K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2009, 11:55   #11
Bean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bean er ny på vejen
Penge tilbage

Hej Alle

Jeg er ny her.

Jeg fik tilkendt flexjob pr. 1/8-08

Jeg har lige fundet ud af at jeg ikke kan være i a-kasse + ekstra sikring når jeg har flexjob i denne uge. jeg fik at vide at jeg skulle have den i kommunen.
Jeg talte så med min sagsbehandler, og der fik jeg at vide at når jeg ikke betalte til efterløn skulle jeg ikke batale nogle steder.

Det skal lige siges at inden jeg søgte flexjobbet, spurgte jeg min fagforening til råds om hvordan jeg skulle forholde mig.
Men hverken de eller kommunen har fortalt mig noget om at jeg ikke kunne værer i en a-kasse. Ja min sagsbehandler troede at jeg betalte til dem.

Så er det jeg vil hører om der er nogle her der ved om jeg ikke har ret til at få mine pegne tilbage for de sidste 8 mdr. ? da jeg jo har betalt til en a-kasse og ekstra sikring jeg ikke har kunne bruge i 8 mdr.

Hilsen
Bo
Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 14:00   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bean Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er ny her.

Jeg fik tilkendt flexjob pr. 1/8-08

Jeg har lige fundet ud af at jeg ikke kan være i a-kasse + ekstra sikring når jeg har flexjob i denne uge. jeg fik at vide at jeg skulle have den i kommunen.
Jeg talte så med min sagsbehandler, og der fik jeg at vide at når jeg ikke betalte til efterløn skulle jeg ikke batale nogle steder.
Du er vist blevet lidt misinformeret , hvis du har betalt til efterløn så er det sådan at man fortsætter med at betale ind til det der hedder fleksydelse og som træder i stedet for efterløn (det er så 91 % af din sidste indtægt så det er op til en selv om man vil og kan betale ind til det ) men det forandre ikke det aspekt at kommunen har pligt til at oplyse dig om det ...

At du ikke har noget ud af at være i a kasse og ekstra sikring det burde du også have haft oplyst fra kommunen jobcenteret da du blev flekser ....
Citat:
Det skal lige siges at inden jeg søgte flexjobbet, spurgte jeg min fagforening til råds om hvordan jeg skulle forholde mig.
Men hverken de eller kommunen har fortalt mig noget om at jeg ikke kunne værer i en a-kasse. Ja min sagsbehandler troede at jeg betalte til dem.
Problemet her er at fagforeningen ikke har oplyst dig ordentligt , det er rigtigt at det kan være en ekstra sikkerhed at være i a kasse når man søge fleks og at i det man søger fleks så skal man ikke fortage sig noget , men i det øjeblik man er visiteret burde både de og kommunen oplyse dig om at det ikke kan betale sig at være i a kasse ...

Du kan prøve at skrive til din a kasse og skrive at du føler dig misinformeret både af dem og kommunen og du derfor vil anmode om at pengene for de sidste 8 mdr bliver refundet til dig , men jeg personligt tror ikke at du får noget ud af det, men det kan man jo kun finde ud af hvis man prøver

Du skal huske at selv om du ikke længere har noget ud af at stå i a kasse så kan du stadig bruge din fagforening både ved ansættelse og til juridisk hjælp senere hen i dit forløb ...
  Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 19:14   #13
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej alle.

Tænk jer godt om INDEN i melder jer ud af a- kasse i forbindelsen med flexjob. Hvis i af en eller anden grund bliver frakendt visitationen til flex og er ude af a-kassen så skal i optjene ny dagpengeret. Altså starte forfra og timer i flexjob tæller ikke ancinitet. så hvis jeres sag er anket til nævn eller styrelse så tænk jer godt om.....
Jeg er selv blevet frakendt visitation til flex og står med håret i postkassen. Min a-kasse er nu blevet opmærksom på problemet og taget fat i det lovgivningsmæssige da der ikke er nogen lov på lige netop dette område.
Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 20:30   #14
Bean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bean er ny på vejen
Hej Hejdin
Tak for dit svar, jeg har sendt et brev til min fagforening/a-kasse
Hvor jeg forklarer den sagens sammenhæng, og skrevet at jeg har et stort ønske om at få mine penge retur.
Vender tilbage når jeg får svar.

Bo
Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 21:15   #15
Bean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bean Se meddelelser
Hej Hejdin
Tak for dit svar, jeg har sendt et brev til min fagforening/a-kasse
Hvor jeg forklarer den sagens sammenhæng, og skrevet at jeg har et stort ønske om at få mine penge retur.
Vender tilbage når jeg får svar.

Bo
Nå nu er sagen afgjort, jeg får ingen penge retur, for de mener at jeg jo kunne blive i a-kassen selvom jeg ikke kan brugen den til noget i dag.
Dog er det tydligt at de ikke læser det men skriver til dem, da svarer er der kun svar på at de her modtaget min udmelding.

Det er r.. dårlig rådgivning de har givet, så nu har jeg meldt mig ud af deres fagforbund, og meldt mig ind i et andet hvor jeg ved rådgivningen er MEGET beder.

Hilsen

Bo
Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 02:55   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bo brand ærgeligt at du ikke kunne få pengene tilbage , men så blev vi alle så meget klogere ... og kan godt forstå at du meldte dig over i et andet fagforbund da jeg selv i sin tid blev syg fandt jeg ud af at mit fagforbund havde vejledt min chef om hvordan man kunne omgås reglerne (jeg var sikkeret da jeg var sikkerheds repræsentant ) Efter to månederes sygdom fik jeg brev fra min chef om at jeg var blevet fjernet af mine kollegaer da de skulle bruge deres sikkerheds repræsentant og det kan jeg jo godt forstå ..men min tillidsrep ringede og fortalte mig at det var løgn der var ikke holdt noget møde og jeg var ikke væltet af nogen kollegaer ...

Var tosset over det men orkede ikke en kamp midt i alt det andet , så jeg lod det hvile og ganske rigtigt 3 uger senere kom fyresedlen ... flot så¨kender godt det at have meget lidt til overse for fagforbund men vil nu alligevel klart anbefale at man står i forbund ...

Men snak med dem og hør hvad de har at tilbyde er det kun dine penge der skal bruges så op i med dem...

Nye fleksere skal også være opmærksomme på at mange sagsbehandlere fortæller at nu kan de jo spare nogle penge ved at melde sig ud af fagforeningen .. men det er KUN A-kassen man skal melde sig ud af ....

Tak for at du lige fortalte hvordan det gik
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 23:10   #17
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bean Se meddelelser
Det er r.. dårlig rådgivning de har givet, så nu har jeg meldt mig ud af deres fagforbund, og meldt mig ind i et andet hvor jeg ved rådgivningen er MEGET beder.
Hvad hedder det fagforbund?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 03:06   #18
Bean
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Bean er ny på vejen
Hej J.B

Den fagforening jeg meldte mig ud af var Kristelig fagforbund, og så meldte jeg mig ind i Det Faglige Hus.

Hvorfor spøger du? har du selv god eller dårlig erfaring med nogle?
Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 21:28   #19
Susan_
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2009
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan_ er ny på vejen
Jeg ved godt det er en "gammel" tråd, men jeg prøver alligevel.

Jeg er helt ny i dette system, er lige blevet visiteret til flexjob i sidste uge, er overgået fra sygedagpenge til ledighedsydelse pr. 17.11.09.
Har ellers arbejdet fuldtid i stort set hele mit lange arbejdsliv, så det er meget mærkeligt, at være endt her.
Har været i kontakt med min fagforening og A-kasse, og har fået at vide, at jeg ikke behøvede at være medlem af A-kassen mere. Jeg kunne bare melde mig ud, og spare de penge.

Jeg har en veninde, der har haft flexjob et par år, og hun siger jeg har fået forkert besked med hensyn til at melde mig ud af A-kassen, at det må jeg for guds skyld ikke.

Nogen der kan hjælpe mig med, hvad der er rigtigt eller forkert her ?

Jeg får jo ledighedsydelse nu. Når jeg forhåbentlig får et flexjob, og jeg uforskyldt eventuelt skulle miste det, hvor får jeg så penge fra ?
Er det så ledighedsydelse igen ?

På forhånd tak for eventuel hjælp fra Susan som er meget forvirret...
Susan_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 23:57   #20
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej Susan.

Jeg vil gerne prøve at svare dig på dine spørgsmål.

Din veninde er fejlinformeret. Du er på ledighedsydelse nu, hvilket vil sige, at du er godkendt til et fleksjob. Da du ikke er i arbejde i et fleksjob, er du berettiget til ledighedsydelse fra kommunen. Derfor er det unødvendig at du beholder A-kassen, da du ikke er berettiget til dagpenge derfra, når du er i fleksjob.

Det vil dog være ganske fornuftig at blive-/melde sig ind i fagforeningen (forbundet). Derved kan du få hjælp i faglige stridigheder + hjælp til socialrådgiver mm. Ved faglige stridigheder med en arbejdsgiver kan kommunen/jobkonsulenten IKKE hjælpe dig.

Når du bliver ansat i et firma og det lukker, går konkurs, eller andre ting der gør, at du uforskyldt står uden arbejde, vil du igen kunne modtage ledighedsydelse fra kommunen.
Dvs. den sikkerhed du før havde i A-kassen, har du nu i ledighedsydelsen.

Jeg er selv medlem af 3f (forbundet) og de har allerede hjulpet mig i forbindelse med 2 dårlige arbejdsgivere i mine fleksjob, inden for 2 år. Resultatet blev ca 100.000 kr til mig i manglende løn, tillæg, feriepenge og pension. Den ene arbejdsgiver blev meldt konkurs af min afd. i 3f og jeg fik mine tilgodehavende penge ved Lønmodtagernes Garantifond. Den anden blev truet med konkurs af 3f og betalte inden det kom så vidt.

Jeg betaler 440 kr. pr. måned incl. fritids- og ulykkesforsikring.

Jeg kommer aldrig tilbage i et ordinært job, så jeg fravalgte A-kassen. Er man, som en anden skriver i tråden, usikker på om man bliver godkendt til et fleksjob, vil jeg til enhver tid råde vedkommende til (foreløbig) at beholde A-kassen.

Håber mine svar har hjulpet på din usikkerhed mht. økonomi, forbindelse med fx firmalukning osv.

Hilsen
Palle

Sidst redigeret af Pophår; 26-11-2009 kl. 00:09.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a-kasse bruger2013 Alt det andet 3 30-08-2013 07:46
A-kasse??? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 9 09-08-2012 16:40
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38
Spr. ang. a-kasse Risa Spørgsmål ang fleksjob 2 30-04-2007 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension