K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2007, 15:36   #1
Bellatrix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Indlæg: 10
Styrke: 18
Bellatrix er ny på vejen
Fleksjob og A-kasse

Kære Alle,

Jeg er ny her - og visiteret til fleksjob pr. 1.3.2007 - 19 timer om ugen.

Jeg ville gerne spørge: Skal man fortsætte med at være medlem af sin A-kasse? Eller skal man melde sig ud? Hvis man skal melde sig ud - skal man så vente med det, til man rent faktisk FÅR et fleksjob?

Jeg er ikke medlem af en fagforening - kun af en A-kssse. Er der nogen, der ved, om medlemsskab af en A-kasse har inflydelse på ens lønudmåling, når man bliver ansat i fleksjob?

Godt initiativ med denne side!

Hilsen,
Bellatrix
Bellatrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 15:59   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Fleksjob og A-kasse

Du har ikke noget at bruge en a-kasse til, når du er visiteret til fleksjob, men det kan måske være en god idé at melde sig ind i en fagforening, om ikke andet så når du får job. Løn og a-kasse har ikke noget med hinanden at gøre.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 16:03   #3
IngerM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2006
Indlæg: 9
Styrke: 0
IngerM er ny på vejen
RE: Fleksjob og A-kasse

Hej

Jeg er selv fleksjobber og pt på ledighedsydelse. Da jeg blev godkendt til fleksjob, afmeldte jeg mit medlemsskab af A-kassen idet jeg ikke vil kunne modtage dagpenge mere, da jeg jo ikke står til rådighed på det ordinære arbejdsmarked.
Jeg er stadig medlem af min fagforening, har kun været ledig siden 1. december, men i princippet kan man også spare de penge mens man er på ledighedsydelse og så igen melde sig ind i den aktuelle fagforening når/hvis man får et fleksjob.

Om man er medlem af en A-kasse har ingen indflydelse på ens lønudmåling, men når du skal i fleksjob og der skal forhandles løn er det vigtigt at du får den aktuelle fagforening med i forhandlingerne.

Jeg har modtaget et brev fra arbejdsmarkedsministeren som besvarer min kritik af at fleksjobbere kun får 91% af den højeste dagpengesats - og alligevel bliver sidestilet med dagpengemodtagere!
Det begrunder han med at vi som fleksjobbere ikke er forpligtiget til at være medlem af A-kassen og deri ligger der en besparelse på de sidste 9%
Jeg har ikke regnet på det, men det lyder nu ret fornuftigt, selvom det kommer fra ham

Vh IngerM
IngerM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 16:16   #4
Bellatrix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Indlæg: 10
Styrke: 18
Bellatrix er ny på vejen
RE: RE: Fleksjob og A-kasse

Tak begge to for de hurtige svar! Det er da effektivt! Jeg vil meget gerne høre mere om disse ting også fra andre.

Vil det sige, at hvis jeg nu får tilbudt et job, at jeg så kan melde mig ind i en fagforening, når jeg HAR fået jobbet - og så bruge dem i lønforhandlingerne? Eller skal man melde mig ind, inden man får jobbet? Jeg kan få job indenfor ret forskellige områder, så jeg ved ikke lige, hvilken Fagforening, jeg skulle melde mig ind i.

Mange hilsner,
Bellatrix
Bellatrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 21:25   #5
Elsebeth
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2006
Indlæg: 46
Styrke: 18
Elsebeth er ny på vejen
RE: Fleksjob og A-kasse

Hej...
Pas på med at melde dig ud, før du har tjekket om dit efterlønsbeløb er overført ordentligt, er du først meldt ud er pengene tabt...
Mvh Elsebeth
Elsebeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 10:46   #6
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Fleksjob og A-kasse

Hej!
Elsebeth har ikke nødvendigvis ret i at pengene er tabt. Men, jeg ved ikke om der er forskellige regler for de forskellige A-kasser, det burde der jo ikke være.
Jeg blev visiteret til fleksjob og valgte at betale til Fleksydelsesordningen (efterløn for fleksjobbere), i den forbindelse meldte jeg mig også ud af min A-kasse (efter de havde udfyldt skema om hvor længe jeg havde betalt til efterlønsordningen). Ca. et år efter fandt jeg ud af at de penge, jeg havde indbetalt til efterløn ikke automatisk blev overført til Fleksydelsesordningen, hvilket jo ville være ret logisk. Det var i forbindelse med at jeg blev tilkendt førtidspension og skulle have pengene tilbage fra Fleksydelseskontoret. Men, jeg fik i hvert fald, uden problemer, det indbetalte beløb tilbage, og ret hurtigt endda. Det blev sat ind på min konto i banken. Det samme gjaldt for fleksydelsespengene, de blev også tilbagebetalt uden problemer, dog knap så hurtigt.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2007, 11:58   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fleksjob og A-kasse

fiemie ja det lyder som noget af en bommert og dårlig vejledning af dig det der

Normalen er at man ringer til sin a-kasse oplyser at man er overgået til fleksjob og derefor nu skal ind under fleksydelsen istdet for , så kommer man enten ned i fagforeningen (alle dem jeg kender til har gjort det sådan ) eller man får tilsendt nogle papir fra fagforeningen som skal udfyldes..

Nu er det sådan at kommunerne har overtaget alt med fleksydelse fra den 1 januar så det er deres pligt at råde og vejlede nye flekser til hvordan de skal gøre det også med hensynt til fleksydelse.

Før den tid blev jeg da med det samme gjort opmærksom på det af min jobkonsulent ....

Bellatrix hvis jeg var dig så ringede jeg lige til fagforeningen fortalte hvordan det hang sammen , og spurgte hvordan jeg skulle forholde mig.

Men ganske klart a-kassen kan du ikke bruge til noget , for du har ikke mulighed for at få noget fra den kant

Jeg ved ikke hvilke fagforening du er medlem af, men tjek lige op på priserne nogle fagforeninger har ½ kontingent for mennesker der er visiteret til fleks og har du en af dem så ville jeg klart blive i fagforeningen du ved jo ikke hvornår du kan få brug for dem, der findes forhåbentligt snart job til dig
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 12:52   #8
Bellatrix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Indlæg: 10
Styrke: 18
Bellatrix er ny på vejen
RE: Fleksjob og A-kasse

Hej Allesammen,

Jeg har fået brev fra kommunen, at jeg godt kan komme ind under fleksydelsesordningen, fordi jeg har betalt til efterløn, siden efterlønnen blev indført - men jeg vil klart snakke med A-kassen om overførsel af efterlønsbidragene til fleksydelsesordningen...


Hejdien - jeg er ikke medlem af en fagforening (det var tilfældigheder, der i sin tid afgjorde det), men af en A-kasse. Men når jeg nu melder mig ud af A-kassen, vil jeg se, om ikke jeg kan blive medlem af fagforeningen, der er knyttet til denne A-kasse!

TAK for jeres gode råd og vejledning - knus
Belletrix (skal mødes med jobkonsulent idag - og HÅBER på, at der ikke går for længe, før jeg får et job
Bellatrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 13:02   #9
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Fleksjob og A-kasse

Hej Bellatrix!

Godt, at du har fået svar. Og held og lykke med dit møde hos jobkonsulenten!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2007, 13:06   #10
Bellatrix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Indlæg: 10
Styrke: 18
Bellatrix er ny på vejen
RE: Fleksjob og A-kasse

TAK, Fiemie!

Hvor er det bare SKØNT at blive mødt med så meget positiv respons herinde

TAK og knus,
Bellatrix
Bellatrix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a-kasse bruger2013 Alt det andet 3 30-08-2013 07:46
A-kasse??? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 9 09-08-2012 16:40
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38
Spr. ang. a-kasse Risa Spørgsmål ang fleksjob 2 30-04-2007 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension