun siger til det. Jeg har det desværre ikke på skrift, da hun ringede mig op, hvilket der faktisk udtrykkeligt i alle mine papirer står at de IKKE må.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 09:41   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du referer bare i mail, hvad hun har sagt.
Man må så formode at hun retter det, såfremt du har misforstået noget.
Be i mailen om bekræftigelse, på din forståelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 15:51   #19
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej igen, jeg spurgte igår pr mail min SB på Jobcentret omkring den besked jeg fik af Reva som grund for stop af mit forløb, og spørgsmålet lød således: "

Hej,
Jeg fik at vide at du efter et møde med nogle overordnet havde bedt dem om at stoppe forløbet med øjeblikkelig virkning, så jeg blev noget overrasket."

Og hendes svar i dag lyder:
"Ja det er det jo på en måde også, for jeg hørte min fagchef ad, om der var behov for yderligere afklaring, hvortil hun svarede nej. Der er jo som sagt ingen grund til at fortsætte forløbet, hvis vi ikke får mere ud af det."

Jeg er da godt nok spændt på hvad det munder ud i, for det kan da både være negativt men vel også positivt, eller ????
Jeg er lidt nervøs, men min samvittighed er ren hvad dette forløb angår, jeg kunne ikke have gjort det anderledes...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 15:59   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej igen, jeg spurgte igår pr mail min SB på Jobcentret omkring den besked jeg fik af Reva som grund for stop af mit forløb, og spørgsmålet lød således: "

Hej,
Jeg fik at vide at du efter et møde med nogle overordnet havde bedt dem om at stoppe forløbet med øjeblikkelig virkning, så jeg blev noget overrasket."

Og hendes svar i dag lyder:
"Ja det er det jo på en måde også, for jeg hørte min fagchef ad, om der var behov for yderligere afklaring, hvortil hun svarede nej. Der er jo som sagt ingen grund til at fortsætte forløbet, hvis vi ikke får mere ud af det."

Jeg er da godt nok spændt på hvad det munder ud i, for det kan da både være negativt men vel også positivt, eller ????
Jeg er lidt nervøs, men min samvittighed er ren hvad dette forløb angår, jeg kunne ikke have gjort det anderledes...
Så længe du har været samarbejdsvillig, så synes jeg ikke, du har nogen grund til at være nervøs.... Hvis reva-stedet mener, dit helbred er forværret og din arbejdsevne er yderligere nedsat, forestiller jeg mig, at sagsbehandleren må gå ind og vurdere, om der skal tages stilling om påbegyndelse af en førtidspensionsag......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne i forhold til fleksjob Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 17 28-04-2010 12:25
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 5 15-04-2010 14:52
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension