K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2010, 08:36   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Afklaring i forhold til fastholdelse i fleksjob....

Jeg vil godt høre fra nogle som har prøvet at skulle afklares igen i forbindelse med fastholdelse i fleksjob, da jeg synes de fleste gange er det efter et fleksjob i forhold til førtidspension.
Jeg blev tilkendt fleks i sommeren 08 med 2-3 timers effektiv arbejde, dvs. jeg er der 100% når jeg er på arbejde, da det fungerer bedst for mig.
Jeg fandt ret hurtigt et job i 08, fastansættelse i dec. 08 efter 1½ mdr. i praktik.
Allerede i løbet af 3-4 mdr. begyndte det at gå ned ad bakke, selvom jobbet bestemt ikke var fysisk belastende, og da vi så bliver påkørt i marts 09, går det helt galt da jeg må sygemeldes i 4 uger pga. hovedpine og smerter, idag har jeg piskesmælds syndrom, i dec. 09 må jeg kaste håndklædet i ringen og sygemelde mig med fyring til følge i aug. 09.
Jeg er nu sendt i afklaring på Reva center, og er igennem nøjagtig det samme som i 08, mht. hjælpemidler, personlig ass. og lign. og det er planlagt jeg skal være der til og med marts 11.
Jeg kan ikke magte at lave ret meget, næsten ingenting, og har max været der i 1½ time, bemærk været der ikke arbejdet i 1½ time men noget der ligner ½ time, så må jeg simpelthen væk derfra hvis jeg skal være menneske resten af dagen, dvs. den halve tid af det jeg er visiteret til.
Hvordan har andre oplevet at være sendt i afklaring med henblik på at blive i fleks.... ?
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 15:26   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej igen....

jeg fortsætter lige i denne tråd...
Jeg har jo været tilknyttet Reva center siden 23.nov, og har haft 7 fremmøde dage ud af 19 mulige, jeg har fast fri onsdag, og de har så haft nogle lukke dage ved kursus og så til jul.
Nu er jeg så lige blevet ringet op af sagsbehandler fra Reva som har fået besked på at afslutte mig med det samme, efter min sagsbehandler på jobcentret har haft min sag med på et møde og de der åbenbart har ment at mit fremmøde har været så dårligt at jeg har en meget dårlig sag, det var hvad hende fra Reva sagde.
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at møde op, men da jeg ikke har kørekort, har jeg i dette vejr måtte gå til alt hvad jeg har skulle, og det er noget der tager utrolig hårdt på mig, og sover flere gange om dagen samt 8 timer om natten + at jeg har det elendig fysisk.
Jeg har i hele perioden lavet en nøjagtig dagbog hver dag, som jeg har mailet til SB på jobcentret efter hver weekend.
Og haft forbindelse til min læge et par gange, så sent som igår eftermiddags, for en snak om hvordan jeg har det, jeg har også lige mailet til ham efter denne telefonsamtale med Reva.
Nu er mit spørgsmål så:
Hvis Jobcentret vælger at stoppe mine sygedagpenge pga. dårligt fremmøde, ryger jeg så på kontanthjælp?
Og vil jeg så stadig blive afklaret?
Jeg bliver ikke ked af at blive frataget sygedagpenge for jeg vil få 1500kr mere på kontanthjælp, netto. Men jeg tænker mere over om jeg stadig vil blive afklaret i forhold til hvad jeg skal med fremtiden.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 15:59   #3
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Det kan være at kommunen, i stedet for at stoppe dine sygedagpenge, nu ser på muligheden for pension. Du er helbredsmæssigt forværret efter uheldet og har nu også fået et piskesmæld EFTER din fleksvisitation. Alt kommer sikkert an på hvad dine lægepapirer siger, for kommunen har pligt til at hjælpe med at rydde dine barrierer af vejen b.la hjælpe med transport hvis dèt er problemet. Hvad siger din læge om dit transportproblem? Det nytter jo ikke, hvis man helbredsmæssigt ikke kan tage offentlig transport, at kommunen så sender dig ud alligevel.

Reva burde have hjulpet dig noget mere, især hvis de vidste at du rent helbredsmæssigt havde problemer med fremmøde, fordi du ikke magter at gå langt, de kunne have henvist dig til at søge transporthjælp på kommunen.

Så hvad siger din læge/læger? Hvis de vil bekræftige over for kommunen, at transport (gå, cykle, eller tage det offentlige) er umulig for dig p.g.a helbreddet så bør kommune se på muligheden for pension eller hjælpe dig med transport til afklaringsstedet.

Transporthjælp kan også søges som en §100. For har du problemer med at komme til Reva, hvad så med andre steder?
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 16:05   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hvis det er en decideret revurdering af fleks, efter 12 måneders ledighed indenfor de sidste 18 måneder du er i gang med,
så SKAL det også vurderes om der er grundlag for at rejse en pensionssag.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214
§ 74 c.

I Arbejdsevnemetodebogen ( http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf)
på side 87 og 88 er der "kun" 4 muligheder, læs dem lige.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 07-01-2011 kl. 16:13. Årsag: tilføjelse af link
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 16:44   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Hvis det er en decideret revurdering af fleks, efter 12 måneders ledighed indenfor de sidste 18 måneder du er i gang med,
så SKAL det også vurderes om der er grundlag for at rejse en pensionssag.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214
§ 74 c.

I Arbejdsevnemetodebogen ( http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf)
på side 87 og 88 er der "kun" 4 muligheder, læs dem lige.
Grunden til jeg er sendt på Reva er fordi jeg efter opsigelse pr. 31.juli 2010, ikke kunne raskmeldes, og en nedsættelse af timer ikke er det der skal til for at jeg får det bedre.
Der er ingen overhovedet der har talt om hjælp til transport, jeg cykler normalt men det er umuligt i denne tid pga. vejret, lægen sagde faktisk til mig igår at jeg skulle vente med at tage cyklen frem til sneen er helt væk. Men selvom jeg cykler har jeg det rigtig dårligt og er ikke meget værd, rent fysisk og hvis jeg alligevel får lavet for meget fysisk så reagere jeg psykisk med stress, ret hurtigt.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 16:58   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men du vel kommet på et Reva for at afklare din arbejdsevne
alså det du kan nu er vil også det rette billede af hvad du kan
det bliver også vinter til næste år og så kan du vel ikke cykle igen
for mig lyder det som du har meget svært ved at fastholde et arbejde
da du går ned i perioder
men du vil ikke gå ned i timer
kender ikke din sag godt nok, men synes det måske er mere realistisk og arbejde hen imod en pension
så er enig med Florken
hvis man er for dårlig til flex, så skal kommunen alså revudere til pension
ved ikke om du har talt med en sagsbehandler om det

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-01-2011 kl. 17:04.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:18   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
SB har på intet tidspunkt snakket om pension, men bedt om afklaring i forhold til fastholdelse i fleksjob.
Jeg ved godt at mit fremmøde ikke har været det de forventede, men det har været et realistisk billed af mit liv og hverdag, så da hende fra Reva i dag sagde at jeg havde en meget dårlig sag, fik jeg det underligt for jeg har jo gjort det der har været muligt for mig, og så er jeg også lidt overrasket over at min ellers udemærkede SB på jobcentret ikke har givet lyd fra sig overhovedet, men overladt det til Reva at fortælle det var stoppet pr. d.d.
Men kan man bliver afklaret på evt. kontanthjælp?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:33   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja du kan godt blive afklaret på kontanthjælp
personligt får jeg ingen ydelse og arbejder mod afklaring til pension
en sagsbehandler snakker nok aldrig om pension, det er jo også den sidste udvej
efter snart tre år i systemet med sygdom er det først nu min sagsbehandler har snakket om pension
synes i første omgang du skulle lufte tanken om pension til din egen læge
derefter snakke med din sagsbehandler omkring pension, når din situation er som nværende og der ingen udsigt til det bliver bedre i det lange løb
men som sagt kender jeg ikke din sag godt nok til at udtale om du kan få det
håber du har et godt forhold til din egen læge og derfor nok også bedre kan råde dig til om du skal arbejde hen imod pension

så da hende fra Reva i dag sagde at jeg havde en meget dårlig sag,
ja det er så ikke så godt, hvis deres vudering er at du ikke har gjort hvad du kunne
samt er grunden til de stopper dine sygedagpenge
men det skal man nok selv have hørt, for at kunne vudere det

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-01-2011 kl. 17:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 17:37   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
min egen læge sagde faktisk sidste efterår at han tror pension er det eneste der kan give mig en tålelig hverdag tilbage, så han er 100% bag mig.
Jeg vil lige vente på brev fra SB og hvis hun ikke selv nævner pension vil jeg gøre det....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2011, 18:39   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...jeg har ikke prøvet situstionen endnu, men står nok overfor den: En revurdering af flexjobbevilling via en arbejdsprøvning.

Det er positivt, at du arbejdsprøves på et REVA-center og ikke er placeret i en virksomhedspraktik.

Og du har omhyggeligt udfyldt skemaer og indsendt disse ugentligt samt mødt op så meget som det var dig muligt - så har du ikke kunnet gøre mere :-)

Det bør der ageres proffesionelt og kompetent på dvs. som efter Florkens lovhenvisning, så hold dig den godt for øje!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne i forhold til fleksjob Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 17 28-04-2010 12:25
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 5 15-04-2010 14:52
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension