K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2006, 11:04   #1
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Så kom den....

Puha... så kom den!!
Ressurceprofilen som skal bruges til min ansøgning om pension, det var godt nok hårdt at læse den, underligt for jeg har jo selv været med til at lave den, men det ser "slemt" ud på papiret, nu skal jeg så komme med mine kommentar... og tage stilling til om jeg vil møde op i pensionsnævnet den dag de skal tage stilling... Er der nogen der er mødt op her ? og hvad spørger de evt. om ? er det slemt ?
Jeg har det sådan lidt... det kan være ligemeget med at møde op, jeg har søgt på § 17 så det bliver et afslag uanset hvad jeg gør, på den anden side så vil det måske være en god ide at være der... puha.. bare det var overstået!

Hilsen Helle.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2006, 15:00   #2
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Helle

Jeg mener helt sikkert du skal gå med til mødet. jeg har selv været "møllen" igennem og for mig var det ikke slemt, tvært imod for mig var det en lettelse. Jeg kunne med egne ord fortælle dem hvordan jeg havde det. Hvis du har mulighed for det, så tag en bisidder med. Jeg tror altså også det har stor betydning at, de "kloge hoveder" ser dig som person og ikke bare som et nummer.
Håber alt det bedste for dig.
Mvh. Guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2006, 03:18   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så kom den....

Citat:
Helle Smith skrev:

Jeg har det sådan lidt... det kan være ligemeget med at møde op, jeg har søgt på § 17 så det bliver et afslag uanset hvad jeg gør, på den anden side så vil det måske være en god ide at være der... puha.. bare det var overstået!

Hilsen Helle.
Helle dog ...

Hvor bliver lige dine positive ioner af

Der er mennesker i danmark der får deres førtidspension efter §17 og du er da en af dem ( he he kan du mærke alle de positive vibes ? )
Hvornår skal sagen afgøres har du hørt om det ?

og Helle husk da lige på hvor langt du er kommet siden i sommers, så hvorfor ikke tro på det sidste stykke vej, og går det så ikke, så må du op i sadlen igen..

Ved godt at det har været en hård og sej kamp for dig, men men nogen skal det jo lykkes for , så hvorfor ikke dig ??
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 06:55   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Hejdien.... jeg havde lige glemt at jeg GODT kan!! Tak for påmindelsen, selvfølgelig går jeg til mødet, sagen skal afgøres senest d 21/12, men min sagsbehandler siger "der har været så meget sygdom i pensionsnævnet at det godt kan overskrides.....":| men lad os nu se, nu har jeg sagt at jeg vil med til mødet ( min sagsbehandler havde ALDRIG oplevet at en klient var med så det er på tide ) så jeg får vel brev om datoen...? men man ved jo aldrig om de begynder uden mig
Får jeg ikke tilkendt pensionen på § 17, så tager vi den på den "gammeldags" måde, men så starter vi i det nye kommuneregi, og det var jo derfor jeg søgte § 17 for at undgå at jeg skulle starte i den gamle "kommune" og afsluttes i den nye... Ikke at jeg forstår det kan have så stor indflydelse på MIN kommune, vi skal ikke sammelægges med nogen, selvfølgelig skal der ændres en del også i min kommune men at det i den grad skal gå ud over borgerne at der er flytterod og kaos er mig en gåde.... og det frygter jeg skal tage meget lang tid.... Allerede nu hersker der kaos når man henv. sig, og man kan mærke de sagsbehandlere man har kontakt med lider temlig meget af stress.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2006, 19:49   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Øv altså!!!!

Har lige modtaget en mail fra min sagsbehandler, jeg får IKKE svar på min pension før i januar, pga. omrokering osv. har de ikke tid til at behandle den før
Min § 84 er også sat på hold til januar....
Så nu vil jeg bare ønske jer alle en rigtig glædelig jul!!
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2006, 20:18   #6
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re : Så kom den.

Hej Helle.

Jeg forstår godt at du synes at det er træls at skal vente på afgørelsen.

Kunne du ikke vende det" øv altså " til " yes"

Det positive lige nu er dog at din sagsbehandler mailede besked til dig .Vi læser næsten dagligt om sagsbehandlere der ikke "har tid"

Yderligere er det da positivt at du ikke modtog et afslag ..

Op med humøret og husk at håbet er der ingen der kan tage fra os.

Rigtig glædelig jul til dig ,skal der også lyde herfra.

Kærligst frs
Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 15:01   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Puha..... Jeg har lige fået brev om at jeg d. 10/1 skal møde på kommunen, min sag om førtidspension bliver afgjort.... jeg vil få 15 min og skal møde kl 13.... Puha hvor jeg er nervøs, måske kunne jeg få den i "forsinket" fødselsdagsgave.... men det tage de nok ikke hensyn til
Det er allerede på onsdag!! jeg ville nu godt have haft lidt længere tid, men sådan vil det nok altid være...
Kryds finger for mig på onsdag kl ca 13. 20 vil i ??
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 15:10   #8
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Hej Helle

Jeg krydser alt hvad krydses kan. Held og lykke skal der lyde her fra.
Mvh. guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 15:45   #9
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: Held og lykke

hej Helle
jeg vil ønsker dig alt held og lykke

Hilsen
Nikke
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2007, 15:46   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Så kom den....

Det kan du tro jeg vil Helle....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension