K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 19:17   #11
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Peter

der er ingen problem, med at få et cvr nr når man er fleks jobber,
problemet opstår, hvis du har indtægt, og det behøver du jo ikke have
ud over det du tjener i dit job som fleks jobber
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 19:22   #12
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Lad være med at tale med de der "menesker" fra kommunen, skriv i stedet for et brev hvor du spørger om det har nogen konsekvenser for din status som fleksjobber, og for de ydelser du modtager i ledighedsperioder, hvis du opretter et firma uden reelle aktiviteter.
Samtidig kan du så spørge hvordan de evt. vil modregne de timer du uværgerligt vil bruge på firmaet. og om der er et loft over hvor mange timer du må bruge på eget firma. Før det får konsekvenser for din status.
I en gennemsnitskommune vil det formentlig tage 2-3 gange før de svarer på dine spørgsmål, og du vil sikkert blive spist af med en masse udenomssnak, men insister
( skriftligt ) på at du vil have konkrete svar på dine spørgsmål, så giver de sig nok til sidst. Et af problemerne med de der " mennesker" fra kommunen er de færreste af dem ville kunne klare sig som selvstændig erhvervsdrivende mere end 5 minutter, og som en følge deraf har de ofte ikke forestillinger om hvad det egentlig går ud på.
Husk at få skriftlige afgørelse med henvisning til loven, både når du får nej, men så sandelig også når du får velsignelse !

Med venlig hilsen Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 19:32   #13
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej Peter

der er ingen problem, med at få et cvr nr når man er fleks jobber,
problemet opstår, hvis du har indtægt, og det behøver du jo ikke have
ud over det du tjener i dit job som fleks jobber
Jo, der er problem med at få et cvr nr. for det må man ikke !
Og det har ikke noget at gøre med om der er aktivitet i firmaet eller ej.
Som skrevet tidligere kan man opretholde eksisterende firma ved indtrædelse i ordningen, men må ikke oprette nyt !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 20:08   #14
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Jo, der er problem med at få et cvr nr. for det må man ikke !
Og det har ikke noget at gøre med om der er aktivitet i firmaet eller ej.
Som skrevet tidligere kan man opretholde eksisterende firma ved indtrædelse i ordningen, men må ikke oprette nyt !
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv
Hej Peter

der er ingen problem, med at få et cvr nr når man er fleks jobber,
problemet opstår, hvis du har indtægt, og det behøver du jo ikke have
ud over det du tjener i dit job som fleks jobber

Jo, der er problem med at få et cvr nr. for det må man ikke !
Og det har ikke noget at gøre med om der er aktivitet i firmaet eller ej.
Som skrevet tidligere kan man opretholde eksisterende firma ved indtrædelse i ordningen, men må ikke oprette nyt !


:-)...Undskyld jeg smiler...det er venligt ment...Men netop lige det i 2 siger hver især..er også det jeg indtil videre er stødt på også blandt sagbehandlere!

Det er nok et område der er svær at blive "rigtig klog på"...Det er derfor jeg forsøgte her i rummet...men kan se blandt de dejlige indslag at her hersker også uenighed om emnet!

Tusinde tak for indlæg...det gør debatten rig :-)

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 20:10   #15
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Jo, der er problem med at få et cvr nr. for det må man ikke !
Og det har ikke noget at gøre med om der er aktivitet i firmaet eller ej.
Som skrevet tidligere kan man opretholde eksisterende firma ved indtrædelse i ordningen, men må ikke oprette nyt !
Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Lad være med at tale med de der "menesker" fra kommunen, skriv i stedet for et brev hvor du spørger om det har nogen konsekvenser for din status som fleksjobber, og for de ydelser du modtager i ledighedsperioder, hvis du opretter et firma uden reelle aktiviteter.
Samtidig kan du så spørge hvordan de evt. vil modregne de timer du uværgerligt vil bruge på firmaet. og om der er et loft over hvor mange timer du må bruge på eget firma. Før det får konsekvenser for din status.
I en gennemsnitskommune vil det formentlig tage 2-3 gange før de svarer på dine spørgsmål, og du vil sikkert blive spist af med en masse udenomssnak, men insister
( skriftligt ) på at du vil have konkrete svar på dine spørgsmål, så giver de sig nok til sidst. Et af problemerne med de der " mennesker" fra kommunen er de færreste af dem ville kunne klare sig som selvstændig erhvervsdrivende mere end 5 minutter, og som en følge deraf har de ofte ikke forestillinger om hvad det egentlig går ud på.
Husk at få skriftlige afgørelse med henvisning til loven, både når du får nej, men så sandelig også når du får velsignelse !

Med venlig hilsen Demo
Hej Demo,

Udemærket indlæg og rigtig god idé ;-). Det vil jeg tage med mig i min videre undersøgelse af "sagen"

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:08   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Selvstændig i Det Vilde Vesten.......

Kære Peter Simonsen.

Handicappede, flex-jobbere og andet godtfolk er at betragte som almindelige mennesker......... vi er stærke.....vi er ansvarlige borgere.....og næste lige så intelligente som almindelige mennesker.

Læs og print ud til din sagsbehandler og bed vedkommende sætte sig ind i sagerne: http://www.muskelsvindfonden.dk/Musk...K_20101125.pdf

hvor der nævnes:
"Anders Poulsen er ansat i fleksjob
i sin egen virksomhed, og
han har aldrig været gladere
for at gå på arbejde
."

En Muskelsvindlers firma: http://www.skyhighgames.dk/

Held og lykke.....og lad os andre høste af dine erfaringer.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-12-2010 kl. 21:32.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:18   #17
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er sikker på at du kan få et cvr nummer. Det har vi alle ret til.

Dit problem bliver at bevise overfor kommunen at du ikke laver arbejde overhovedet. Har du evt. et familiemedlem der kan blive cvr indehaver?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:39   #18
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Jeg er sikker på at du kan få et cvr nummer. Det har vi alle ret til.

Dit problem bliver at bevise overfor kommunen at du ikke laver arbejde overhovedet. Har du evt. et familiemedlem der kan blive cvr indehaver?
Jeps...det er der ingen problem i ;-) og dette er selvfølgelig også noget der er blevet talt godt og grundigt om...*S*. Det er alligevel et familie medlem som skal stå for alt salg, regnskab osv. hvis dette blev muligt...Du har nok ret...*S*

Problemet bliver nok at få bevist at jeg rent faktisk ikke kommer til at lave noget, hvilket jeg ikke gør..andet end forhåbentligt, at se at min drøm bliver til virkelighed!

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:39   #19
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Peter

Ja ja Ta det som du vil men jeg kan da oplyse at jeg her et cvr nr og jeg er fleksjobber, og jeg har ingen problemer med det, har været fleksjobber i 5 år
og haft se nr i næsten 3
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 21:41   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
Kun at det kan jeg ikke når jeg er på flex. Hvis jeg derimod havde haft et firma kørende på det tidspunkt jeg kom til skade var det en anden sag siger de! Dette er loven siges der.
Og det er lige netop her du skal bede om henvisning til denne lov (med § og evt.stk.), eller allerbedst, et udskrift af denne lov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blev lovet opstart §18 4 dec - ingen kontakt siden (svær socialfobi) thoughtfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2013 15:46
samleverske´s opstart af virksomhed zakko Spørgsmål ang fleksjob 4 23-05-2012 07:39
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Ægtefælles virksomhed JytteK Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2010 10:56
Opstart på nyt job en del nervøs KatrineB Din historie 9 14-04-2009 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension